Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange av dere unge mødre ammer?

og i så fall hvor lenge?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

amma bare i 9 dager... da gikk det ikke lenger, men skulle gjerne amma lenger..

Skrevet

amma i litt over en mnd, da mista jeg melka. Men skulle gjærne ha fortsett. :)

Skrevet

Jeg ammer, og har ammet i 4 mnd nå, og håper å amme lenger:) Har masse melk og ammingen går kjempebra! :)

Skrevet

ammet til hun var litt over året, da ville hun ikke ha lenger. skulle gjerne fortsatt en stund til på morgen og kveldstil, men håper å amme lenger med nr 2. snuppa har aldri fått mme noensinne, noe jeg er litt stolt av, hadde nok melk for to, så det var deilig:)

Skrevet

Gutten min er 71/2mnd og jeg ammer fortsatt:)

Skrevet

jenta mi er snart 10mnd og ammer fortsatt regner med å fortsette til hun begynner i barnehage i august ihvertfall. ammer jo ikke så ofte lenger da 1-2 ganger om dagen kanskje. noen ganger 3 hvis hun vil ha. noen ganger har hun jo litt mer behov for kos og trygghet. ammingen har heldigvis gått veldig bra her.

Skrevet

småen er 4 mnd og ammer enda:)

Skrevet

ammet i et år og sluttet av samme grunner som Mamsen og ML, Noah ville ikke ha mere...

Skrevet

Ammet i 11mnd med nr 1, da ville han ikke mer,, Men håper på like lenge, kanskje lenger med nr 2, hun er 3 mnd no:)

Skrevet

Ammet til hun ble litt over året.. så ville hun ikke ha mere

Skrevet

jenta mi er 8 uker i dag, og jeg ammer henne om natta, og alt jeg kan om dagen. hun får mme i tillegg. håper å kunne amme henne en stund til.

Skrevet

Jeg fullammer snuppa på 3 uker å noen dager..

Skrevet

Snuppa er 6 1/2 mnd, ammer på morgen, kveld og natt... Vil ikke ha på dagtid lenger, for nyskjerrig.. Håper å fortsette en stund til.

Skrevet

Jeg ammer lillegutt enda, han er akkurat 8mnd. Nå får han for det meste mm på morgenen og kvelden

Skrevet

ammer enda, lille er 4 mnd

men ar begynt med grøt, så fullammer ikke lenger

Skrevet

Jeg ammer=)

Min er 11 mnd i morgen=D

Skrevet

grøt v 4 mnd alder..? WHO anbefaler ikke grøt før v 6 mnd alder. det pga umodne tarmer. noe medisins grunn for at du har startet så tidlig?

vet at foreldregenrasjonen vår fikk høre at man kunne gi grøt fra 4 mnd alder, men de fikk også høre at man skulle ligge på magen, Ferberere barnet og slutte av ammingen v 6 mnd alder.

jeg slet med ammingen fra dag en, men gav meg ikke før jeg fikk beskjed av lege. jeg ble utslitt og måtte få banket inn at mamming er bedre enn amming) eller, jeg ammer enno, men er ikke like fast bestemt på at jr kun skal få morsmelk. men han får det jeg har.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Grøt ved 4 måneders alder er da helt vanlig.

Selv fullamma jeg snulla de første 4 ukene før vi supplerte med mme, så mista jeg melka helt da jeg blei gravid da hun var 2,5 mnd. Med vesla amma jeg i 5,5 mnd da var de 2 siste mnd mye ufrivillig siden hun nekta å ta i seg næring på alle andre måter enn via pupp.

Skrevet

jeg har ikke ammet da snuppa ikke klarte det.men pumpet meg de to første ukene etter det ble det mme å hun er nå 71/2 mnd. skulle gjerne ammet så håper på å få det til med nesteman=)

Skrevet

det er helt vanlig å begynne med grøt ved 4mnd alderen... eg ammet i ca 7dager og pumpet i 2 uker. da orket eg ikke mer.. ikke hadde eg spes lyt heller..

Skrevet

jeg ammet lille gutt til han var ca 4mnd. da ble melka borte siden vi flyttet og han derfor var hos besteforeldrene. men skulle gjerne fortsatt til han fikk sin første tann:) (da hadde jeg ikke turt mer med fare for å bli bitt:) det er ikke tidlig å begynne med grøt ved fire mnd. vi ble anbefalt dette av hs siden vi hadde gått over til mme. men hvis man full ammer er det ambefalt å vente til ca 5-6 mnd siden de får i seg nok næring via morsmelken.

Skrevet

vanlig og anbefalt er to forskjellige ting.

du har rett i at det er forskjell på mm-barn og mme-barn, men siden det var snakk om fullamming tok jeg utgangspunktet i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...