Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som virkelig har peiling på om det er noe som helst skadelig for baby å ha på seg trange bukser?? ikke frivillig å gå med dette, men har fullstendig gitt opp å finne noe behagleige og FINE bukser! er vel ikke skadelig annet enn at det er vondt for meg?? erfaringer dere? hva i all verden går dere med??kan ikke akkurat sitte på jobb med bukse smekken åpen.. som jeg gleder meg til å begynner permisjon 17 april! da er det fram med joggebuksa :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker jeg brukte buksa åpen og et stort belte for å holde den sammen på slutten sist. Ingen så det når jeg hadde en stor skjorte over, og så var det mye mer behagelig.

Skrevet

Jeg nekter å gå i klær som er ubehagelige for meg, uansett om jeg er gravid eller ikke. Det tok ikke lange tiden fra jeg ble gravid til mine vanlige bukser ble ubehagelige å ha på. Så da kjøpte jeg to sånne "jazz-bukser" på sportsbutikken. De er myke og gode å ha på, samtidig som de ikke ser ut som ei treningsbukse. Og så er de veldig tøyelige.

Nå har jeg vært hjemme siden 1.november da, så jeg kan i og for seg gå i akkurat de klærne jeg føler for heldigvis. Men om jeg hadde vært i jobb, ville jeg valgt behagelige klær fremfor mindre behagelige klær som er finere. Men jeg har kjøpt ei gravidbukse på H&M, i beige kord, som jeg faktisk synes er ganske fin. Bruker den ofte hvis jeg må "pynte" meg litt.

Jeg kan ikke svare for om det kan være skadelig for babyen om du går med trange bukser, men jeg selv ville ikke gjort det. Du kan jo eventuelt kjøpe et sånt magebelte (bellyband). Det kan du bruke til å skjule åpne knapper og glidelåser =)

Skrevet

det magebelta var god ide!

er kles kode på jobb, og har ikke lov å gå i noe som ligner jogge klær/ fritids klær,ja vet det er idiotisk av jobben å ha slike koder nå. men hva kan jeg gjøre med det..

Har du mange plager i svangerskapet siden du har vært hjemme en stund? når har du termin?

Skrevet

Tok meg en tur på Lindex en dag, og der hadde de mange foskjellige mamma-bukser. Når jeg går med de så får jeg mange spørsmål om det er mine egne bukser jeg går med ennå, ser absolutt ikke ut som mamma-bukser, og er utrolig behagelige å gå i. De sitter stramt på opp til magen så er det en sånn bred strikk over magen som blir skjult av bare en t-skjorte:) Har kjøpt i både dongeristoff, svart til finbruk og en linbukse. Absolutt å anbefale!!:):)

Skrevet

Hvis det er kleskode må de vel kunne tilpasse seg litt etter deg kanskje?

Men har sett sånn magebelte på HM faktisk, svart eller hvitt. Så ser det bare ut som du har lang singlet på deg utenpå buksen din, og da kan du ha den åpen :)

Skrevet

Neida, det er ikke pga plager i svangerskapet at jeg har vært hjemme så lenge. Jeg er hjemmeværende fordi ingen i nærheten her ønsker å ansette en gravid kvinne =/ Jeg jobbet i et vikariat da jeg ble gravid, men fikk det ikke forlenget. Kommunen jeg jobbet i skyldte på pengemangel... Jeg vet at det ville vært behov for meg i den jobben en god stund til, men kommunen ville nok ikke ta sjansen på at de måtte betale noe ekstra pga meg. Men like over nyttår fikk jeg en telefon fra en av nabokommunene her, med mulig tilbud om jobb. De kunne tilby meg et vikariat på 1 år, med mulighet for forlengelse. Men da jeg valgte å være ærlig og fortalte at jeg var ca 4 mnd på vei, forsvant den muligheten også...

Nå skal det sies at jeg ikke er spesielt lei meg for at jeg ikke har fått noe jobbtilbud, for jeg har litt plager med ryggen - en form for bekkenløsningsproblematikk. Så jeg er glad for at jeg har fått gå hjemme uten stress. Jeg har virkelig fått tid til å nyte det å være gravid, samtidig som jeg har hatt tid til å pusle med meg selv. Kan ta det så rolig som jeg vil/må, uten at det går utover noen =)

Jeg har termin 24.juni så jeg har fortsatt et par måneder igjen her, alene hjemme =)

Skrevet

Kjole! Og gravide strømpebukser i største størrelse. Da er det ingenting som strammer over magen - det klarer jeg bare ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...