Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 jeg er skoleelev,siste året på videregående skole. Hvordan skal jeg overleve økonomisk?? Skal ha baby om et halvt år-men har fått lite info om hva jeg har krav på. Vær så snill å HJELP! P.S Har jobbet litt en og annen helg, men det er bare snakk om noen få tusen tjente kroner...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 du har rett på engangstødnad, ca 33000. det er det eneste du får, om du ikke mottar stipend i minst 6 mnd før permisjon.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Er du aleine, så er dette det du kan ha krav på: Overgangsstønad: 10 300,- pr mnd, kan få den i gang 2 mnd før terminen. barnetrygd for eit barn meir enn du har. bidrag frå barnefar eingangsstønad på noke over 30 000,- kan få den utbetalt 3 mnd før termin Alt dette er på nav du ordnar. Evt bustøtte kan du søke om. Det er gjennom kommunen. Og når ungen er over 1 år: kontantstøtte, evt om du har barnehage; stønad til barnepass(64 % av barnepassutgiftene) Er du samboar/gift, så er det berre eingangsstønaden du har rett på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå