Gå til innhold

Veldig hard i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren våres på snart 8 mnd er veldig hard i magen, sitter og trykker opptil flere ganger om dagen, og det kommer bare ut små harde klumper, det høres ikke noe særlig godt ut, vi prøver alt, gir henne sviskemos til alle måltider samt maltekstrakt, hun får grøt 2 ganger om dagen, fruktmos og middagsglass..tar i mot tips med glede:)

Det er vel flere der ute som har det på samme ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å blande litt olje i grøten og middagen, samt sviskepure etter måltidet? Det hjelper på å løse opp avføringen og smøre tarmene:o)

Skrevet

Takk for svar, hva slags olje kan jeg blande i maten?

Skrevet

Eldstegutten hadde det samme og skrek mye om natten. Helsesøsteren vår tipset oss om å prøve biolayoghurt, gjerne med svisker og så mye vann som han ønsket. Vi fikk en helt ny gutt nesten over natta.

Skrevet

Det du har i hus! Men solsikkeolje er det mindre smak på, og dermed kanskje bedre. Jeg gir ca en t- skje i maten, men se det an etter behov - kan sikkert ta i mer også! Ellers har jeg hørt at moden pære også skal være bra for hard mage.

Skrevet

Og skulle ikke noen av de råda ovenfor hjelpe,så ta deg en tur på apoteket og kjøp laktulose. Det garanterer jeg hjelper!! Helt ufarlig og kan brukes av helt små bebiser. Står på flasken hvor mye du kan gi i gangen. Den er veldig søt og klissete så jeg regner med den faller i smak!!

Skrevet

Jeg har en gutt på 7,5 mnd som sliter med akkurat det samme. Han spiser ca det samme som jenta di, og jeg gir også malt og svisker. I tillegg ar jeg begynt å gi duphalac/laktulose (er det samme) både morgen og kveld etter anbefaling fra barnelegen og helsesøster. Dette har hjulpet oss, men han er fortsatt hard i magen. Har fram til nå gitt ca 8 ml om dagen, men fikk beskjed om at jeg godt kunne øke det til 16-20 ml.

Laktulose taes ikke opp i kroppen, men smører tarmen og blir med ut igjen. Jeg fikk beskjed om å øke dosen til han er løs i magen i noen dager, for så å trappe ned til en dose som holder magen i gang. Trappet opp dosen først i dag, så har ikke sett om det virker enda....

Du får forresten kjøpr laktulose reseptfritt på apoteket.

Skrevet

Takk for mange fine svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...