Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Gutten min på 2,5 år har plutselig fått et voldsomt sinne. Han biter og kliper i lek med andre. Dette har nok en sammenhengmed at han hr byttet barnehage, men jeg trenger tips og råd for å få en bukt med dette..Har selv å fått en del merker....
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Dette er ganske vanlig i den alderen. De forstår ganske mye,men har vanskligheter med å utrykke seg selv - så da blir det en del slåing,sparking og klyping. Min gutt var veldig vanskelig på dette området. Han slo MYE - og alle. Vi tok han inn på rommet i 2min. Der fikk han roet seg ned, så gikk jeg inn og snakket om det. Om at man ikke må slå osv. Dette hjalp en del. De aller fleste vokser dette fra seg når språket kommer mer inn. Så prøv gjerne å lære han flere ord for hvordan han har det. Ord som sint, glad, gøy, vanskelig osv.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Takk for fint svar.. Han snakker mye og det virker som han skjønner alvoret i det når vi snakker med han.. Men en time etterpå er det påen igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå