littanonym Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Dette gjelder jobb i komunen som assistent i div barnehager og sfo. Jeg føler søknaden er litt "kald" og syntes ikke jeg får frem godt at jeg faktisk har lyst til å jobbe med barn og hvorfor. men jeg vil ikke lage en for utdypende søknad heller. Jeg føler som oftest at "less is more" Ville du ha ansatt meg eller? Søknad på stiling som barnehageassistent/assistent i sfo. Jeg er en positiv og leken jente fra X som nylig har bosatt meg på XXX sammen med mannen min og vår datter XXX født 00 00 0000 Jeg søker herved på stilling som barnehageassistent og /eller som assistent i sfo. Jeg har fullført tre år på førskolelærerlinjen ved Høyskolen i xxx. Avgangsåret var 2004. Dessverre mangler jeg tredjeårets eksamen i pedagogikk, dette på grunn av litt sykdom, litt rot fra skolen, litt rot fra meg og ett år i utlandet. Jeg kan veldig gjerne utdype dette på et intervju. Selv om jeg ikke er kvalifisert til å jobbe som førskolelærer, har jeg fortsatt stor lyst til å jobbe med barn og til å bruke de tre årene jeg gikk på skolen, jeg føler absolutt ikke at de var bortkastet. Jeg hadde det veldig gøy, jeg lærte mye og har fortsatt lyst til å lære mer. Jeg jobber godt selvstendig men jeg er best når jeg kan jobbe sammen med og å dra nytte av gode kollegaer. Jeg er blid, stort sett fornøyd og en sosial og grei jente å ha med å gjøre. Ellers kan jeg nevne om meg selv at jeg er sunn og frisk, er ute i allslags vær, og er røykfri. Av interesser kan det nevnes matlaging og baking, trening, sunt kosthold og familieliv. Jeg er opptatt av miljø og økologi og prøver å være mest mulig bevisst. Jeg har reist mye og bodd litt i utlandet, men har nå altså slått meg godt til ro med mann og barn i hus på XXX. For meg vil barnehagene og skolene i XXX- området være de mest aktuelle, altså XXX og XXX barnehage og XXX skole. XXXX barnehage er også aktuell, men ligger litt lenger unna meg. Jeg vil så langt det er mulig prøve å unngå å være avhengig av bil til jobb. Jeg er interessert i en heltids - fast stilling, men jeg er åpen for å kombinere stillinger både i skolen og i skolefritidsordningen. Referanser kan oppgis hvis det er ønskelig. Med vennlig hilsen
Mamman til AM&JS Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Det eneste jeg bemerker når jeg leser søknaden din er det at du ikke har fullført pedagogikk..Altså det du da skriver med rot fra den ene og andre kanten...Det kan muligens telle negativt..ellers synes jeg søknaden din var veldig bra jeg!! (ikke erfaring)
littanonym Skrevet 10. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2008 Tusen takk for svar:) Ja, jeg oså tenker litt på det, men jeg må jo ha med at jeg ikke har den siste eksamen og de lurer jo helt sikker på hvorfor, vet liksom ikke helt hvordan jeg skal skrive det altså! innspill?
juniorsen Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Enig! Hadde ikke skrevet fullt så mye rundt det, holder kanskje med at du var et år i utlandet?! Og om du har planer om det, kan du jo skrive at du skal ta den opp igjen? Ellers var det bra ) Lykke til!
littanonym Skrevet 10. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2008 Det er det som er så dumt, jeg har ikke mulighet til å ta det opp pga en eller annen reform. da må jeg gå skolen om igjen. Jeg syntes det virker så useriøst om jeg skriver at det var pga et år i utlandet, at jeg droppet eksamen pga av det liksom:)
littanonym Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 Hva om jeg bare skriver : Jeg har fullført tre år på førskolelærerlinjen ved Høyskolen i xxx. Avgangsåret var 2004. Dessverre mangler jeg tredjeårets eksamen i pedagogikk. Jeg kan veldig gjerne utdype hvorfor på et intervju.
~Maja Mor~ Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Jeg ansetter folk og syntes denne ble for "personlig". Liker konkrete søknader. Ville droppet pratet om hva du mangler-det finner de ut av selv og spør hvis de lurer-, ville også droppet" Selv om jeg ikke er kvalifisert til å jobbe som førskolelærer, har jeg fortsatt stor lyst til å jobbe med barn og til å bruke de tre årene jeg gikk på skolen, jeg føler absolutt ikke at de var bortkastet. Jeg hadde det veldig gøy, jeg lærte mye og har fortsatt lyst til å lære mer. " Ville også droppet: For meg vil barnehagene og skolene i XXX- området være de mest aktuelle, altså XXX og XXX barnehage og XXX skole. XXXX barnehage er også aktuell, men ligger litt lenger unna meg. Jeg vil så langt det er mulig prøve å unngå å være avhengig av bil til jobb. Skriv heller at fortrinnsvis søker jeg xxx skole/bhg. Men er også interessert i de andre stillingene. Liker enkle søknader. Man har alltid en cv og gå utifra og hvis du virker interesant så tar de kontakt :-)
littanonym Skrevet 10. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2008 takk for svar igjen:) De ber om at jeg spesifiserer hvilke barnehager jeg ønsker å jobbe i skjønner du, derfor blir jeg nødt til å ha med den siste delen. Jeg føler også at jeg må ha med at jeg mangler ped, ellers vil de jo virkelig lure på hvorfor jeg søker jobb som assistent tror du ikke?
meg & to små vampyrer Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 Jeg har bare masser efaring med å skrive søknader, men jeg hadde inntrykk av at man ikke skulle trekke frem alt man ikke kan eller ikke har fullført? Altså fokusere mer konkret som en sa på hva som gjør at du passer til jobben!
littanonym Skrevet 10. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. april 2008 Jo, enig altså. Men, jeg vil jo gjerne få frem at jeg har gått tre år på førskolelærerlinjen og at jeg derfor er litt kvalifisert til å jobbe som assistent, altså at jeg har litt kunnskap. Hvis jeg ikke skriver at jeg ikke har ped vil de jo tro at jeg er ferdig utdannet førskolelærer og ikke skjønne hvorfor jeg søker på en assistent stilling..
monshimon Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 For guds skyld! Ikke fokuser eller utdyp hva du ikke har... Det er viktigst å komme seg til intervju, der kan du ta opp hva du ikke har. For da har du i det minste allerede "kommet deg inn" og personlig førsteinntrykk er særdeles viktig. Den første biten jeg leser om utdanningen din hadde ført til at jeg hadde kastet den rett i søpla tvert. Du må fjerne den biten eller omformulere den uten å brodere for mye. Du har jo ikke fullført skolen. Hvorfor ikke osv, er tullete å ta med i en søknad. Du skal vel legge ved CV?! Gjør heller søknaden svært kort. Ikke ta med for mye der. La CVen tale for seg. At du ikke har slutteksamen bør du ta fram på et intervju, men kun der. Nest siste avsnitt med ønsker om hvor jobben skal være ville jeg droppet fullstendig. Nok en gang, det er mest viktig å komme seg inn til intervju først for så å ta opp slike ting. Lykke til.
dumme mamma Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 Jeg sitter selv med ansettelsesansvar og hadde reagert negativt på en søknad der det står noe om rot fra meg... Om du skjønner. Hadde droppet den setningen og heller skrevet at jeg hadde gått tre år på skolen (ikke fullført, da du mangler en eksamen.) At du mangler den eksamenen og at du kan utdype mer om dette på intervjuet. Hadde også tatt bort det med at jeg ikke er kvalifisert til å jobbe som førskolelærer, men bare skrevet at jeg har lyst til å jobbe med barn og hvorfor. Ikke ta med de at jeg føler ikke de var bortkastet... Virker nesten som du ikke sitter igjen med noe fra skolen... Hadde også kuttet litt ned på de personlige opplsyningene. Ang. valg av arbeidssted, hadde jeg tatt med hvilken som var mest aktuelle, men dråppet de 2,5 siste linjene. ALtså punktum etter de barnehagene/ skolene som er mest aktuelle. Den siste biten får meg til å føle at du kan være vanskelig kravstor og lite fleksibel og hadde vært usikker på om jeg hadde valgt å ansette deg. Jeg vil ikke kritisere søknaden din altså :-) Men du lurte på min mening... Lykke til med søknaden!
Gjest Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Jeg er en positiv og leken jente fra X som nylig har bosatt meg på XXX sammen med mannen min og vår datter XXX født 00 00 0000 ****** Jeg ville ikke brukt ordet leken, selv om jeg skjønner hva du vil fram til, tenker jeg mer på kontaktannonser enn på jobbsøknad Jeg har fullført tre år på førskolelærerlinjen ved Høyskolen i xxx. Avgangsåret var 2004. Dessverre mangler jeg tredjeårets eksamen i pedagogikk, dette på grunn av litt sykdom, litt rot fra skolen, litt rot fra meg og ett år i utlandet. Jeg kan veldig gjerne utdype dette på et intervju. ***** Kutt ut alt etter ordet Dessverre... det drar veldig ned inntrykket, syns jeg. Skriv heller som de andre sier, minst mulig om hvorfor du ikke fullførte. F.eks. Mangler eksamen i pedagogikk, grunnet sykdom. Selv om jeg ikke er kvalifisert til å jobbe som førskolelærer, har jeg fortsatt stor lyst til å jobbe med barn og til å bruke de tre årene jeg gikk på skolen, jeg føler absolutt ikke at de var bortkastet. Jeg hadde det veldig gøy, jeg lærte mye og har fortsatt lyst til å lære mer. ****** Ikke understrek at du ikke er kvalifisert! Du kan godt skrive at du har veldig lyst å jobbe med barn, og bruke utdannelsen din, men ikke trekk fram det du mangler. Ville unngått/skrevet om setningen "jeg hadde det veldig gøy" jeg syns ikke det passer å skrive det helt sånn.. Jeg jobber godt selvstendig men jeg er best når jeg kan jobbe sammen med og å dra nytte av gode kollegaer. Jeg er blid, stort sett fornøyd og en sosial og grei jente å ha med å gjøre. ***** Dette partiet er litt rotete skrevet, litt tegnsettingsfeil og mye og/å om en annen. Ellers kan jeg nevne om meg selv at jeg er sunn og frisk, er ute i allslags vær, og er røykfri. Av interesser kan det nevnes matlaging og baking, trening, sunt kosthold og familieliv. Jeg er opptatt av miljø og økologi og prøver å være mest mulig bevisst. Jeg har reist mye og bodd litt i utlandet, men har nå altså slått meg godt til ro med mann og barn i hus på XXX. ***** Du bruker veldig mange unødvendige ord, f.eks Ellers kan jeg nevne om meg selv at - du kan kutte ut alt etter ordet Ellers Dessuten bruker du akkurat samme setningen like etterpå. For meg vil barnehagene og skolene i XXX- området være de mest aktuelle, altså XXX og XXX barnehage og XXX skole. XXXX barnehage er også aktuell, men ligger litt lenger unna meg. Jeg vil så langt det er mulig prøve å unngå å være avhengig av bil til jobb. Jeg er interessert i en heltids - fast stilling, men jeg er åpen for å kombinere stillinger både i skolen og i skolefritidsordningen. Uff, nå følte jeg meg litt brutal, men jeg håper du tar det konstruktivt. Søknaden din er fin den, og i alle fall ikke kald og upersonlig. Håper du får jobben!
meg & to små vampyrer Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 Kan du ikke f.eks. skrive at du har tatt så og så mange studieponeg innen den utdannelsen f.eks. ? Og at du har gode kunnskaper om noe relevant (=skriv inn det relevante her= pga dette? Vinkle det litt mer mot hva du har lært av alt du har studert, fremfor alt du syns du mangler.
littanonym Skrevet 10. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 10. april 2008 Nei nå legger jeg meg ned for å gråte:) Neida, jeg ber jo om andres meninger fordi jeg ikke er 100% fornøyd selv. Tusen takk!
meg & to små vampyrer Skrevet 10. april 2008 #17 Skrevet 10. april 2008 Skriv hvor mange studiepoeng du har da? Og hva du har lært med bakgrunn i dette.
littanonym Skrevet 10. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 10. april 2008 Er nødt til å ha med hvor jeg ønsker å jobbe skjønner du, det ber om at jeg spesifiserer det i annonsen (det gjelder ledige stillinger i alle de komunale barnehagene i kommunen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå