Gjest Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Jeg fikk beskjed om at hodet var festet i uke 37/38. Men på de to siste kontrollene så viser det seg at det fremdeles er litt bevegelig... Kan det hende at hodet ikke fester seg skikkelig før jeg går i fødsel? Er selv 2.gangs og venter utolmodig på en liten baby som ser ut som å trives litt for godt i mammas mage he he (7 dager på overtid)
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Hodet var ikke festet på mandag som var (er 39+4), men lå godt nede i bekkent. Jm sa at på flergangsfødende festet det seg ikke på mange før man var i fødsel. Så ikke tenk på det, har ingenting og si. Jeg tenker sånn at det kanskje er et lite hode, og det er jo inegn bakdel:) Lillingen var bare 33 cm rundt hodet og festet seg ikke før uke 40.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Ok.., takk for beroligende svar! Håper virkelig at det er sånn at hodet er lite hehe.. Har gått og engstet meg litt i det siste for at det skal bli en kjempebaby (1.mann veide 3400g 10 dager før termin) Kjenner ingen tegn til fødsel i det hele tatt.., så håper at det plutselig bare skjer snart nå.
PlinkiPlonk Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Nei, med min andre som ble født i fjor i april, festa ikke hodet seg før vannet gikk, og da tok det 10 min så var han ute. Nå er jeg i uke 38, og hodet er ikke festa. Det er helt vanlig at det ikke fester seg før langt ut i fødselsforløpet.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Jeg er i uke 38 og hodet er ikke festet. Han sitter godt i seteleie foreløpig..... Jordmor sa til meg at hodet trenger ikke feste seg før fødselen er i gang hos flergangsfødende.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Da er ihvertfall det en trøst... Har gått en stund og kjent etter tegn til fødsel, men nå har jeg nesten gitt opp og føler nesten at han har tenkt å bli der inne for godt Kanskje det er bedre, så får jeg meg en overraskelse når det endelig skjer.
AnonymeAnine Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Mitt hode er veldig godt festet;-) Jeg tror jeg kjenner at babyen driver og gravser seg nedover så kanskje han holder på å feste seg... Jeg er i uke 30.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 oida, skal krysse fingrene for at han snur seg snart..!
3-snart4-barnsmamma Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 Var hos jordmor i dag. Hun sa at hodet er festet, er 38+1 i dag. Fødeklar og utålmodig nå!
knøttet mai08 Fødeklar Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 venter nr tre no, og småen var festet i uke 33..
Emilie&Markus Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 Her var hodet festet da jm sjekket på tirsdag, 9 dager før termin.. Er 2. gangs, så hun mente det var like rundt hjørnet da, at jeg antakelig ikke kom til å gå over termin, siden det ikke var så vanlig at hodet festet seg før fødsel hos flergangs fødende.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Takk for alle svar Ja, da vet jeg ihvertfall at fødselen kan være nær selv om hodet ikke er festet enda. Og det er godt å tenke på, kjenner jeg er fryktelig fødeklar nå ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå