Desemberbaby08 Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg tok en clear-bluetest for to dager siden, og der sto det "Gravid" i displayet i løpet av noen sekunder! Ble overlykkelig da vi har prøvd noen måneder. Men nå er jeg så livredd for at testen viste feil?! Går det an at testen kan vise falskt positivt??? Jeg skulle ikke tro det, men blir jo helt paranoid her jeg sitter! Har kun tatt en test. Hvor mange tester tok dere? Please svar meg, trenger det! Ifølge terminkalkulatoren er jeg 5+5 uker på vei. Kan testen vise falskt positivt??? På forhånd tuuusen takk for svar!!
*månestråle* Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Positiv er positiv har jeg hørt:) Du er nok gravid. Gratulerer
Nim83 Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg følte det samme selv.! Men jeg har bare tatt en test, og stoler på den.. I bruksanvisningen på testen står det jo bare at den være ugyldig. Men den kan ikke vise falskt positivt! Etter hva jeg har hørt.. Merker du på kroppen at du er gravid!?
Desemberbaby08 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2008 Jeg merker det på den måten at jeg er utrolig trøtt. Jeg har aldri sovet middag før, men nå har det hendt at jeg har gjort det flere ganger.. Jeg har ikke hatt sjanse til å holde meg våken noen ganger. Jeg har også blitt mindre sosial, synes det bare er godt å ligge på sofaen og slappe av. De to siste ukene har jeg hatt mensenlignende-smerter, gjerne en gang for dagen. Da har jeg tenkt at "imorgen får jeg mensen", men den har aldri kommet. Derfor tok jeg en test for å se, og fikk helt sjokk da det sto "Gravid. " Litt ømme bryster har jeg og, men ikke noe mer enn det. Jeg kan ikke tenke meg at en test kan vise falskt positivt, men jeg er så bekymret siden jeg kun har tatt en test og ikke vært hos legen. Men det skulle da ikke være nødvendig å ta flere? Jeg håper testen stemmer, jeg tror jo egentlig det... Er nesten som jeg ikke tør slippe gleden fri før jeg har fått det konstatert av legen. Er jeg altfor bekymret og paranoid nå? Jeg ønsker det så sterkt! (skiftet forresten nick isted:) ) Tusen takk for kjapt svar, dere:) Hvor langt er dere på vei da? Veldig nytt for meg dette:)
Nim83 Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Jeg er i 6 svangerskapsuke... Og jeg merker det på kroppen nå.. HAr merket kvalmen fra før jeg skjønte at jeg kunne være gravid. Men den har blitt myyye verre nå, idag er den fæl.. Kastet opp flere ganger og konstant uvel. Jeg merker det også på puppene, ømme og blodårene syns mye bedre allerede. DU høres jo veeldig gravid ut da, med ømme bryster og at du er sliten.. Er ikke det klassisk da?! Syns du skal føle deg trygg på det altså.! Men jeg må si jeg gleder meg til time 29. apr. Innvendig ul hos ei utrolig flink gynekolog! Det blir SPENNENDE det!
Desemberbaby08 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 Gratulerer så mye:) JA, tenk hvor spennende det blir med første ultralyden!! Jeg klarer nesten ikke vente! Jo, symptonene jeg har stemmer jo. Så jeg tror nok testen må ha vist riktig. Jeg har ikke vært kvalm enda da, tror jeg skal være glad for det! Ååh, dette er helt fantastisk. Det er jo et mirakel, uten tvil. Har du vært til fastlegen enda eller? Jeg skal 28.april. Både gleder og gruer meg til det. Masse lykke til hos gynekologen:)
Gjest Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 har tenkt på det samme som deg. testet litt svakt positiv i går kveld og i morges. men testet negativt hos legen i dag. fikk aktiv sykemelding under en annen diagnose fordi han ville ikke skrive gravid uten at de hadde fått det bekreftet med deres tester. (har tung jobb, og kjenner allerede bekkenløsninga komme krypende fra sist) jeg har tross ganske mange symptomer ingen følelse av å være gravid, og tør faktisk ikke stole på de to testene. har nå akkurat kommet fra byen der jeg har kjøpt en til dobbeltpakning med CB. så jeg må le av meg selv,..... hvis 4 tester viser positivt så må det jo være rett..... tenk at trua skal være så svak he he he
Desemberbaby08 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2008 åh.. lykke til, jeg krysser fingre og tær for deg. Håper testene viser positivt. Jeg synes det er ganske skummelt. Skulle tro at testene ikke kan vise positivt hvis det ikke er noe, men begynnner jo å lure. Du får gi en tilbakemelding når du har testet deg igjen:)
Gjest Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 regner med det blir en test i morgen tidlig. hvis den fremdeles er litt svak skal jeg forsøke gjemme den siste til uti neste uke en gang. skal levere ny test på legekontoret om en uke.
