nenja Skrevet 10. april 2008 #1 Skrevet 10. april 2008 Skal begynne å jobbe igjen i august, da er lillejenta litt over året. Mannen min har fått et jobbtilbud i utlandet med varighet i 1-2 år, har jeg krav til å ta et år eksta permisjon for å være "hjemme" med barnet, eller kan jobben si at jeg må begynne i august? Hvis jeg har "krav" på 1 år til, har jeg "lov " til å ta denne permisjonen i utlandet eller må jeg oppholde meg i Norge? Håper noen kan hjelpe meg!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 10. april 2008 #2 Skrevet 10. april 2008 Du har krav på 1 års ulønnet permisjon etter hva jeg har skjønt iallefall :-)
Gjest Skrevet 10. april 2008 #4 Skrevet 10. april 2008 Man har krav på 2 år til mener jeg. Håper man kan ta den i utlandet..regner med det siden den er jo ulønnet uansett.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 her er noe av det jeg har funnet: Hver av foreldrene kan med hjemmel i arbeidsmiljølovens §12-5 nr 2 i tillegg ta ut inntil 1 års ulønnet permisjon for hver fødsel. Denne permisjonen må tas ut umiddelbart etter ordinær fødsels/adopsjonspermisjon. På Nav sine sider kan du sikkert finne enda mer
nenja Skrevet 10. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2008 Supert, takk, takk, skal sjekke litt selv også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå