happyskvett Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 har alle, eller skal alle på omvisning der dere skal føde? ikke hørt om noe sånt og ikke fått tilbud om det heller.. er det noe dere selv har tatt initiativ til? hadde jo kanskje vært kjekt å se.. skal på ullevål.
--niffi-- Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Jeg skulle gjerne vært på omvisning, men de tilbyr det ikke for tiden på KK i Bergen pga ombygging. Sist måtte vi ta kontakt selv for å få det, og det var venteliste...
kattepus Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Det kan være veldig greit med en sånn omvisning - da vet man hvor man skal når man er i gang, og alt er ikke helt nytt og skummelt... Fikk tips fra jordmoren jeg går til om å melde meg på til dette. Måtte da ringe selv til fødselsavdelingen i god tid for å få time. Har akkurat vært på dette nå, og synes det var nyttig og beroliggende. Snakket først en lang stund med jordmor, og ble så vist rundt på fødeavdelingen. Jeg ville tatt kontakt med fødeavdelingen på Ullevål og spurt om de tilbyr noe sånt. Spørs jo hvor langt du er på vei da, og om de rekker det...det pleier å være ganske lange ventelister...
happyskvett Skrevet 10. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2008 hehe er nettopp det da, har fire uker igjen så ikke kjempe god tid om hun ikke skulle finne på å vente lenge over termin.. krsser fingrer for at det ikke skjer. høres veldig greit ut at du har vært der, tror på at det kan være betryggende! dumt ikke jordmor opplyser om slik..men finner vel fram likevel )
kattepus Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Jeg har ikke vært på Ullevål altså, men Drammen sykehus, der jeg skal føde snart. Men ring dem og spør om du kan komme likevel - det kan hjelpe litt på nervene...Jeg var dritnervøs for at jeg skulle komme midt i fødende kvinner med intense smertehyl og det som værre er - men det var heldigvis stille og rolig da vi var der...så da roet nervene seg også Lykke til da:) Jeg har også 4 uker igjen:)
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Skal føde for 2 gang på kongsberg sykehus, og er innkaldt til omvisning og samtale neste Tirsdag. Da er det 6 uker igjen. Fikk omvisning forrige gang også. Pluss at vi som var på sv.skaps kurs var på egen omvisning med gruppa. Så jeg har takket ja til samtale, men sa fra at jeg ikke trenger å være med på enda en omvisning. Er da ikke så store forhold på kongsberg at jeg har glemt hvor jeg skal. Dette er noe de gjør med alle. Og jordmor henviser over når hun søker om fødeplass for meg.
Juni-mamma for 2.gang! Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Hei! Skal også på Ullevål, og de har ikke det etter hva jeg forsto. Men gå inn på Fødested(tror det er der det er) på venstre side her og klikk deg inn på Ullevål sine sider. Der står det beskrevet litt om føden, smertelindring og tror også det er noen bilder fra fødestuer. Jeg skal ha planlagt keisersnitt, og skal av den grunn være med på et fellesmøte for andre i samme situasjon..Men dette er jo noe annet.
*H* Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 jeg har ike vært på noen omvisning... regner med at jeg finner ut av det:P hehe. snakk med jordmor eller lege om slike kurs. koster noen hundrelapper da.
Babyendelig- får 2 tette=) Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 Jeg ringte selv og spurte om vi kunne komme på omvisning, Sentralsykehuset i Vestfold. Det var bare å komme, så vi fikk tid sammen med et annet par, var der i over en time og fikk masse nyttig informasjon, tips og råd. Dette vil jeg anbefale alle som har mulighet!
Rotekoppen88 Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 Jeg fødte på ullevål i desember 2005, da hadde de felles omvisning som vi selv måtte melde oss på. kostet 200 kr. var verdt pengene syntes jeg hvertfall, men vet ikke om de har det tilbudet fortsatt. da satt vi først i et konferanserom og fikk masse nyttig info om alt og ingenting, så var det rundtur på føden.
Mamma til Leon Aleksander<3 Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 Jeg gikk bare innom, så fikk jeg velge en dato som passet meg. De har omvisninger en gang i uken tror jeg.. Dette er på st.olav da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå