Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyka litt før jeg ble gravid, nå er babyen min 3 mnd, og i finværet nå så har jeg så lyst på en røyk :/

men hvordan er det siden jeg ammer?? kan babyen ta skade av det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du abselutt røyke skal du vel gjøre det etter amming 2 timer før neste måltid.

Var det helsesøster fortalte på kurs...

Babyen får litt nikotin i seg,men i så små doser at det er liten sjangs for at det er skadelig.

Skrevet

Først vil jeg bare si at det er sinnsykt lett å ta nr to når du først har tatt nr en....så tenk litt på det...

Men hvis du absolutt må så røyk rett etter amming og vent tre timer før du ammer igjen!!!

Jeg er festrøyker selv, men da skal jeg ikke amme på 15 timer likevel.. Kanskje også greit å vente til babyen er begynt med et grøt måltid også.. Da får de jo litt bedre søvn rutiner. Er jo umulig å vite når en tre måneder gammel baby våkner???

Skrevet

Ja, selvsagt kan babyen ta skade av det! Til og med bare av at du har giftstoffene i ånden, klærne og håret etterpå. Det er derfor man bla. aldri skal ha babyen i sengen sammen med deg hvis du røyker!

Er det ikke deilig å være røykfri da? Hvis du endelig har sluttet, prøv å hold deg røykefri da vel! For din skyld og spesielt for babyens skyld..

Skrevet

For å være helt ærlig tror jeg neppe det kan være spessielt skadelig siden de anbefaler å amme uansett om du røyker. Hadde det vært skadelig for barnet hadde de nok anbefalt at du ga barnet ditt mme istede!

Skrevet

Amme først, pumpe hvis du har mer melk. Så kan du nyte en røyk, og hvis babyen våkner kan du gi flaske med mm... Slik kan du kjøpe deg noen timer ekstra. Evt hvis du har pumpet noe tidligere på dagen.

Skrevet

En røyk eller to tar ikke babyen skade av. Dere som er så innmari imot røyk: det er lov å tenke litt logisk altså! Tenk på alle barn som har/har hatt en mor som røyker og ammer. Det hadde jeg, men ingen skader her i gården. Og det var ikke snakk om bare en el to røyk.

Jeg mener ikke man skal pumpe i seg røyk mens man ammer, men en røyk i ny og ne er ikke farlig for barnet. Det går vel mest på samvittigheten og tanken på alt man idag vet om hva røyken kan gjøre. Så kos deg med en røyk, ta ammingen før røyken:o)

Og den som vil får bare bli provosert av dette!

Skrevet

Men OM barnet utvikler astma og/eller allergi litt senere, blir det ikke da man bedreider seg selv for den/de sigarettene man tok?? Selvsagt kan det skje med barn til ikkerøykere også, men om man har tatt seg en røyk eller fler i forbindelse med amming/graviditet, så vil det falle seg meget naturlig å lete etter ting man KUNNE gjort annerledes for å unngå at barnet skal få en sånn lidelse.... HAr man røykt vil nok de fleste oppegående mennesekr få dårlig samvittighet for dette i ettertid, om man ikke har røykt så vil det kanskje ikke være like "enkelt" å finne noe å bedreide seg for???? og dermed slappe litt av med tilstanden og gjøre det beste ut av det.......

Skrevet

Hvis du har klart å være røykfri siden du ble gravid, har du jo vært kjempeflink! :) Hva med å fortsette som ikke røyker? Du kan jo kose deg likevel. Ta med deg en kopp kaffe ut i finværet, mens babyen ligger i vogna... Det går an å kose seg UTEN røyk!!! (Har selv røkt, men har vært røykfri i ca 1,5 år nå :)

Skrevet

Hei...Refererer til dette med dårlig samvittighet...

Jeg røykte i begynnelsen av svangerskapet, var 4 uker på vei da jeg fant det ut, og sønnen min har i dag alvorlig astma med pustestopp om nettene opp til flere ganger i uken. Klarer ikke spise fast føde skikkelig en gang fordi han alltid setter i halsen pga at han puster så rart. Han er snart et år.. Når han ler hører vi bare en ekkel piplyd i brystet han på innpusten. Listen kan fortsette leeenge!!!!

Jeg sliter veldig med samvittigheten i dag.... Tenk hvis det er min feil at sønnen min ikka kan puste normalt!!??? Vet du at det å ha astma kan sammenlignes med å holde seg for nesen å puste gjennom et sugerør??? Så kan du tenke deg hvordan jeg har det hvis jeg har påført sønnen min det!!!!

Du og babyen din har det så mye bedre uten den røyken. Tar du først en så er det veldig lett å ta en til!!!

Skrevet

Må le... Voldosmt så fanatisk man er.. Ta deg en røyl du!! :)

Skrevet

kan også få overfølsom hud! bare så det er sagt. mødre med spebarn som røyker er det verste jeg ser - ikke det at jeg tror du kommer til å stå rett ved siden av vogna og røyke da...

håper du klarer å la være, for det er vel det beste for alle parter...

lykke til!

Skrevet

Er vel ikke fanatisk vel. Om barnet mitt hadde blitt sykt ville jeg gått igjennom ALT vi gjorde under og etter svangerskap for å finne ut hva som har gått galt, og om vi hadde kunnet unngått det om vi hadde latt være visse ting, eller om vi hadde gjort ting vi IKKE gjorde.... Hadde jeg røyka, drukket, spist "farlig mat" etc, så hadde det vært veldig nærtliggende for MEG å tenke at dette kunne vært årsaken for lidelsen iallefall.... Men jeg har levd "etter boka", så langt det har vært naturlig for meg og HELDIGVIS er begge barna friske...enn så lenge iallefall.... Selvsagt KAN barn av hypersunne foreldre også bli syke, men da har man ikke så mange ting å bedreide seg for iallefall.... Mest sannsynlig sekjer det INGENTING om man røyker eller drikker litt, men HVIS...og det er dette HVIS man må tenke på...Hvordan vil DU reagere om barnet ditt blir sykt, og de VET at du har røyka eller drukket alkohol..... Om det aldri i verden vil falle deg inn å bedreide deg selv for at barnet ditt er sykt (om det skulle bli det), ja så vær så god, røyk i vei......drikk ivei......gjør som du vil, men siden du spør så er du vel egentlig i tvil om det er riktig og da synes JEG svaret sier seg selv...

Skrevet

JEG synes NOEN er litt vel HYSTERISKE! Ta deg en RØYK du!

ALLE kan bli SYKE, men høyst SANNSYNLIG går det BRA!

Behøver IKKE leve HELT etter BOKA heller...

MEN du over, du må GJERNE gjøre DET! ;)

Skrevet

de får i seg 4 ganger så mye nikotin som deg gjennom melka.

Skrevet

Hvordan går det ann at barnet får i seg 4 ganger mer enn man selv har fått i seg?

Skrevet

DUMMESTE jeg har hørt. Fan er det dere får all denne "fakta" fra?? Ræva..??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...