Sol + spire Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Synes det er så stor forskjell på klærne rundt omkring. Det er nesten så jeg gir opp å gå på H&M på grunn av at klærne krymper sånn i vask. I tillegg er de små i størelsene. Er klar over at feks Cubus og H&M har forskjellige størrelser på klærne. Str 80 på cubus er for de rundt 1 år og på H&M er det fra 9mnd-1 år. Men synes H&M klærne er veldig smale. Er ikke mye beregnet for babyer som er litt større enn gjennomsnittet. Er det bare meg eller er det fler som synes det?
tuppemor-75 Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 jeg synes faktisk at H&M-klærne er store i størrelsen når jeg sammenligner med mange andre merker. men jeg synes at bomullsklærne til H&M, tåler veldig dårlig tørketrommel. da krymper de, samt mister farge.
Gjest Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Helt enig! Men ikke bare H&M. Hos H&M er det stor variasjon i de ulike plaggene også!! Jeg synest hettegensrene er større enn feks bodyene i samme str. Exit sine er lange og smale i str, og de tåler ikke særlig vask. Helt elendig! Liker best KappAhl i størrelsemessig!
Lykke X 4 Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Synes HM klærne er litt små i størrelsene til babyer, ja.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 H&M er både viare og lengre en mange andre babyklær. Har nettopp sammanlikna str. 86 i hm med name-it body i str 92 -og dei er akkurat like store. Ida-t og peanutsmerket til cubus er også mindre i størrelse en hm.
Lykke X 4 Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Min erfaring er at cubus sine babyklær faktisk er større i størrelsen, enn HM...
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #7 Skrevet 10. april 2008 Jeg liker veldig godt klærene til H&M, men de er små i forhold til andre butikker, og smale. Men det passer bra til sønnen min. Bodyer og strømpebuksene demmes er myke og strechy... I forhold til cubus sine som er stivere, og strømpebuksene er veldig stamme, og for lange. Blir jo litt smårar av at str... De henger jo ikke på greip fra butikk til butikk, ikke i samme butikk engang.
mylittleangel2♥Gravid♥ Skrevet 10. april 2008 #8 Skrevet 10. april 2008 fornøyd med HM sine klær jeg. passer akkurat til min jente speiselt bodyene de går hun etter mnd for mnd. Nå har ho brukt 68 og de begynner å bli små. ho er 6 mnd nå. så må nok kjøpe str 74 til helgen. Jeg liker mindre Lindex, der er det smått. der kan ho bruke str 80. små i str ja. der må man kjøpe en str større en det man egentlig bruker til vanlig.
*Smiley* Skrevet 10. april 2008 #9 Skrevet 10. april 2008 ENIG!!De krymper som bare det.Tenkte at jeg får begynne å kjøpe 1 str større evt..
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. april 2008 #10 Skrevet 10. april 2008 En del av bodyene fra H&M var forsåvidt store nok i str, men så dumt laget i fasongen. Ikke noe elastikk og rette ermer som pekte nedover slik at de ble så kronglete og vonde å ta av og på babyen selvom de var greie nok når de først satt på. Cubus er omvendt, snuppa er snart 7 mnd, lubben og god og egentlig på vei ut av str 68 i andre merker. Men cubus bodyene svømmer hun i str 68 fortsatt. Rart det ikke er en slags standard så det ble noenlunde likt i de forskjellige merkene. Det ville gjort det lettere å handle riktig både for foreldrene og særlig for slekt og venner som vil kjøpe gaver.
Sora Skrevet 10. april 2008 #11 Skrevet 10. april 2008 Synes faktisk de er litt store jeg. Men er mest fornøyd med bodyene/klærne fra Lindex.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Ja, jeg synes de er kjempesmå! Spesielt strømpebuksene er helt håpløse og virker som de er beregnet på dukkeføtter i stedet for levende barn! Synes ikke kvaliteten på klærne er særlig god der heller, så jeg handler fint lite der.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 Synes ikke hm klærne er noe spessielt små jeg. Hvertfall ikke i de små str. Jeg brukte str 50 på mini i 8 -9 uker, og har ikke sånn veldig liten baby heller. Cubus sine er jo helt forferdelig i str syne jeg, men kommer sikkert litt an på formen på babyen, men de er jo så brede at jenta mi har ikke kunnet brukt noe av det jeg har kjøpt på cubus pga bredden.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Syns h&m er grei i str jeg, men name-it syns jeg er små i str, er det bare meg?? De er ihvertfall veldig smale de klærne..
