Gå til innhold

naar sender dere smaaen i barnehage??

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurere veldig paa naar jeg skal oenske startsdato for gutten vaar..

er 1 aar tidlig aa begynne i barnehage??

hva syns dere??

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini begynner i bhg når han er nesten 13 mnd :) Syns det er passe :)

Skrevet

Her begynner hun i barnehage når hun er 1 år.

Jeg er veldig for barnehage jeg da, og synes det er veldig viktig at de går der, også når de er så små og heller kanskje prøve å få til litt korte dager.

Evnt kan du jo søke i familie barnehage e.l som har små grupper.

Mange familie barnehager som kun har 4 barn, og da er det ikke så slitsomt for barnet å gå i barnehagen heller :)

Skrevet

mi skal begynne når hun er 11mnd. eg syns det er litt tidli men må. vi har ikke råd til at eg skal gå hjemme 1 år til.og ingent til å passe. hun begynner med tilvenning den 1 august. eg begynner på skolen 18 august.

Skrevet

Man trenger ikke gå hjemme et helt år ekstra....

Jeg skal være hjemme med Noah til han er 18 måneder så begynner han full tid i bhg og jeg full tid igjen i jobb. Hvertfall til å begynne med, håper på å gå ned i stillings prosent. Fikk faktisk brev i går om at han fikk plass på første valget!!! Veldig fornøyd med det!;)

Men når han er begynt så skal passepiken hente han rett etter skolen en dag i uken (ca 14.10), så skal jeg hente tidlig en dag, og samboer resten! Så får han maks 6 timer hver dag. Det syntes jeg er passe for vår gutt. Men det er bare fordi han er så rolig og stille at jeg er redd han skal forsvinne i mengden. Han er også litt sent utviklet så skulle han begynt når han var 11 måneder så hadde han lagt der på magen og skubbet seg bakover til han satt fast under en stol;)

Her i huset passer det best slik. Men jeg kjenner flere som hadde godt av å begynne tidlig!!! Jeg sier ikke at min måte er den eneste rette! Det passer bare slik for oss....

Skrevet

Her har vi akkurat bestemt oss for at jeg skal være hjemme med henne i et år ekstra, (hun kommer til å begynne i barnehage 1 mnd før hun fyller 2 år). Noe vi egentlig slettes ikke har råd til, men vi skal prøve å få det til å gå rundt på et vis. Må bruke av huslånpengene og oppsparte penger, selge div saker og ting på FINN og i tillegg leve meget nøkternt et år, men jeg storkoset meg hjemme med henne og vi skal av forskjellige grunner ikke ha flere barn enn vesla. Derfor er det litt ekstra viktig for meg å få mye tid med henne nå og få med meg småbarnstiden. Mener absolutt at det er viktig for dem å treffe andre mennesker og andre barn, og det gjør hun mange ganger i uka, hun går på babysvømming og vi har jevnlige barseltreff samt besøk av naboer med babyer i samme alder ofte. Men det å være i barnehage tror jeg ikke hun har vondt av å gå glipp av i et år. Hun får jo likevel gått fra hun er 2-6 år, så hun kommer til å få med seg det hun trenger av pedagogisk tilbud og barnegruppe, låne, dele etc.

Skrevet

Anonym med et nøkternt år i vente.

Du kan jobbe litt selv om du er hjemme på dagtid... Så lenge barnet ikke går i bhg så får du kontantstøtten!!! Du kan jo jobbe en seinvakt eller to i uka på f.eks eldresenter etc eller selvsagt i din vanlige jobb hvis du har mulighet til det.

Jeg har jobbet en kveld i uken siden sønnen min var 3 måneder gammel, men det er bare for å beholde håndverket mitt i hendene. Ikke minst beholde kundekretsen;)

Skal som jeg sa tidligere i denne tråden være hjemme et halvt år til, og da skal jeg fotsette å jobbe den ene kvelden i uken pluss annen hver helgn på hvpu bolig. Sammen med kontantstøtten blir det nesten 8.000 kr i måneden, og det er litt penger....

Skrevet

Vår lille er 15 mnd når hun begynner. Skulle så gjerne vært hjemme til hun er 2 år. Det har jo vært mye snakk om at barn har større sjanse for å utvikle psykiske lidelser og angst dersom de er borte fra mor/far store deler av dagen de første to leveårene. Hadde vi hatt råd til det skulle en av oss vært hjemme!

Skrevet

Patrick skal begynne 1 januar, da er han 12,5mnd.. Vi hadde nok hatt råd til å være hjemme med han, men jeg ser frem imot å begynne i jobb igjen faktisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...