Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ble gravid etter mensen i desember 2007.

I slutten av uke 7 var jeg til UL, og han fant ingen fosterlyd. Testet positivt på graviditetstest hos han. Han sa det var en begynnende graviditet som ikke hadde blitt til noe, dvs kanskje "dødd" i uke 5 eller noe.

Jeg skulle vente og se om jeg fikk noe blødning, hvis ikke skulle jeg komme tilbake etter et par uker og få en pille.

I uke 11 begynte jeg å blø, blødde i 14 dager.

Har jeg hatt en MA eller SA da?

Hadde jeg ikke visst bedre, så kunne jeg jo trodd at jeg spontanaborterte i uke 11. Men jeg visste jo at det hadde sluttet å utvikle seg i uke 5, likevel tok det 6 uker etter det før noe kom ut.

Noen som har opplevd noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro det var en MA da.

Skrevet

Jeg aborterte i uke 11. Jeg var på sykehuset den samme dagen for å få bekreftet med ultralyd at alt var ute. Det var det, gynekologen sa at det hadde vært dødt i flere uker, men hvor lenge var umulig å si, siden det allerede var ute når jeg kom til sykehuset. Jeg blødde klumper, men kunne ikke si akkurat når embryoet/fosteret kom. Dette var nok et tegn på at det hadde vært dødt en stund. Gynekologen forklarte at jeg hadde hatt en ma. Aborten startet av seg selv, som en sa, men forskjellen er at det hadde vært dødt en stund. Du har derfor uten tvil hatt en ma. Veldig trist å oppleve! Håper du snart blir gravid igjen:)

Skrevet

Det var nokk en MA.

Opplevde selv MA for 9 uker siden, men jeg var inne til utskrapning.

En veldig trist og vond opplevelse når du tror du går med et liv inne i deg, og finner ut at det har vert dødt i mange uker.

Håper det går bra med deg.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...