Gå til innhold

Var til jordmor i dag. Noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok med urinprøve som vanlig, å på helsekortet skrev jordmor: Le+2 Pr+1 hva betyr det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo ut som hun fant eggehvite og proteiner i urinen eller noe? Men var veldig rart hun ikke sa noe om det da...

Skrevet

jeg har hatt spor de siste to ukene, men jordmor sa at det ikke var noe å bry seg med siden blodtrykket var fint. kan vere noe slikt siden hun ikke sa noe

Skrevet

At du har leukocytter (hvite blodlegemer) og protein i urinen. Protein er vanlig og ufarlig, mens leukocytter KAN bety at du har en urinveisinfeksjon. Har du symptomer på det? Er vanligvis også blod i urinen ved infeksjon, men ikke alltid og særlig ikke i starten av en infeksjon. Hadde jordmora ingen komentar til prøven?

Skrevet

Eggehvite og protein er det samme - protein er liksom det litt mer moderne navnet for eggehvitestoff, men de brukes om hverandre i helsevesenet :-S

Skrevet

Hun spurte om jeg kjente ubehag, men jeg har ikke kjent noe. Skal dra til legen å ta en sjekk i morgen eller noe slikt. Får å være på den sikre siden.

Skrevet

Om man har +1 eller mer på leukocytter er det vanlig å sette urinprøven til dyrkning eller sende den inn til et lab. for å sjekke om man har UVI. Proteiner kan man ofte ha uansett når man er gravid, men har man dette i kombinasjon med høyt blodtrykk bør man sjekkes for svangerskapsforgiftning.

Lurt av deg å høre med legen din om jordmor ikke sa noe mer, man skal ikke gå med UVI uten å få det behandlet. (selv om man ikke har plager)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...