jazzgla` Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 vet ikke om du så innlegget mitt i går,men jeg har altså testet positivt hjemme og en hos legen . en hos legen som også var negativ, ul viste null og niks, og jeg fikk beskjed om at jeg antageligvis IKKE er gravid i dag pga blodprøve verdier .... Men, har ei synsk dame som hevder at jeg Er gravid ...selv kjenner jeg symptomene fra før .... Men altså, i følge legene KAN man teste falskt positivt :(
Gjest Maja:) Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 Heisann dere! :-) jeg har bare tatt en graviditetstest som viste positivt, og da var jeg 4+5 på vei. I dag er jeg 6+1 på vei, og har veldig lite symptomer. Søndag, mandag og tirsdag var jeg forferdelig trøtt og lit småuggen, men igår og i dag har jeg vært ganske fin igjen! Jeg er veldig takknemlig for å slippe plager, sånn som jeg har det nå, men jeg lurer jo litt på om jeg virkelgi er gravid da! Jeg har bestilt legetime og skal dit den 23.april. Samtidig har jeg litt lyst til å kjøpe en test til, bare for å være sikker. Men mannen min synes vi skal stole på den jeg allerde har tatt. "Du må jo bare være glad for at du er så frisk!", sier han. :-) Koselig å få enda en ny i desember-klubben! Lykke til!
Fjuolla Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Kan man teste falskt positiv??trudde det skulle litt til..de på apoteket sa at jeg trengte bare en test så har bare testet meg en gang.. Å den viste klart å tydelig at jeg er gravid..hvis den ikke var falsk da? blir jo helt paranoid her man sitter*hehe* har alle symptonene å kvalmen er på sitt verste nå..nei satser på at testen min ikke har villedet meg:-) hvis den har det skal jeg sende en lang og skriftlig klage*hehe*: p
Bøllefrøet mitt og meg <3 Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 Jeg fikk negativit svar på fredag, svakt positiv på søndag og tok en test til på tirsdag bare for å være HELT sikker.. Å da var den positiv omtrnet før jeg tissa på den. Nei tror nok at positivt er positivt gitt
Desemberbaby08 Skrevet 10. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 10. april 2008 åh, utrolig betryggende og godt å høre. d samme skjedde med meg på tirsdag, bare sekunder etter jeg hadde tisset på den viste den "Gravid." det kan bare ikke være feil. da blir jeg knust! klarer nesten ikke vente til desember, men skal storkose meg med magen:) kan være dette bare er psykisk, men magen min har blitt større. føler meg veldig oppblåst, og buksene mine er blitt for trange i livet. litt tidlig kanskje.. har dere det slik også? gratulerer så mye til deg, forresten:) Linn, 20, Bergen
scoobydo Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 fikk faktisk også beskjed med legen min om at de kunne vise feil... jeg spurte da jeg var der for å få bekreftet om jeg var gravid eller ikke.... han hadde opplved å ha en pasient som hadde tatt 3 tester hjemme som var positive uten at hun testet positivt hos dem... og hun var visst heller ikke gravid... så det går visst nok an.... men har man alle gravididtetssymptomene i tillegg så skal det nok litt til at man ikke er gravidd )
Mjølkekua Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 Gratulerer alle sammen! Jeg er også med i desemberklubben og har fått bekreftet av legen at jeg er gravid! Hurra! Heldigvis har jeg ikke noen symptomer ennå, bare noen bølger av kvalme når det er lenge siden jeg har spist og vondt i korsryggen. Er det vanlig å ha vondt i korsryggen forresten? Jeg kjenner også at buksene mine er trangere over livet, spesielt om kveldene er jeg veldig oppblåst. Har hørt at hormonene gjør at magemusklene slapper av, og at man i tillegg har treg/oppblåst mage noe som resulterer i at magen blir litt større i 1. trimester. Babyen er jo bitteliten så det er nok ikke den som vises ennå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå