Gå til innhold

J... drittdommer!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjenner noen som har 2 fosterbarn som er søsken. disse barna har hatt det helt jævlig i oppveksten - de har blitt oppforet på kattemat og morsmelk (så godt som fullammet til de var 4-5 år gamle), ikke fått noe stimuli fra moren og regelrett hatt det jævlig. de var 7 søsken, alle er tatt fra moren.

jeg kan ikke engang sette ord på hvor mye jeg hater dette drittmennesket som har behandlet ungene sine på den måten hun har gjort. og nå har retten bestemt (mot barnevernets anbefaling) at moren skal få ha disse ungene hver tredje helg. Fosterforeldrene må kjøre barna ned fordi biomor ikke er "i psykisk stand til å ta bussen". men hun er altså i stand til å ha ungene en hel helg? Når de tidligere har vært der har de kommet tilbake i gamle vaner med en gang - være våken hele natten, spise kattemat, nekte å dusje... Moren forteller også barna at fosterforeldrene er fæle, fordi de har stjålet ungene fra henne, og gir ungene beskjed om å ikke gjøre som fosterforeldrene sier. Hun har også bedt ungene stjele bankkort, smykker, penger og mobil fra fosterforeldrene. (barna er 7 og 10 år).

Jeg skjønner faen ikke hvorfor hun skal få se disse ungene engang, jeg! Og å ha dem hver tredje helg, uten at det er andre til stede?

det blir selvfølgelig ny rettssak, men jeg tviler på at det vil føre noe videre. Retten mente at barna har best av å være med mor, men i dette tilfellet er jeg dypt uenig. den kjærringa skulle blitt sterilisert for mange år siden. de tok fra henne de første ungene for 10 år siden, men har bare latt henne formere seg videre. Nå er alle ungene borte, men hun er jo gravid igjen da... Håper de tar den ungen med en gang, men det gjør de vel ikke...

Så hver tredje helg må altså disse barna jeg kjenner gå rundt i kattepiss, biller, matrester og bli totalt oversett?

Moren prøvde å få jenta tilbake (gutten ville hun ikke ha, for han var visst så "dyr i drift") men klarte det heldigvis ikke.

Åh, jeg er så steik forbanna!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars barn.

Da er det vel bare å sette igang å overvåke henne når barna er på

besøk, og ringe politi elle barneværnsvakta når det er på det

værste slik at de ser hvor ille det er og forhåpentlig vis mister hun

samværsretten

Skrevet

Ja det frister nesten å kjøre ned der og spionere på henne...

Når hun ikke er i psykisk stand til å ta buss for å hente barna, hvordan i helvete skal hun da være i psykisk stand til å ha dem hele helgen???

HI

Skrevet

Veldig godt spm. Skjønner ikke det der jeg heller...

Dersom det lukter kattepiss der kan man kanskje be mattilsynet

om å vurdere om det er forsvarlig å la barna være der i det hele tatt.

Skrevet

fordi det biologiske prinsipp veier veldig tungt i alle barnevernssaker. Mange ganger veier det tyngre en barnets beste. For å unngå og gjøre feil som senere kan ende i søksmål må moren få bevise at hun er komplett udugelig som omsorgsperson, noe som garantert vil føre til at hun vi få besøksrett med tilsyn fremover. Barnevernet er ikke alltid fornøyd med dette, er jo barna det går utover. Men det er departementet som legger rettningslinjer for barnevernet, og nå om dagen er de veldig fokuserte på familien, hjemmebaserte tiltak og biologiske prinsipp- dessverre. Jeg vil gjette at moren mister omsorgen for sitt ufødte barn. Tungt og være barnevernsarbeider!

Skrevet

Takk for svar!

Når gutten kom til fosterforeldrene var han 5 år. Han kunne nesten ikke gå, kunne ikke snakke og klarte ikke engang å holde en kopp selv. han brukte bleie på dag og natt frem til han var 6 år, og bruker fremdeles bleie på natta.

alle 7 barna har forskjellige fedre, og de to første barna stakk hun faktisk fra, men angret etter et par år og klarte å få dem tilbake. Jenta på 10 sliter med spiseforstyrrelser og depresjoner, og har prøvd å ta livet av seg selv allerede. Gutten har også store problemer med å forholde seg til andre, klarer ikke å følge regler eller ta vare på tingene sine... Uff, jeg syns så synd på dem nå. de har det kjempebra der de har kommet nå, men fosterforeldrene er jo helt fortvilet nå, de trodde virkelig moren kom til å tape her, og at hun bare fikk se barna i fosterhjemmet :-(

Skrevet

Det ufødte barnet bekymrer meg egntlig mer. Ille nok at de "store"

barna må være der hver 3. helg, men det må være i magen hele tiden.

Hun burde tvangsinnlegges slik at man er sikke på at hun får i seg

riktig næring med tanke på ufødte barnet.

Skrevet

Godt poeng. stakkars, stakkars lille baby som må være inni magen på den moren. Jeg er ihvertfall helt sikker på at hun ikke spiser riktig. Drikker og røyker gjør hun også.

Hun har faktisk sagt rett ut at hun fikk unger for å tjene penger på det - overgangsstønad, kontantstøtte, barnebidrag osv...

Hun hadde egentlig ganske bra med penger, men ga barna pupp og kattemat så hun kunne bruke pengene på seg selv...

Nå har hun jo ingen unger lenger og får ikke noe støtte, så nå har staten "tvingt" henne ut i arbeid. Hun jobber som vaskedame et eller annet sted, men hadde visst sykemeldt seg etter en uke (tipper på at hun ikke er noe syk)... late kjerring!

HI

Skrevet

uff det er så mange tragiske tilfeller! Tvangsinnlggelse når mor er gravid skjer bare når mor er alvorlig rusmisbruker og det er overveiende sannsynelig at barnet vil ta skade av mors rusmisbruk. men alkohol er det absolutt verste rusmidlet ufødte barn utsettes for, så hvis hun drikker er det mer en grunn nok til å melde fra om. å misbruke rusmidler når man er gravid er omsorgssvikt før banret er født. Da er det sosialtjenestens ansvar og ikke barnevernets. Synes det er veldig rart ar moren fikk hver 3 helg samvær. Det var veldig mye. Vil nok tro at det vil bli endret på etterhvert, og siden barneernet har anket saken vil de nok bruke tid på å finne nye beviser på at det ikke er bra for barna. De blir jo satt tilbake hver 3 helg, og lojalitetsproblemene opprettholdes ved så hyppig samvær. Under disse forholdene burde hun fått samvær under tilsyn.

Skrevet

Ja fosterforeldrene har rapportert det til barnevernet, da hun var tydelig beruset når de hentet ungene på søndag.

barnevernet kommer til å prøve på samvær en dag i måneden med tilsyn, og vi får håpe de får gjennomslag på det.

I morgen har gutten bursdag og vi skal opp der. Moren får komme innom en tur og hilse på, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg ser henne. Jeg tror jeg må holde meg hardt fast i sofaen, ellers kommer jeg til å hoppe på henne...

Skrevet

????????!!!!!!! Dette er noe av det verste jeg har lest her inne! :-O :-O

Skrevet

Ja, det er helt jævlig at noen kan gjøre noe sånt mot sine egne unger:-(

HI

Skrevet

Hun sa forresten også til ungene at hvis de var slemme med fosterforeldrene så ville de ikke ha dem lenger, og da skulle de få komme tilbake til moren...

At en dame på 40 år kan oppføre seg sånn!

Hun fikk første ungen når hun var 17 og har fortsatt å produsere siden den gang, og allikevel har hun ikke lært hvordan man skal behandle barn????

HI

Skrevet

Dette innlegge har jeg ikke noe tro på og en annen ting,har du angst for å ta buss,kan du være i stand til å ta deg av et barn. Det har ingenting med hverandre å gjøre.

Skrevet

at du ikke tror på det er egentlig en bra ting det, flott at du ikke har sett hvor fæle mennesker kan være. At du tror jeg sitter og dikter opp noe så ondskapsfullt er vel heller merkelig syns jeg...

Hun er ikke i stand til å ta vare på seg selv på noen måte, og kan derfor heller ikke ta buss. (Må bytte buss og det får hun visst ikke til). Jeg har en liten teori om at det kanskje er fordi hun ikke gidder å bruke pengene sine på buss, men hva vet vel jeg om det.

uansett, hun er et fælt menneske.

HI

• 10 måneder senere...
Skrevet

Dette her skulle jeg gjerne likt å høre fortsettelsen på. Hva som skjedde videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...