Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hva som skjer når man går over?? er "bare" to dager over termin. skal til kontroll hos legen på fredag og jeg vet at den lille ikke ar festet seg selv om jeg har endel feste smerter.. har vært på ul og den snur seg hele tiden.. er så sliten..

hva skjer om jeg går to uker over?? blir jeg satt i gang?? er det mulighet for å settes i gang før?? ungen veide 3740 for to uker siden så jeg er redd den veier god og vel 4000 nå... jeg er liten og ikke så altfor stor så er redd jeg kommer til å bli ødelagt om jeg får en større baby...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er litt forskjellig fra sykehus til sykehus. men jeg spurte min jordmor om det samme her i Stavanger og hun sa at hvis man kom til hennes vanlige kontroll ca en uke etter termindato, så ble neste kontroll satt opp på sykehuset, en såkalt overtidskontroll på dag tolv over termin. Hvis alt var vel og bra med barn og mor (etter UL-sjekk, måling av strømmen i navlestrengen, vekstestimering, sjekk av evt rieaktivitet, måle hjerterytmen osv) ble man senest satt i gang på dag 14 over termindato.

Skrevet

Vet at enkelte sykehus har kuttet ned tiden de lar folk gå over tiden, så det er jo god mulghet du slipper å gå i to uker! Spør når du er på sjekk i dag. Lykke til! (Jeg gikk 15 dager over sist, håper du slipper det!)

Skrevet

Jeg er 12 dager over termin i dag.... Var på overtidskontroll på tirsdag og skal tilbake igjen i dag. Jeg fikk beskjed om at siste frist for igangsetting er på lørdag ( 14 dager over) men siden de ikke gjør det på lørdager blir det muligens utsatt til mandag.... Jeg sa klart og tydelig at da må det bli fredag men har tydeligvis ikke mye jeg skulle ha sagt!!! Blir spennende å se hva de sier i dag, men jeg kommer til å kreve at noe blir gjort i løpet av morgen dagen. Min førstemann var 4260 ved fødsel, de sier han her trolig blir større!!

Lykke til, håper du slipper å gå lenge over!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...