Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Uff, ble plutselig så svimmel her. Har hatt litt tendenser til det før også, men da har det gått over med en gang. Nå ser det ikke ut til å gi seg og det er skikkelig ekkelt. Ringte legekontoret og spurte om blodprosenten min på prøvene som ble tatt da jeg var der for to uker siden. Men den var visst veldig bra, så da skal det vel ikke være derfor... Noen som har noen tips for å unngå denne svimmelheta? Er så ubehagelig...
M by M Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Ta jern Prøv akupunktur Begge deler hjelper meg veldig. Fungerer normalt med det. Og jeg besvimer uten!
miobell Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 kjenner til det... Beuker å føle meg sånn selv til tider.. jeg tror det er pga lav blodprosent for min del og har blitt anbefalt å prøve å ta noe jern en periode framover nå... Men også fått generelle råd som : Ta det roligere (ikke alltid så enkelt) .. Spise og DRIKKE nok Og ta pauser innimellom .. ja, men er ikke enkelt når man har en noe stresset hverdag til vanlig.. kjenner til at det kan bli problemer å ta det rolig selv :-(
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 10. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2008 Men jeg ringte jo til legekontoret og de sa at blodprosenten min var finfin (normalen lå fra 10,noe til 15,3 og jeg hadde 14,4 så det er jo på den høyere delen av skalaen). Så da er det vel ikke helt greit å pøse innpå med jerntilskudd når man ikke trenger det? Stresset kan jeg ikke akkurat si at jeg er selv om jeg har sovet skikkelig dårlig noen netter på rad nå... Så, da er det vel bare dette med å drikke som står igjen. Når jeg tenker meg om så har jeg kanskje drukket litt lite i går og i dag... Men får så halsbrann av vann :/ Blæ-det skal ikke være så greit...
Mamma mjaua Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 14,4 var vel ikke jernprosent men hemoglobin. du kan se der det står ferritin. der står jernet ditt (legen hadde vel sagt ifra om du hadde for lite jern). men du skal ikke ta jern om du ikke trenger det, for det er farlig med for mye jern. jeg sliter også med svimmelhet, og det er pga altfor lavt blodtrykk. tør fks aldri å gå på do fordi da blir jeg så svimmel etter å ha tømt meg, om du skjønner. tør det hver 3. dag, er så ubehaelig atte fyy! vurderer å gå til legen for å få noe som setter opp blodtrykket. vet du hva blodtrykket ditt er?
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 14,4 var visst blodprosenten, som jeg skrev over her. Men jeg regner også med at jeg hadde fått beskjed om jernlagrene var lave ja. Har ikke fått helsekortet mitt enda siden de måtte vente på svar på blodprøvene før jeg kunne få det med meg. Men nå hadde det kommet, så skal prøve å rekke innom der i dag og hente helsekortet. Skal sjekke der det står ferritin da. Vet du hva den skal ligge på? Husker ikke hva blodtrykket mitt var da jeg var på kontroll, men legen sa det var fint... Det er jo et par uker siden da, men vet ikke hvor mye det evt kan falle på den tiden jeg. Ble enig med dama på legekontoret at jeg skulle se det an et par dager. Det er jo ikke sånn at jeg holder på svime av her, det bare er ubehagelig også må jeg støtte meg til veggen litt innimellom...
Mamma mjaua Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 huff da, håper det g¨r over snart. er ikke noe gøy å være svimmel. er helt forferdelig. dette fant jeg på ahus, at kvinner skal ha ferritin på mellom 10-150 mg/L http://www.msa.ahus.no/modules/module_123/proxy.asp?iDisplayType=2&iCategoryId=362&iInfoId=578 der fant jeg det;)
ambumamma Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 hei, har det som deg innimellom jeg og. Alt av verdier er som de skal. Men hvis jeg står eller siter for lenge i samme stilling får jeg visst blodtrykksfall. Det er ikke farlig bare veldig ubehagelig
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 10. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. april 2008 Ok, da skal jeg sjekke når jeg får hentet helsekortet, Jenta 88... Takk for at du gadd å lete opp for meg Ja, det er skikkelig ubehagelig. Godt å høre at det mest sannsynlig ikke er noe farlig da. Nå kjennes det ut som det begynner å roe seg ned litt også, så det er deilig. Aldri holdt på så lenge før, så håper dette var et engangstilfelle :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå