Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når datteren min ble født, tenkte jeg det var greit å venne henne til "å sove overalt" om dagen, så jeg lot henne sove under babygymen, på teppe i en stol, i en "sovepose" på sofaen og i en (flat) "vippestol". Nå ser jeg at hun sjelden har lange søvnperioder, og lurer på om det kan skyldes at hun ikke har en fast soveplass, og lurer på om jeg heller skal innføre en plass som fast og trygg soveplass. Hun sover i sprinkelseng om natten og er 6 uker.

Noen som har noen tanker omkring dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begynnelsen lot vi lillegutt sove litt overalt vi også, men brukte mest vogga som står på stua. Nå sover han kun i den på dagtid, i tillegg til vogna når vi er ute og triller. Fungerer veldig greit for oss iallefall.

Jeg flytter over lammeskinnet fra senga på dagtid, det har jeg lest er lurt...

Hvis du ikke har vogge e.l. kan hun jo sove i senga, men da er det lurt at det er lyst på soverommet så hun klarer å skille mellom natt/dag.

Gutten min er forresten 8 uker:-)

Skrevet

De 3 første mnd. lot vi snuppa sove overalt. Men nå i det siste så har vi begynt å legge henne i senga på rommet hennes. Tror hun er litt mer var fr lyder og styr nå, og hun får mer fred på rommet sitt med døren lukket. Har henne på baby-callen da, så jeg hører om det er noe :P Nå er hun 5 1/2 mnd.

Skrevet

I begynnelsen sov lillegutt her også overalt i grunnen, men etter hvert ble det mer til at vi måtte "markere" at nå skulle han sove, så da har han fått fast soveplass i vogna. Han vil oppdage mer og så lenge han har leker rundt seg eller kan se mamma og pappa blir det til at han ikke får sove. Tror vi begynte med fast soveplass rundt 2 mnd, jeg... Nå er han 8 mnd og får aldri sove noe annet sted enn i vogna på dagtid. (Har ikke prøvd å ha ham i senga på dagen ettersom vogna liksom er sovestedet hans på dagtid;) )

Skrevet

I begynnelsen sov jenta mi mye på meg eller i kurven sin i stua. Etterhvert ble det vogna på dagtid. Så begynte jeg å legge henne i senga den første luren og da begynte hun å sove mye lenger der. Sover vanligvis 1-2 timer. I vogna sov hun bare en halvtime uansett. Men nå begynner hun å sove lengre økter der også etter tips jeg har fulgt fra boka no-cry sleep solution.

Forøvrig er et annet tips fra denne boka å la de små venne seg til å sovne hvorsomhelst, for å lære de å sovne uten hjelp.

Du kan jo prøve, kanskje sover hun bedre i senga si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...