Gå til innhold

Jeg er hjemme med barnet mitt..også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så latterlig.. Folk spør meg, gjør du ingenting på dagene?

Jo, jeg er hjemme med sønnen min. Har alltid ment at det beste for han, er at jeg har han hjemme når han er så liten.

Han har vært mye syk siden han var 7 mnd, og det har vært veldig tungt for oss å ikke vite om han kom til å bli bedre eller ikke. Da valgte jeg å drite i meg selv og utdannelsen min, og heller ta vare på barnet vårt.

I en barnehage hadde han ikke fått like mye oppmerksomhet som han trenger. Og behandlingen av han hadde blitt vanskelig å få gjennomført.

Så ser folk ned på meg som er hjemme med barnet mitt. Synes det er helt sykt.

Man må da få lov å ta vare på barna sine uten å bli sett på som at man ikke gjør noenting om dagene. Uansett om barnet er friskt eller sykt.

Her har vi fullt opp hele dagen. Vi drar på barnetreff to ganger i uken om han er frisk nok, og er mye ute å leker med nabobarna som også er hjemme.

Det er veldig koselig å få så mye tid sammen med han, de blir fort store, og jeg vet jeg aldri blir å angre avgjørelsen min. Til høsten begynner han 2 dager i uka i barnehage, det vet jeg kommer til å bli bra for han, for da har han mer behov for å være sammens med andre barn enn det vi er nå. Så det skal bli spennende når han begynner der =)

Om jeg får muligheten, blir jeg hjemme med nestemann også til det barnet er rundt 2 år. For det siste 1 1/2 året har vært det beste i mitt liv =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det blir for dumt hvis folk ser ned på deg fordi du er hjemme. Jeg er helt enig med deg. Var hjemme selv til gutten var to, da måtte jegha ham i bhg fordi jeg fikk ny jobb, og hvis vi får flere vil jeg gjøre det samme igjen. Vi hadde det kjempefint de årene.

Tenker ikke så mye økonomi, vil heller ha litt mindre å rutte med hvis det betyr at jeg kan få være hjemme å ta meg av ett barn. Det ikke alle tenker på er at dette er omtrent som full jobb, bare at jobben gjøres hjemme, mye som skal gjøres i ett hus og med ett barn i tillegg.

You go girl, ikke bry det om hva andre sier. De er bare misunnelig.

Skrevet

DU har den viktigste og mest krevende jobben av alle!!!

STÅ PÅ!!

Var selv hjemme et ekstra år med junior, og håper å få til det samme denne gangen.

Skrevet

syns det er bra at noen velger å være hjemme med barna sine.. er selv hjemme med dattra mi på 2 venter en til om 17 dager og skal være hjemme med begge to frem til august 2009 i første omgang.. kanskje eldste mann skal litt i barnehage hvis hun får plass.. men syns det er viktig å ta vare på den tiden jeg har med dem verdagen kommer fort nok og da tror jeg fort det kan bli veldig liten tid med barna hvis man skal jobbe 100% og hektiske dager med aktiviteter og ting som skal skje heletiden.. koser meg nå mens jeg har muligheten.. penger er ikke alt!!!

Skrevet

Hvordan vet du at folk ser ned på deg? Sier de det eller? Om noen spør hva dere pleier å gjøre kan det jo være av ren interesse, nysgjerrighet, høflighet eller misunnelse? Jeg spør jo mine venninner hva de holder på med om dagen, både de som jobber og de som er hjemme, det er jo fordi jeg lurer på akkurat det? (jeg tror ikke jeg ville ordlagt meg: "gjør du ingenting"). Jeg har selv planlagt å være hjemme noen år nå, og folk har vært svært positive til de planene, de sier slikt som: "Du er heldig som har muligheten".

Skrevet

Syns d e kjæmpefint at folk tar sæ tid te å vær hjemme me ungan sine :) Æ bynte å jobbe når sønnen min va 10mnd, men kun 50% natt. Så derme hadde vi bestemor te barnevakt di dagan æ kom av å måtte sov. Så vi kosa oss masse hjemme ilag alle di andre dagan.

Sønn min blir nu 3år, å først fra høsten av ska han i halv plass i barnehage. Vi får en liten en te sommern igjen, og den ska åsså få muligheten te rolie daga ilamme bestemor istede for å stresse sæ avgårde i barnehage når æ må tebake i jobb.

Æ syns d e fælt at små unga ska i barnehage fra di e 10-12mnd. Der ska fremmede passe di hele dagan, se alt d nye di lære sæ fra dag te dag. E jo ikke vi som foreldra som oppdrar barna da..

Ungan våres blir på en måte "tvinga" te å bynne arbeidslive sitt i en alder av 10-12mnd.. Opp tili om mårran, ut i en kald bil førr så å bli levert i "halvsvime" i barnehagen.

Hadde d ikke vært førr økonomien så sku æ kun vært hjemme me barn.

Vi e heldi som har ei bestemor te å passe di små, d føles så mye mer trygt enn helt fremmede.

D e jo tross alt små unga vi sett te verden.. ikke bare en ting vi ska plassere bort etter permisjon e over.

Kanskje flere blir provosert av mine meninge, men æ vil vær der mest muli førr ungan mine.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Synes det er flott at man kan være hjemme med barna dersom man ønsker det jeg!

Skjønner ikke hvorfor folk skal se ned på deg av den grunn... Nei drit i de og nyt tiden hjemme du :-)

Skrevet

Ignorer de stygge kommentarene! Synes det er flott at du er hjemme med sønnen din, er jo du som er moren hans som vet hva som er best for ham. Sikker på at det er godt for ham å være hjemme med mamma når han er syk, slipper stress med barnehage og slikt.

Kommer til å være hjemme med barnet mitt selv i omtrent 2 år, så har full forståelse for valget ditt.

Skrevet

Jeg merker det på måten de sier det på, og ansiktsuttrykkene deres når jeg svarer at jeg er hjemme med barnet mitt. Og når dem svarer da "du gjør ingenting om dagene altså?!"

Synes folk er rare sånn sett, men vi har det kjempefint hjemme. De kommer aldri til å skjønne det heller før dem blir foreldre selv engang.

Flott at det er flere her som også er hjemme med barna når de er så små =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...