frupingu Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Tok med urinprøve som vanlig, å på helsekortet skrev jordmor: Le+2 Pr+1 hva betyr det??
Tredjemann på vei :D Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Høres jo ut som hun fant eggehvite og proteiner i urinen eller noe? Men var veldig rart hun ikke sa noe om det da...
mastermind Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 jeg har hatt spor de siste to ukene, men jordmor sa at det ikke var noe å bry seg med siden blodtrykket var fint. kan vere noe slikt siden hun ikke sa noe
lykketreff:-) Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 At du har leukocytter (hvite blodlegemer) og protein i urinen. Protein er vanlig og ufarlig, mens leukocytter KAN bety at du har en urinveisinfeksjon. Har du symptomer på det? Er vanligvis også blod i urinen ved infeksjon, men ikke alltid og særlig ikke i starten av en infeksjon. Hadde jordmora ingen komentar til prøven?
lykketreff:-) Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Eggehvite og protein er det samme - protein er liksom det litt mer moderne navnet for eggehvitestoff, men de brukes om hverandre i helsevesenet :-S
frupingu Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 Hun spurte om jeg kjente ubehag, men jeg har ikke kjent noe. Skal dra til legen å ta en sjekk i morgen eller noe slikt. Får å være på den sikre siden.
Supermamm Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Om man har +1 eller mer på leukocytter er det vanlig å sette urinprøven til dyrkning eller sende den inn til et lab. for å sjekke om man har UVI. Proteiner kan man ofte ha uansett når man er gravid, men har man dette i kombinasjon med høyt blodtrykk bør man sjekkes for svangerskapsforgiftning. Lurt av deg å høre med legen din om jordmor ikke sa noe mer, man skal ikke gå med UVI uten å få det behandlet. (selv om man ikke har plager)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå