Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips....min lille tulle på 7 måneder våkner veldig ofte om natta. Noen ganger sover ho i 2 timer, andre ganger bare i 1 og mange ganger våkner ho så fort jeg har lagt ho tilbake i senga etter pupp. Ho har holdt på med dette siden jula, for da begynte første tann å melde sin ankomst. Nå er 5 tenner fremme og har mistanke om 6. tann også (sikkert en sammenheng med at hun er så urolig, men allikevel...). Ho får komme opp i senga for å få pupp (noen ganger virker det som ho bare skal ha trøst), før ho legges tilbake. Ender mange ganger med at ho sovner på meg og jeg sovner også. Jeg får jo sove, men vil ikke ha det sånn så mye lenger. Ett par ganger er greit om natta, men ikke hele tida.

Vi legger ho kl 8 på kvelden, men tar en evighet å få ho til å sove. Noen ganger går det på 30 minutter, men som oftest bruker vi 1 time kanskje mer også. Vi legger ho i senga og sier god natt. Ho begynner å skrike. Lar ho skrike i ett minutt før vi er inne igjen og prøver med litt smokk eventuelt tar ho opp ( litt etter hvor hysterisk ho er), vugger litt og får ho rolig. Før vi legger ho tilbake i senga og på igjen med nytt minutt med skriking før vi er inne igjen. Vi ender alltid med at ho sovner i armene våre etter litt bæring. Styrer veldig oppe i munnen og det klør sikkert noe veldig. Mange ganger bruker vi 10 minutter å roe etter ett minutt med skriking.

Det er ikke aktuelt å kjøre noe ferber så lenge ho styrer med tenner, men er det noen som har forslag til hva jeg kan prøve?? og som har vært oppe i samme situasjon selv. Ho får 2 grøtmåltider og har begynt med litt middag, får vann samtidig.

De som bare skal kritisere kan la vær å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du maa slutte aa tilby puppen, det er nok den hun vaakner for. Du kan evt tilby vann i en overgangsperiode, men saa lenge hun faar det som hun vil vil hun vaakne oftere og oftere. Vi har vaert igjennom det samme med den ene tvillingen vaar, han kom opp i over 1 liter mme i loepet av natta fordi vi tilboed han det og han svarte med aa vaakne oftere og oftere. Han er 10 mnd, sov natta rundt da han var 6 mnd, begynte aa vaakne og fikk melk igjen da han var syk i februar og siden fortsatte det bare. Vi var svake...

Det blir nok noen netter med skriking, men det er verdt det naar hun tilslutt godtar det. Vi gikk hele tiden inn til han og tok han opp og troestet han. Etter noen netter (3-4 tror jeg) forsto han at han ikke fikk noe og da la han seg greit aa sove igjen naar han vaakna.

Jeg ville nok foerst oekt matmengden i loepet av dagen slik at du vet hun er skikkelig mett til natta.

Haaper vaare erfaringer kan vaere litt til hjelp i alle fall!

Lykke til!

Skrevet

Ville nok ikke startet med Ferbers mens hun er midt i en tannfrembruddsfase. 117 ganger er ganske mye mer enn jeg sliter med ja...holder på ca. 20 ganger jeg.

Når tanna har kommer frem og hun roer seg så kan du starte med metoden. Jeg vet hvor vanskelig det er å kutte ut nattmåltidene, min er 8, og jeg begynte igjen etter en sykdomsperiode. Nå trapper jeg ned med å tilby vann. Så blir det å kutte ut servicen på natta... lykke til!

Skrevet

er nok ikke så ille som hos deg heller. føles som 117 ganger, men er ikke så ille.Er nok snakk om 6-7 ganger . jeg sovner jo med jenta på puppen :(. har hatt en inflensaperiode her. ho sov ordentlig, dvs våkna 2-3 ganger, men etter spy perioden så har det blitt verre igjen. håper det bare er en overgangsfase. kan ikke få hjelp av smokken heller for den tar ho ikke. bare leker med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...