2SmåTroll Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 skal til sjekk på sykehus i dag. Skal ha ny ul pga at sf målet mitt har ligget langt over feltet hele veien. Kanskje jeg får en kjempeunge? eller kanskje det er to? Eller så er jeg bare stor Vi får vente og se ja. Og så skal vi snakke om fødsel, er så i tvil om jeg skal føde naturlig eller med ks. Men kan jo hende jeg blir mer smart etter ul, for hvis det viser seg at det er en kjempeunge vil jeg nok se om jeg ikke kan få ks. Dette er fordi jeg revna noe aldeles forferdelig forrige gang, au au au...
gullegget Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Lykke til i dag:) Du får fortelle etterpå hvordan det gikk:) Tenk hvis man skulle fått vite i 3 trimester at det er to der.. Ha ha..
monilu- Har født Skrevet 10. april 2008 #3 Skrevet 10. april 2008 Lykke til :-) Regner med de tar ultralyd og da får du jo se barnet ditt en ekstra gang før fødsel, det er alltid koselig. :-) Får håpe at du bare har mye fostervann og at barnet ikke er sånn kjempe stort da.
2SmåTroll Skrevet 10. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2008 Stoor baby på meg ja ville ikke bli noe mindre enn forrige gang og da var tulla 4560g. Så nå har jeg bevist det. Har ikke noe og si om man spiser sunt eller ikke. For forrige gang spiste jeg skikkelig usunt, men denne gangen har jeg vært kjempesunn. Og store unger får jeg vist Legen skvatt litt da når jeg tok ultralyd, for ungen snudde seg, så han trodde et øyblikk det var to. men det var det ikke. phu! Men det blir ks, så nå får jeg bare vente i spenning på datoen som skal komme i posten
cille35 Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Hei, jeg er bare litt nysgjerrig på hvordan de kan si hvor stor babyen kommer til å være allerede nå?(Jeg ser du har termin i midten av juni?) Med min første lå jeg langt utenfor normalområdet på sf-skalaen, og jeg ble som deg sjekket flere ganger med UL, blant annet for å sjekke fostervann og størrelse/termin. Det var aldri snakk om å tilby keisersnitt, ei heller om endelig vekt/størrelse på babyen. Iflg legene fordi det evnt måtte måles hver 14 dag, og var umulig å spå fordi fostre legger på seg veldig forskjellig etter uke 19. De estimerte min sønn til å bli godt over fire kilo og "stor". Det ble han ikke, han kom på termindagen og veide 3.200 og hadde en liten hodeomkrets som gjorde fødselen enkel. Jeg tror derfor ikke du skal bekymre deg veldig, med mindre det er flere grunner til å anta du får stor baby (diabetes e.l). Lykke til!
2SmåTroll Skrevet 11. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2008 Han kunne ikke si sikkert at det ble en stor baby, han kunne ta feil. Men slik det lå ann nå så det ut som stor baby. Og det er ikke eneste grunnen til KS da.. ligger litt mer bak og. Men spiller en liten rolle det gjør det.
cille35 Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Selvsagt er det revnende likegyldig hvordan du føder, jeg spurte bare fordi jeg har opplevd det samme, men fått andre tilbakemeldinger :-) Ligger langt utenfor SF-nromalen denne gangen også, men til alt overmål er babyen denne gangen under snittet med -8 %. Så det er i hvertfall ingen sammenheng med sf-målet og ungene hos meg :-) Får derfor vekstoppfølging hver 3 uke på sykehuset. Lykke til med fødselen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå