Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Ingen av oss har fått foreldrefradraget på selvangivelsen...må vi bare rette dette på nett? Og så lurere jeg på en ting...vi giftet oss i fjor, og jeg tjente bare 50.000.(siden jeg var student). vi er liknet hver for oss i skatteklasse 1, lønner det seg da for oss at jeg ber om å bli liknet sammen med mannen min i skatteklasse 2?
Supermamm Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Jeg snakket med ligningskontoret om nettopp dette med skatteklasse fordi vi giftet oss også ifjor, jeg mener hun jeg snakket med sa at om vi begge hadde inntekt over ca 60.000 ville det ikke ha noe å si. Så i ditt tilfelle vil det jo være relevant å bli lignet sammen med mannen din ja. Og i forhold til foreldrefradraget retter du bare det selv når du leverer: )
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 9. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2008 Takk for svar!! :-)
Gjest Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Dere bør lignes i 2F, foreldrefradraget må dere sette inn selv dersom det ikke står der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå