Gå til innhold

Stemmer det at barnepleien er tatt bort av systemet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går helsefagarbeider. Læreren min sa til meg at barnepleien er tatt bort og at vi som nå går helsefagarbeider kan gå ut i lære på sykehuset å jobbe på f.eks barsel. Hun sa at barnepleien er tatt med inn under helsefagarbeider. Noen som vet mer om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke jeg hørt noe om..

Barnepleien er en videreutdanning..

Skrevet

Er fult klar over det! Men etter det nye systemet er komt så har jeg hørt det er blitt tatt bort.

Skrevet

Hvis du tenker på barsel og barnepleier er det omtrent klin umulig å få jobb før den gjengen som har vært ansatt de siste tiårene skal pensjoneres......

Men, for å bli det må du først utdanne deg som hjelpepleier.

Så ta et tilleggskurs etterpå.

Det er ikke mange steder i landet de har dette lenger.

Vet Gjøvik vgs hadde for bare noen få år siden, aftenskolen.no også.

Tror det var på 90 tallet de endret utdaningen siden det var så få som fikk jobb, eller noe sant.

I fagbladet står kursene annonsert.

Skrevet

Før har man vel kunnet bli barnepleier på videregående, men vet at man nå kan bli en annen type barnepleier med en videreutdanning etter sykepleier.

Skrevet

Jeg har nettopp vært i kontakt med fagskolen, og de nevnte ingenting om dette.. Så tror ikke det er riktig at det er tatt bort..

Skrevet

det er pediatrisk pleier ( tror det var slik det skrives i hvertfall) spesilisering og etterutdanning etter sykepleien mener jeg...

Da kan man feks jobbe på nyfødt intensiv....jeg tror ikke jeg hadde makta den jobben..det er mye både og der ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...