Surrehaude med to tette Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Vanskelig for meg hvertfall. Nå skal go gutten min inn og fjerne mandler,polypper og legge inn dren om noen uker. Han er 2 år gammel og veldig mamma gutt. Så har vi ei jente på 7 mnd som får pupp. Hun spiser grøt fint og drikker litt av kopp om hun må. Så er det at lillegutt må jp ha med seg en av foreldrene og vi begge er igrunn enig om at det må bli meg. Men hva med jenta? Hun klarer seg vel en natt uten mammaen? Hun også er forferdelig mammadalt og tar ikke flaske og er litt stri å legge når faren skal prøve. Men pappan er en grepa fyr som virkelig klarer dette her helt fint så han er jeg ikke bekymra for. Men lillegutt klarer jo å ha med pappan han å men åhh.. hvem trenger meg mest da?
Gjest Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Jeg synes du bør dra med gutten din, han er nok mer avhengig av deg i sin situasjon enn det jenten din er, hun tåler nok godt å være med pappan sin;)
Gjest Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Pappan og jenta di klarer seg seg fint uten deg en natt:o) Jeg hadde blitt med gutten siden han er mammagutt og skal være med på noe som kan for han virke skremmende. Siden du og pappan er enige om at det er mest riktig at det er du som må¨bli med gutten så syns jeg dere skal gjøre det slik.
To tette + snart ei med flette Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Jeg hadde definitivt blitt med poden på sykehuset!!! Som du sier har du en grepa fyr hjemme som fint klarer å ta seg av tulla Lykke til med operasjon!!
"husmor"med lille Nora Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 eg ville reist med sønnen. vil tro det går helt fint en natt uten mamman:) men siden jenta di ikke tar flaske er det en mulighet at mannen din kan komme til sykehuset med henne ca når hun skal ha mat?
haater husarbeid Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Eldste min tok samme operasjon da lillemann var 4 mnd. Pappaen taklet alt så fint atte Stol på pappaen du!
Surrehaude med to tette Skrevet 10. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2008 takk for det:) ja pappan gleder seg han. Hu er ei skikkelig mamma jente og sta som ett uvær men kanskje vi har godt av det begge to;)? Hu nekter plent flasken men hun tar kopp og elsker grøt så om det blir ett grøtmåltid mer enn vanlig funker vel det. Vil ikke at gutten skal ligge der og savne mamma og gråte mer av det. Redd blir han nok også. Nei tror dere har rett ja. Følger mammahjerte så får far og jenta kose seg hjemme.
Surrehaude med to tette Skrevet 10. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2008 ja vi bor ikke langt fra så er det krise får han bare komme med henne. Regner ikke med de hiver han ut fra avdelingen. Hun tar kopp og skei da men tror ikke hu har vært sulten nok til å ville ta flaske. Jeg skal jo operere selv så tror vi bare må prøve.
"husmor"med lille Nora Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 det går nok helt fint;) vis hun kan drikek av kopp er jo det supert;) lykke til alle 4;) spes til deg og lillegutt=)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 Dra med gutten.. se på det som en mulighet til å få lært jenta å ta flaske eller kopp.. Kan jo bare pumpe deg i forkant og evt. ha med pumpen på sykehuset. Er som regel bare snakk om en dag + en natt og litt ut på morgenen dagen etter.. Om hun ikke skulle spist noe som helst også overlever hun helt fint. Og hun har glemt det etter kort tid. 2-åringen vil nok huske det lenger. (Gutten vår var 16 mnd. da han var gjennom en slit operasjon + litt til og han husker det fortsatt godt , 3,5 år). Har dere ingen andre som vil passe lille om dere vil gå begge to? Eldste vår ble operert før lillemor kom heldigvis, men da han sist lå på sykehuset valgte vi å ha barnepass til lillemor og være hos han begge to for å gi han en god trygghetsfølelse.
Surrehaude med to tette Skrevet 10. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. april 2008 Om natten fikk vi beskjed om at det var kun en av foreldrene som fikk være med. Mormor kan passe når vi er på sykehuset men hu er ei lita rare og liker ikke å være borte fra mor el far;) Ja jeg blir med gutte min på sykehuset. Tror nok hun overlever selv om mamma hjerte blør litt, men i dette tilfellet blir det slik uansett. Er han som trenger meg mest nå. Men Helsestasjonen som skremte meg litt med at når hu er så lita skal hun ikke skrike etter mor og slike ting selv om far er der. Jeg trodde dte var litt slik at så lenge en av foreldrene var det så ble det ikke traumatisk på samme måte for de små men det var visst feil ifølge helse systra.. Faren har deltatt like mye som meg med henne, med unntak av ammingen så skulle tru hu klarte seg ett døgn uten mamma ja.
mor-til-to¤ Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Jeg syns pappaen burde dra med gutten. Virker mest praktisk ettersom du fortsatt ammer. Dessuten er det en fin mulighet å knytte far og sønn mer sammen. Du sier jo selv at guttungen er veldig knyttet til deg. Så får du heller lage en skikkelig bra gjensynsfest når gutta kommer hjem igjen. Kjenner forresten en gutt som var inne til operasjon for det samme som din gutt skal,og det gikk veldig bra. Har ikke vært forkjølet siden:)
Surrehaude med to tette Skrevet 10. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 10. april 2008 ja håper han blir bedre etter operasjonen. Har ikke tall på hvor mange ørebetennelser han har hatt og går nå med masse slim og vann i ørene stakkar. Far og sønn er veldig knyttet men når lillemann har aua er pappa ikke bra nok så redd han skal gråte mye om jeg ikke er der og det er jo ikke bra for halsen sin del. Nei vi får trene på mating nå så ser vi når dte nærmer seg. På den ene eller andre måten så går dte nok bra:)
mor-til-to¤ Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Jeg tenkte jo ikke på halsen... Uansett; lykke til!
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 Bli med gutten din du. Bare bra for far å være sammen med jenta og gutten din trenger det der. Det blir jo mye tid sammen med jenta lell så kanskje gutten blir lei seg om du så velger å være hjemme med jenta når han skal gjøre noe så skremmende. Det går så fint så. Jenta er jo glad i grøt og da er det jo ikke noe problem. Drikker hun litt fra kopp.. supert. Er jo mye melk/væske i grøten også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå