Lurvehette Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 når er det vanlig å begynne å feire? Jeg er så skuffet over mange foreldrer rundt omkring. Datteren min er 4 år, og går i barnehage tre dager i uken. Her forleden, skulle besteveninnen hennes i barneselskap til ei anna jente i barnehagen, men datteren min var ikke invitert. Og dette er ikke første gang det skjer! Det ligger store A4 ark invitasjoner i hyllen til utvalgte barn omtrent hver uke, men aldri i datteren min sin. Jeg og min mann er ikke av de mest sosiale menneskene, vi har våre venner, og foreldrene til barna i barnehagen hilser vi på, men det er ikke alltid de hilser på oss. Synes det er grusomt urettferdig ovenfor datteren min, om de skal straffe henne, fordi vi ikke sosialiserer oss med alle foreldrene. En venn av meg jobber i barnehage, og i den barnehagen har ikke barna lov å gi ut invitasjoner, utenom at ALLE er invitert! En fin regel. Er det oss som foreldre sin feil, at datteren vår ikke blir invitert?
Mamma`n til Trym Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Hver gang jeg inviterer barn i mine barns bursdager så ber jeg de som ungene mine leker mest med. Det er også vanlig blant de andre i barnehagen. Men på skolen så ber de enten alle guttene eller alle jentene. Men jeg synes det er rart at dere aldri blir bedt i noen bursdager.
Mamma`n til Trym Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Men det er nok lurt å sosialisere seg litt i barnehagen. Man behøver ikke bli gode venner med dem selv om man skravler litt i garderoben Det er litt for barnas skyld at jeg gjør det og ikke for at jeg er venneløs.
Mamma`n til Trym Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Hva med når dere inviterer til bursdag? Det er jo stort sett slik at man også ber de som har bedt ditt barn i bursdag og omvendt....
Lurvehette Skrevet 10. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2008 Vi har ikke begynt å "feire" barneselskap så stort enda. Da datteren ble fire, hadde hun bestevenninen, og bestekompisen her. Vi snakker med foreldrene, men vi er ett veldig "genert" ektepar vi da.... Vi er ikke akkurat av de som tar først kontakt, og da blir vi vel muligens sett på som "spesielle"? Jeg lider av sosialangst, så er ikke den som hiver meg over ukjente, og mennesker jeg ikke kjenner så godt. Men uansett, synes jeg det er dårlig gjort at datteren min skal lide for det. Hun har mange venner i bhagen, og er godt likt av de andre barna, så da må det være oss voksne som er problemet.... Trist.
tika81 Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Syns du skal ta det opp med barnehagen. Der min gutt går ber man alle i avdelinga eller di gjør det ett anna sted enn i bh. Syns alle foreldre skal tenke seg om først. Hørte om ei jenta på 4 år som hadde gråte etter barnehagen for alle ungene på hennes avd hadde blitt bedd i bursdag uten henne. Da hadde di blitt bedd i bh. D e nu nåt alldri æ vill gjøre mot ei lita jenta eller gutt. Alldri med vilje.. Syns d e nåt alle barnehaga skulle hadd ei ordning på. Syns ikke d e di feil i d hele tatt:), men syns du eller mannen din skal ta d opp med bh. Ville æ gjort. Tenk om d skje igjen. Viss du tar d opp kanskje d kan hjelpe. Kan godt hende at foreldran ikke tenkte på d i d hele tatt.
Mamma`n til Trym Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Da kanskje det er et lite sjakktrekk å invitere til bursdag neste gang datteren din fyller år. Kanskje de tror at dere ikke feirer bursdag. Men ta en prat med personalet i barnehagen og hør med de hvorfor det er slik.
Supermamm Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 Høres ut som en lei situasjon. Ta det opp i barnehagen, enten burde alle bes eller så får de ordne det utenfor barnehagen.
marien - FØDEKLAR! Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 Vi ber alltid alle sammen i klassen/ på avdelingen å bursdag. Vi har ikke så stort hus, men har flere ganger hatt ute-bursdag, og det er alltid kjempe-vellykket. Pølse osv i hagen med masse leker. Sist var nå i februar, da avsluttet vi med skattjakt i mørket. Enkelt og veldig grei måte å ha "plass" til alle.
Madde/sommergutt:) Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 I barnehagen hvor jeg jobber har vi en liten regel på at om man skal legge ut invitasjoner på barnehagen, så må di enten be med alle guttene, alle jentene, eller alle som er på samme alderstrinn osv på avdelingen... når det er en slik regel, så skjønner barna det også, og godtar det...i tillegg så skal invitasjonen legges inn i skapene til barna, og dette er ikke noe de får lov til å gå rundt me i barnehagen å vise frem for andre... Synes det er utrolig dårlig gjort at de får legge ut invitasjoner så godt synlig for alle, når de ikkje har noen regler på hvordan man ska innvitere med seg barn... klart at det sårer mange.. ikke bra!! synes også at du skal ta det opp med barnehagen...
<3 coccinelle Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 Syns det er en god regel å invitere alle på samme alder i det minste. Kunne ikke bedt alle på avd - det ville blitt for mange små da det er blandet avd med små og store. Her om dagen ble min gutt på 4 bedt til ei jente som ble seks (han blir fem senere i år). Jeg ble nesten litt overrasket, men veldig hyggelig. Da var alle 4 og 5 åringene bedt. Ville ikke fallt meg inn å la være å be enkelte. Er det mange i samme alder på avdelingen da? Kan det ha noe med at hun går i barnehagen på deltid. Ikke at det burde ha noe å si, men jeg har litt dårlig erfaring da mine barn gikk i deltid - de ble ikke like fort inkludert i barnehagen. Bare en tanke...
-kate Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Her hvor jeg bor, begynner de fleste med barneselskap det året barnet fyller 3 år. Man ber vanligvis de barna som er like gamle og gjerne de som er ett år eldre om det er små kull. Kunne ikke falle meg inn å utelate noen barn, selv om jeg ikke sosialiserer med foreldrene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå