Gå til innhold

Noen som går på ketolyse her?

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Lurte på et par ting=)

Begynte på ketolyse på mandag, og håper virkelig dette kommer til å funke=)

men jeg har merket et par ting. Jeg er tørst HELE tiden, og bare drikker og drikker og drikker. og så tisser jeg like mye som når jeg var høygravid,.. Hehe=) er det et godt tegn eller? har også hatt endel hodepine siden jeg startet...

I dag tidlig fikk jeg utslag på ketostix, men det var bare en liten del av den firkanten som ble farget... har det noe å si ? den var ganske mørk rosa, men ikke lilla...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig å føle seg tørst og ha litt hodepine i starten. Samt tisse mye. Det første som fær er væske nemmlig, så ja dt er et godt tegn. Fortsett å drikke mye. :o)

Utslag på ketostix er utslag. Det r ikke om å gjøre å mått være på mørklilla. ;o))

Lykk til , jeg startet i Søndags.:o))

Skrevet

takk takk, dette blir bra=)

Og ikke er jeg sulten engang!

Målte meg nå, har krympet 3 cm rundt navlen siden mandag, må jo være bra det=)

Skrevet

Det er suuupert.

Skrevet

Nå har jeg lest masse om dette på flere ulike nettsteder, og har laga meg en diett selv med minimalt karbohydrater, mye grønnsaker, fisk og magert kjøtt. Null sukker/fruktsukker. Blir det sånn ca samme effekt, tror dere?

Skrevet

Ja, det er vel ikke vanskeligere enn det=)

Jeg holder meg på 15-20 karbohydrater om dagen. Husk å få i deg nok proteiner og fett. bra å spise mye egg, f.eks omelett eller speilegg til frokost.

På apoteket kan du kjøpe ketostix, som viser om du spiser lite nok karbohydrater (da er den rosa eller mørkere). Koster ca 50 kroner for 50 stk. (ser ut som ph-strimler, til å måle ketoner i urinen)

Skrevet

kanskje det beror på hvordan du setter det sammen. For å følge ketolyse er det sammelagt inntak av karbohydrater på en dag som gjelder.

Skrevet

Ja - egg er kjempegodt også, i alle varianter. Takk for tips om ketostix, det skal jeg prøve!

Skrevet

Du bør forresten ikke spise FOR lite karbohydrater heller, må over 10 ihvertfall, ifølge ketolyse... Kroppen trenger litt av det også!

Skrevet

Hva tilsvarer 10-15 karbohydrater? Et halvt grovt knekkebrød? En gulrot?

Skrevet

Et lite spm til dere på ketolyse: Jeg skjønner jo at man skal begrense inntaket av karbohydrater. Men er det sånn at man kan spise ubegrenset av andre ting, som proteiner og fett?

Skrevet

ja man kan egentlig spise ganske ubegrenset av proteiner og fett, hehe, jeg gjør ihvertfall det...=P neida, man bør få i seg endel av karbsene gjennom grønnsaker, men passe på å få i seg fett og proteiner gjennom f.eks fløte og rømme også...

Ang hva 10-15 karbohydrater tilsvarer, så er det veldig variabelt...

Noe inneholder veldig mye karbohydrater, som f.eks grønnsaker som vokser under jorda, melprodukter og poteter.

Andre ting, som f.eks spekemat og ost inneholder nesten ikke karbohydrater. rent kjøtt og skalldyr kan du nesten alltid spise, mens man bør holde seg langt unna brød, knekkebrød, ris, pasta og potet.

Det står som regel bakpå pakken. du kan også finne liste over karbohydrater per 100 gram her:

http://www.lavkarbo.no/matvaretabell

Skrevet

Ikke ubegrenset, du må finne den balansen som gjør at kroppen DIN responderer med vektnedgang. For de fleste betyr det at karbmengden pr dag ligger et sted mellom 10 og 50 g (noen holder ketosen selvom de ligger opp mot 100 også, men får å få virkelig sving på sakene så anbefaler man at alle legger seg rundt 10-20 g pr dag), og så prøver man seg frem med fett i forhold til dette. Dersom vektnedgangen ikke inntrer kan du prøve å drikke mer vann, eller å bruke mer fett i kosten. Proteinen er stort sett konstante, kjøtt/fiskemengden til et middagsmåltid bør være omtrent like mye som håndflaten din, både i str og tykkelse. Til de andre måltidene, litt mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...