gulda Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Tenkte å prøve dette til barnedåpen. Tips til hva som bør være med? Og hvordan beregne mengden?
Kula ;) Viktor & Knøttet Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Vi hadde koldtbord i dåpen, vi hadde: Spekemat (skinke/forskjellige pølser osv) Stekte karbonader m/løk Stekte kyllinglår Laks og eggerøre Egg og ansjos Spekesild Aspic/Kabaret Vi hadde beregnet altfor mye av alt egentlig, spesielt karbonadene og kyllinglårene, 2 stk pr pers, så beregningen kan jeg nok dessverre ikke hjelpe deg m...
gulda Skrevet 10. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2008 Men takk for svar likevel. ;o) Skal ta vare på den lista! )
Histepist Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Vi skal også lage selv, så jeg kan jo hvertfall skrive ned hva jeg har tenkt så langt: -hjemmelaget brød -kyllingklubber -laks/eggerøre -div salater (grønn, potet, skaldyr osv) -skinke og roastbif -helstekt laks -Aspik -kjøttboller(sånne små runde) Noen ideer til et tradisjonelt koltbord iallefal. Mengde har jeg ikke så god greie på (det må jeg få hjelp av mamma til )
"husmor"med lille Nora Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 vi hadde og hjemmelaget koltbord. * laks + eggerøre * salater * karbonader *kylling *spekemat * fårepølse, skinke *egg * oste skiver *majones og en del salater( potetsalat, ostog skinke, waldorsalat) vi reknet ca 5-7 skiver pr person. vi hadde fint brød og grov brød. det var mye mat til overs. ikke så mye skiver så reknet litt feil.
BabyV Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Vi hadde ikke koldtbord, men ferdige snitter. Kan kanskje hjelpe deg litt for å planlegge mender: Vi bestilte og der beregnet man 2 skiver = 4 halve skiver med masse pålegg til hver person. Vi bestilte 5 halve skiver og vi hadde masse mat igjen. Like etterpå så hadde vi en begravelse og da bestilte vi også 5 halve skiver til hver. Da var det nesten ingenting mat igjen. Men dette var i middagstiden og dåpen var i lunjstiden. Så det kan ha noe å si når dere skal spise også. Folk er vant til å spise mere mat på ettermiddagen enn formiddagen.
BabyV Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Glemte å nevne at dette er den typen brød som har ganske store firkanta skiver. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå