Gå til innhold

Stigende HCG eller var den ikke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr tatt blodprøver for og sjekke at hcg stiger, etter en liten blødning tidlig i svangeskapet.

Ringte legekontoret i dag for og få svar og det første hun sa var at i den siste prøven var hcg lavere enn i den første! Jeg ble helt satt ut og sa ingen ting, så sa jeg hva gjør jeg nå da? "Å nei! Unnskyld!" Kom det fra andre enden av røret " jeg tok feil!" Hun beklaget seg veldig og sa at det ikke var meningen og skremme meg. Så jeg spurte om jeg trygt kunne bestille time til sv.kontroll, og det sa hun at det kunne jeg.

Etter det skal jo alt egentlig være greit, men nå kommer tivlen snikende. Tok hun feil? Eller når leste hun egentlig tallene riktig? Er det slik at hcg faktisk har sunket?

Blir helt gal av dette. Jeg er 99% sikker på at hcg er stigende som hun sa, men den ene prosenten plager meg litt.

For øvrig er jeg jo kvalm, øm og trøtt, så noe er det i hvertfall!

Ja ja, roer jeg meg ikke ned i løpet av dagen, for jeg ringe og kontrollere i morgen.

Skulle ønske jeg var en av disse gravide som har ståltro på at dette går bra....

(dagens hjertesukk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt tilbake for dobbelsjekke...men hørtes jo ut som hun sa feil først da, faktisk...ring tilbake idag du...hun forstår nok at du trenger å sjekke..spør hva tallene var da vet du.

Lykke til

Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir usikker. Jeg synes du skulle ringe tilbake og si at du vil vite hvor mye HCG nivået var på med den første prøven, og tilsvarende med den siste, skriv det ned, så har du det.

Det har du din fulle rett til å gjøre. Jeg tok to omganger med HCG blodprøver og ville vite nøyaktig hvor mye de var på alle fire gangene.

Det hjalp meg å slappe av veldig.

Alt er sikkert i skjønneste orden!

Skrevet

Takk for svar.

Godt og ha noen og lufte slike frustrasjoner med.

Må ringe, men nå spiser de visst....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...