Gå til innhold

Når er man ikke lenger ungdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bladde igjennom Motor på do i går og der stod det en artikkel om hvordan ungdommer valgte vekk kasko forsikring fordi det var for dyrt. I den forbindelse var det med et intervju av en 24 åring. Måtte liksom rynke brynene litt jeg...Altså 24 åring? Man er på inge måter gammel da, for all del, men ungdom? For meg er ungdomt ganske synonymt med tenåring, muligens kan jeg strekke meg opp til 21-22 år, men der går absolutt grensen. Hva mener dere her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på min egen alder, da tulla:)

He he.

Nei, ungdom tenker jeg på som tenåringer og opp til rundt 20.

Men det kommer jo an på omstendigheten, i forhold til en gjeng på 60 så er jeg på snart 28 ungdom. Ikke sant:)

Skrevet

jeg er 18, og synes så absolutt ikke jeg er ungdom lenger, men har følt meg som det til nå, liksom.. Så 18-19-20 år? Da er det slutt..

Skrevet

Mjo, kanskje. Er like gammel som deg og har 3 barn, føler meg liksom ikke helt som en utpreget ungdom da... ;-)

Skrevet

Mener man er ungdom til man fyller 20 jeg da.

Skrevet

Da er det slutt? Å neida du! Det er jo da det begynner=)

Skrevet

Jeg er 24, og ser ikke på meg selv som noen ungdom, det sluttet jeg vel å være for en 6-7 år siden...så ja, tenårene regner eg vel som ungdomsårene.

Men så er det jo veldig forskjell på folk, svogeren min på snrt 40 kunne fort gått for å være ungdom liksom ;P

Skrevet

Nei, vi er jo forsåvidt ikke det.

Men gamle er vi heller ikke. Og til å ha barn, så syns nå jeg (i forhold til mine studievenner f.eks) at vi er ganske unge.

Skrevet

Hjernen er ferdig utvikla når man er 25. Frem til da kan man skylde på fysiologien. Men jeg følte at jeg endret meg veldig omkring 24/25 og det var da jeg følte meg voksen, selv om jeg hadde unger på 6 og 4 år. Jeg har selv elever som er 22, og jeg ville ikke nølt med å kalle disse ungdom. De er bare ikke voksne. Men det skiller mye på de som er 22 og de som er 17.

Skrevet

eg tenker på ungdom fra de begynner på ungdomskolen til de er rundt 20 år..

Skrevet

Hehe, jeg føler det er slutt nå ja, men kan være noe med at jeg har barn, og de fleste andre på min alder ikke har det på maaange år, å gjør typisk ungdomsting som ikke passe like greit til meg. Men godt å høre at man fortsatt kan være ungdom da:D

Skrevet

Ifølge Handel og kontor er man visstnok ungdom til man er 30, ble invitert på ungdomskonferanse, aldersgrense: 30 år.

Hos KilroyTravels er man ungdom til man er 26.

Så dette varierer, men jeg kaller det ungdom til man er max 20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...