pandabjørn Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Vi skal på vigselseminar som de kaller det så pent, samme med andre som skal gifte seg til sommern det kan jo bli spennende å møte andre som skal gifte seg, kanskje det er noen kjente som kommer er det andre som har vært på det samme som vi skal i kveld??
meg & to små vampyrer Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Hva er det for noe? Har ikke hørt om det før jeg:)
pandabjørn Skrevet 10. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2008 hadde ikke hørt om det før jeg heller.. det står i skrivet at de vil informere om både de prinsipielle sidene ved å gå inn et ekteskap og det å leve sammen som ektefolk. informere om den rent pratkiske gjennomføringen av vielsen i kirken.. vi får også høre forskjellige bryllupsmusikk så det blir nok en spennende og interesant kveld håper jeg..
meg & to små vampyrer Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Å, noe for dere som vies i kirken kanskje? Vi var ikke på noe slikt, men vi giftet oss i tinghuset også da:)
pandabjørn Skrevet 10. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2008 ja det er nok bare for de som vies i kirken hadde aldri hørt om det jeg heller før vi fikk invitasjon i posten
Gjest Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Vi fikk også det, og jeg må innrømme at jeg driiiiiiter tynt i å melde meg på det der. Jeg hater alt sånt "tull" (sorry, jeg syns det er tull ) Hva er vitsen, liksom?
pandabjørn Skrevet 10. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. april 2008 jeg kan ikke svare om det er noe tull eller ikke før jeg har vært der hehe men du kan få svar av meg i morra man går da igjennom litt av hva som skjer på den fine dagen (vet også at det er ca 14 dager før bryllupet at man gjør sikkert det samme)
Gjest Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Ja, men hvor mye er det i grunn å si om den dagen da? "Kurset" vårt går over 4 tirsdager, 2 timer hver gang. På inv. sto det ramset opp temaene for kvelddene, og det var følgende: * forventning * kommunikasjon * I gode og vonde dager * generalprøve, og temaet "ekteskapet: Duett eller duell? Jeg kan ikke fatte annet enn at dette må bli en masse svada. De tror kanskje de klarer å bremse skilsmisse - statistikken med dette kurset, men, hehe, det er vel litt naivt, eller?
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 ¤ ganger to timer var vel litt drøyt, men man skal ikke skimse av god planlegging. Både av en vigsel og et langt ekteskap sammen. God kommunikasjon kan aldri "læres" nok. Hilsen en som trodde at hun kjente en mann etter 7 år, giftet seg og ble skilt igjen etter 4:-/
Gjest Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 Ja, men tror du at dere hadde vært gift hvis dere hadde tatt et 8-timers kurs om emnet?
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 Nei, men da hsdde jeg kanskje ikke giftet meg i det hele tatt? Jeg har litt troen på sånt, dessuten blir det kanskje lettere å søke samtalehjelp hvis ting skulle bli vanskelig, når man har gått igjennom neo lignende før, og vet at det ikke er "farlig". Og sånne samlivskurs, de e'kke så dumme tror jeg.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Jeg er ekstremt forutinntatt, jeg vet, dette er sikkert et positivt tiltak for noen, kanskje mange, hva vet jeg. Jeg syns bare det er for dumt at man skal sitte og bli fortalt på helt generelt grunnlag hvordan et forhold skal fungere, og hvordan man skal løse en konflikt - særlig sånn som dette, liksom, på forberedende grunnlag - man skal "ta" problemet før det oppstår. I prinsippet en bra tanke, men når man planlegger bryllup, så har man vel ikke akkurat verken lyst eller kapasitet til å planlegge håndteringen av et problem som kanskje oppstår om noen år.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 Parterapi er for øvrig noe helt annet, der går man inn med et konkret problem og får hjelp som er tilpasset deg og partneren.
pandabjørn Skrevet 10. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 10. april 2008 Sånn da er vi tilbake, og jeg ble veldig overasket at det var minst 30 par som var i kirken....... selv om jeg viste mye av dette så synes jeg det var interesant også vi sang salmer så hørte vi på ut og innmarsj musikk og så fikk vi greie på hvem som skulle vie oss, men det viste vi fra før av det fikk jeg greie på i slutten av februar faktisk.. var greit å sitte der i 2 timer, men hadde det gått over 4 ganger så vet jeg liksom ikke om jeg og sambo hadde deltatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå