Gå til innhold

Trygt med kuleis i syden?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Koser meg paa Gran Canaria og har vaert forsiktig med alt. Vet man skal holde seg unna softice, men kuleis er trygt eller? Har spist det hver dag....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kuleis ville jeg ha vært veldig forsiktig med. Den skjeen de tar opp isen med står oftest i vann og hvis det ikke er kaldt nok eller skiftes ofte nok gror det fort bakterier oppi der. Men se an stedet. Ville ikke kjøpt ute "på gata" i hvert fall. frossen innpakket is er nok det tryggeste.

Skrevet

Hvis du har spist det hver dag har du kanskje vært på et ok sted. Men listeria vokser i melkeprodukter. Ikke så bra å få magesyke heller når du er gravid.

Skrevet

Det er vel egentlig en uskreven regel at man ikke skal spise kuleis i syden (bortsett fra på litt bedre resturanter), dette uansett om man er gravid eller ikke :)

Ville nok vært litt forsiktig om jeg var deg :)

Skrevet

Det er to ting jeg ikke spiser i syden og det er is og egg. Som ei skriver ovenfor her så dypper de skjeen i vann og der kan det jo være mye rart i.

Jeg er egentlig ganske forsiktig med is i Norge også jeg for jeg har hatt et par runder med magesjau etter å ha spist kuleis og softis. Og det er jo ikke noe berhagelig akkurat....hvertfall ikke når man er gravid i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...