Gå til innhold

Bakeriet kan lage helt hvit marsipan :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med Dampbakeriet i Kr-sand i dag. De sa de kunne lage bryllupskake med helt hvit marsipan - da ble jeg ordentlig glad! Trodde ikke de kunne det... Måtte bare dele gleden min med dere - dette blir såååå bra :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra :-) Jeg lette hele Oslo rundt etter noen som kunne lage kake med helt hvitt trekk, men det var nei over alt.

Vi endte opp med å bestille fra Sverige (svigermor i Halden henter fredagen før). Hun kunne lage alt mellom himmel og jord, og det kom på 2100 SEK mot ca 4000 for samme type kake (i størrelse og pynt) i Oslo.

Superfornøyd!

Skrevet

Så merkelig at det skulle være så vanskelig å få ta i det, da. Vet ikke om det finnes kritthvit marsipan, men det er noe som på amerikansk heter "sugarpaste" som jeg trodde var mye brukt til å dekke kaker med. Men kanskje ikke i Norge. Det kan være de tradisjonelle bakeriene i Norge ikke er noe særlig på å lage ting utenom "det vanlige", og at de dermed alltid bare har brukt vanlig marsipan, siden det er det som har vært brukt i alle tider her...

Skrevet

Ho i Sverige sa "vanlig" marsipan og sugar paste var så og si det samme, men vanlig var laget på mandler (derav den gul-aktige fargen) og sugarpaste på sukker og derfor er den helt hvit. Vi fikk ta og smake på den, og det va akkurat som vanlig marsipan i tekstur men bittelitt søtere.

Sugarpaste kalles mye annet også bl.a. hvit marsipan, marshmellow fondant m.m.

Skrevet

Da har jeg lært noe nytt i dag og;) Men jeg synes fremdeles det var merkelig at det ikke kunne oppdrives i Oslo...

Skrevet

Nei, nå kom jeg borti anonymknappen... Humleblomst her fremdeles:)

Skrevet

Jeg har også opplevd det som vanskelig å få tak i, men Dampbakeriet kunne altså - så veldig glad for det. De foreslo det til og med selv, spurte om jeg ville ha hvit marsipan eller den vanlige gule :-)

Skrevet

baker nordby selger brylluoskaker med helt hvitmarsipan. (det heter vel dinbaker nå eller noe i den duren, men ligger i de samme lokalene rundt om kring som baker nordby altid har ligget.)

jeg vet dette for jeg har jobbet der ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...