Gå til innhold

Ekstreeeeeeeeemt hovne bein

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 38 nå. Jordmor har aldri spurt meg eller sjekka om jeg har hovne bein/fingre. Blodtrykket og urinprøvene har vært fine hele veien. Men nå er jeg SÅ hoven at jeg nesten blir litt bekymra. Har store "klumper" rundt anklene, og det svir å tråkke på føttene som ikke får plass i skoene som er for store til vanlig. Føler at det er vanskelig å bøye beina fordi leggene er så tykke at det ikke er plass mellom knærne og lårene på en måte.

Gifteringen kan jeg bare glemme å få på meg. Jeg har forstått at det bare er i kombinasjon med høyt blodtrykk og protein i urinen at det er alvorlig med hevelser. Men er det ikke naturlig allikevel at jordmor sjekker dette? Og er det ikke noen annen risiko ved dette så lenge BT og UP er ok?

Noen som vet noe om dette? Er det noe jeg kan gjøre for å kvitte meg med litt vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kjøpe støttestrømper på apoteket og gå med. det gjorde jeg sist svangerskap. Det endte med svangerskapsforgiftning, men jeg hadde først bare hovne bein of fingre. Jordmor skal jo sjekke dette. Det står en kolonne på svangerskapsskjemaet som skal fylles ut. Er du i jobb? Nei uke 38 da har du vel perm. Jeg fikk det mye tidligere så det er jo ikke sikkert du får svangerskapsforg.Ble sykemeldt ca to og en halv mnd før termin pga væske i kroppen. Ville uansett ringt lege eller jordmor. Sitt med beina høyere enn resten av kroppen så mye du kan og kutt ned på aktiviteten!

Skrevet

Her er alt hovent.. gått opp 2 størrelser i sko. ringer? husker ikke hva det er engang jeg. Beina sprenger hender og fingre kjennes ut som leddgikt.. jaja.. får trøste meg at det snart er over og da forsvinner alt.Med kiloene:)

Skrevet

Støttestrømper og sitt med beina hevet + DRIKK MASSE VANN!!!

Skrevet

drikk masse vann, og spis LITE salt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...