Nilu♥ Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 Helt enig at H&M er små i str og spesielt smale i strømpebukser... Jeg har en trill rund gutt som snart runder året og han har brukt H&M 92 lenge. Men jeg liker H&M fordi jeg syntes hvertfall at de har mye gøy der, og for våres økonomi kan ikke vi kjøpe dyre klær som blir brukt en måned eller to... Må også bare si at jeg syntes cubus sine babyklær er elendig kvalitet. Strømpebuksene er så tynn at det er ikke vits å ha de på, bodyene mister farge, påtrykk og fasong etter 10 minutters bruk!!! Veldig fornøyd med Lindex. Spesielt bra liker vi boby 2 pakkningene med helt enkle hvite boder for 79 kr eller noe i den dur... de har tykt stoff og genial hals uten knapper..
aya75 Skrevet 10. april 2008 #16 Skrevet 10. april 2008 hehe vi har nok veldig forskjellig syn på str alt etter hvor store barna våre er. Jeg synes HM er litt for vide, men korte i lengden. Snuppa mi er lang og smal, så har funnet ut at de litt "dyrere" merkene, er smalere i fasongen og passer henne derfor bedre. Har selvsagt ikke råd til bare sånne klær, men heller noen som passer enn, mange billige som hun svømmer i.(kjøper endel på nettet i merkene Hollys og tinyminymo bl.a...) HM sine er alt for vide i halsen til jenta mi. men synes alle de billige kjede butikkene har litt varienrende str.Noen ganger passer de plutselig helt perfekt. Men er veldig fornøyd m HM strømpebuksene. Eneste som sitter ordentlig på snuppas lille føtter.
FanteGuri Skrevet 10. april 2008 #17 Skrevet 10. april 2008 Har også lagt merke til at det er stor forskjell på str. i de ulike butikker. Synes ikke H&M har spesielt små str., men de har som flere her sier, utrolig mye hettejakker/gensere og det er upraktisk ja. Name it har små str. Name it, har mange fine klær, men de er litt trange, selv til jenta mi som er slank. Felles for de fleste klesmerker er at armene alltid er så fryktelig lange, flere som har erfart det? Ellers har jeg funnet ut at Cubus sine klær er store i str. ja, laaaaange armer og brede bodyer, ikke er det så veldig fine klær heller. Kappahl synes jeg har endel fine klær, til jenter, bodyene der er faktisk romslige og fine synes jeg. Lindex har bodyer som er gode i fasongen, men det kan være litt ymse med farger og mønstre.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #18 Skrevet 10. april 2008 Min erfaring er også at de er smale ja. KappAhl og Cubus sine er gjerne kortere og bredere. Syns egentlig det varierer fra plagg til plagg jeg. Beste klærne vi har er fra Polarn O.Pyret - uheldigvis ble den nærmeste butikken lagt ned.....
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 10. april 2008 #19 Skrevet 10. april 2008 Syns ikke de er små i str. jenta mi er 9 mnd og bruker 74. Bodyene er greie, bukser er for store, og strømpebuksene er aalt for store... Der har hu brukt 62/68 frem til nå... Lindex sine strømpebukser bruker hu 50/56 så de er ennå værre... Hu har litt små føtter tror jeg... hehe:) Har vært mest fornøyd med name it klea, de syns jeg er ganske passe i str... Nå er hu ikke så lita egentlig heller, hu er 69 lang og veier 8970 gram...
Mamma Mirabell Skrevet 10. april 2008 #20 Skrevet 10. april 2008 mine brn mp bruke en str mindre enn de "egentlig" er så jeg syns motsatt...
Gjest fjælosgrøt er fløyelsgrøt Skrevet 10. april 2008 #21 Skrevet 10. april 2008 Syns klærne til h&m er både stygge... og altfor store
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå