Gå til innhold

Er jeg egoistisk....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i 4 år "slitt" med en samboer som er bortskjemt som få, som har tatt lite ansvar for Soff. I fjor sommer kjøpte vi leilighet, som vi pusset opp. Vi har faste, fine jobber, Soff går i barnehage og vi begynner å få et ganske A4-liv. Han har fleksitid på jobben, og det vil si at han begynner på jobb mellom 9 og 10, og er hjemme alt mellom kl 18 og 01 på kvelden. En sjelden gang hvis det er foreldresamtale i bhg o.l. kan han gå fra jobb tidlig. Han henter ALDRI Soff i barnehagen fordi han jobber så sent. Han leverer henne 2-3 dager i uka. Når jeg leverer er hun i bhg fra 07.30 til 16.30.

I det siste har Soff vært skikkelig sinna på pappaen sin, hun nekter ham å pusse tennene hennes, han får ikke kos om kvelden, han får ikke lov til å sitte ved siden av henne ved middagsbordet, han får ikke lov til å kle av henne (når jeg er der), stort sett ingenting er greit at pappa gjør. Jeg aner ikke hvorfor, de er jo sammen på morgenene innimellom.

Sambo har også irritert vettet av meg i det siste, vi har jobber, leilighet, bil, flott datter og ålreit familie (bortsett fra svigermor til tider som er et kapittel for seg). Han sutrer og klager i ETT sett, ALT er gæærnt! Badet vårt, tapeten i stua, ditt og datt på soverommet, gangen er håpløs! Vi har ikke råd til noen ting i følge ham, og hver gang jeg kjøper en liten ting til Soff blir han sur. Jeg har ikke kjøpt meg nye klær på evigheter, har 2 BH`er som jeg bytter på å bruke og den ene er ødelagt. Når jeg nevner at jeg trenger en ny sier han "ja, hvis du har råd til det så" med sånn overdrevent mistenksom tone i stemmen... Han kontrollerer absolutt alt av penger, samtidig som han sutrer og klager og furter for ALT!

Jeg merker at han irriterer meg når han pusser tenner, for vannet renner så lenge... Han irriterer meg når han hoster, bare han kommer inn døra blir jeg sånn "aaahhh, vær på jobb litt lenger da". Jeg får ikke sove om kvelden fordi han lager masse rare lyder, jeg tenner ikke på ham, alt er liksom bare galt...

Nå driver jeg og ser på leiligheter på Finn da.... Til Soff og meg.....

Vet ikke hva jeg vil med dette jeg, bare BLÅSE ut litt! Hehe. Takk hvis noen gadd å lese:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff det hørtes sliitsomt ut...Har du prøvd å snakke rolig med han om det? Hva sier han?

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

uff da... det høres dessverre ut som om dere bare er dritt lei hverandre, og det er dessverre vanskelig å gjøre noe med... Men lykke til uansett! Stor klem=)

Skrevet

Høres ut som du har to barn du.

Har aldri forstått meg på hvorfor noen kvinner tar seg til takke med en mann som ikke bidrar med noe.

Gjør det som du synst det best du! Om det er å flytte eller gi mannen din er skikkelig oppvåkning.

Lykke til!

Skrevet

Vi bare høre om det er noen her som har vært borti sånn sinne fra 3-åringer mot en forelder før....

Skrevet

Våres har sånne perioder og det retter seg som oftest mot pappaen. Her trur jeg grunnen er at de i perioder blir sinte/sure(i mangel på bedre ord) på han for at han drar fra dem for å gå på jobb.

Kan det være at jenta di merker av at pappaen er litt vanskelig å ha å gjøre med akkurat nå? Og dette er hennes måte å si ifra om at hun ikke liker det?

Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig faktisk. En 3 åring sin måte å teste grenser på. Johanne gjør akkurat det samme, men hun bytter på da. Den som tilbyr seg å pusse tenner o.l. er ikke bra nok.... den andre skal gjøre det. Sånn holder hun på hver eneste dag.

Dessuten er det helt feil som noen skriver over her at man ikke kan gjøre noe med at man er dritt lei hverandre. Her var det skikkelig krig for 6 mnd siden og vi har det veldig fint sammen igjen nå. Men man må jo ville og dessuten vite hva man vil.

Lykke til:)

Skrevet

Du er hvertfall ikke egoistisk!!!!

Ville egentlig bare sende over en KLEM jeg!!!! :o)

Lykke til, hva enn du finner ut!

Skrevet

Du er ikke egoistisk! :)

Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for!

Skrevet

Åja, fra begge to. Men det blir retta mot meg=( Så fort pappa er hjemme ønsker de meg dit peppern gror føles det som. Mamma funker ikke til noen ting og skal helst ikke blande seg. Eneste jeg kan skilte med er puppen som Lucas får om morran, da funker visst mamma selvom pappa ligger i samme senga..

Skrevet

Hvorfor lar du han kontrollere alt av penger?

Det hadde jeg aldri gått med på..

Mannen min har hatt noen slike furte runder men jeg bryr meg ikke om det. Han liker også å ha litt kontroll på pengene, men han får greie seg med sine egne.

Jeg har alltid forsørget meg selv og også han et par år mens han studerte og vi har aldri hatt så god råd til utskeielser som da, så jeg mener jeg kan kvalifiseres til å holde styr på min egen inntekt.

Jeg kjøper akkurat det jeg vil for de pengene jeg har til overs etter at regningene er betalt. Og at jeg får mer ut av pengene enn han er ikke mitt problem, han får lære seg å shoppe.

Han er selv ansvarlig for sine følelser og handlinger og han får bare spørre seg selv om hva han gjør for å bidra til litt lyst og glede i heimen.

Få han til å se på alt dere har i stedet for hva dere ikke har.

Skrevet

Du er forresten ikke egoistisk.

Barnet er nok litt skuffet over pappaen siden han jobber så mye og mulig litt fornærmet.

Barnet er nok også litt forvirret over hvor det har pappa og prøver derfor å teste grensene for å finne de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...