Gå til innhold

dårleg gjort av barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under barnehagedagen på tysdag hadde barnehagen til sonen min konsert, fotoutstilling og vaffelsteiking på butikken. Eg rakk det dessverre ikkje, men eg stakk innom butikken etterpå for å sjå på utstillinga dei hadde hengt opp. Det var bilete frå året som har gått, med ungar i alle slags situasjonar. Og alle ungane i barnehagen var, som seg hør og bør, med på minst eitt bilete, unntatt sonen min. Han er 2 år og fire månader, så han kjem til å leite etter seg sjølv på bileta kvar gong vi er på butikken - tenk så skuffa han vert når han skjønar at han ikkje er med!

Er berre så utruleg lei meg på guten min sine vegne, har ikkje lyst å ta han med og sjå på bileta i det heile. Føler i det heile tatt at han vert behandla som ein litt andrerangs unge i barnehagen, og dette hjelpte ikkje akkurat på det inntrykket. Grrr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

FY...! Kjenner at jeg får en vond klump i magen. Dårlig gjort.

Regner med, og håper at det bare er tilfeldig, at han ikke er på noen av bildene.

Men uansett: si fra til de ansatte hva du syns, så det ikke gjentar seg.

Skrevet

Dette skal ikke skje. Jobber selv i bhg og vi er alltid sååå nøye når vi skal henge opp bilder fra ulike situasjoner. Alle skal alltid være med. Noen ganger er det sånn at noen ikke blir med, som feks de minste som sover mye, men det finnes allids bilder fra andre situasjoner som kan brukes. Det er veldig viktig for selvfølelsen til barna at de får se seg selv på bilde i slike samenhenger.

Ville tatt opp dette med bhg, slik at de blir oppmerksom på feilen og ikke gjør det igjen. Regner med det er en glipp og ikke noe som er gjort med vilje.

Skjønner deg så godt. Ikke godt å føle at barnet ens blir satt utenfor.

Skrevet

I bhg til sønnen min, viser de bilder på lærret hver gang det er foreldremøte.

'Gutten min er faktisk lite med, men det er fordi at han alltid er travel. Når de har tatt bilder av bestemte aktiviteter, er han gjerne allerde ferdig.

Da pleier de å sørge for at han er med på andre bilder, der han gjør noe han selv har funnet på. Ofte er det minst like morsomt som der de viser aktiviter. Og de får jo vist oss hva de driver med allikevel.

Skjønner du ble lei deg på hans vegne.

Skrevet

kan du ikek be de om å henge opp bilde av han nå da?

DÅRLIG gjort å la ett barn ikke henge der, men alle de andre.

Skrevet

Jeg føler så med deg, sånt gjør vondt langt innin hjerterota. Du burde gjøre Bhg'en oppmerksom på det!

Skrevet

Fy så sint jeg blir. Dette SKAL ikke skje. Vondt er det for barnet ditt, men det er minst like vondt for dere som forelder. Gi grei beskjed om at du har observert dette, og lurer på hvorfor det har skjedd. Ikke la det skje igjen.

Skrevet

Ja, gjett om eg skal ta det opp med dei. Svigermora mi jobbar i barnehagen, så kritikken min går vanlegvis via henne, men denne gongen skal eg forsikre meg om at styraren får høyre det. (Huff, det høyrest ut som om det er noko heile tida. Eg er jo vanlegvis godt nøgd med barnehagen, altså, men det har vore eit par litt ekle opplevingar.)

Takk for støtta! Godt å høyre at det ikkje er eg som overreagerer:).

Skrevet

huff, det var trist! Det er nok bare en glipp. men jeg ville absolutt tatt det opp med barnehagen! De bør uten tvil henge opp et bilde av han også!!

Skrevet

hadde krevd at de adde hengt opp bilde av barnet mitt NÅ jeg.

Skrevet

Ja, har tenkt å krevje det. Så får dei berre gå der og verte flaue kvar gong dei er på butikken og ser at biletet av han heng på ein plakat for seg sjølv medan dei hine bileta heng på fine collage-plakatar. Kjem til å vere veldig tydeleg at dei hadde gløymt han. Men det er flautt for dei, ikkje for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...