Gå til innhold

Hikke og leie?

*tuttemor t prins & prinsesse*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer på ingen måte å finne ut hvordan babyens leie er... Jeg kjenner at når han hikker så kjenner jeg det som oftest rundt midten, nå bitte litt til venste, langt nede mot underlivet.... kjenner bevegelse som oftest til sidene, men har ikke noen store spark helt oppe med ribbeina... ingen sørlig press oppover liksom... Men kjenner babyen på begge sider ved navlehøyde....

Kan dette være tverrleie?? :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si...

Hos meg kjenner jeg sparkene oppe på høyre side av magen, og hikke stort sett nede på venstre side mot underlivet.

Jordmor sa at hodet lå langt nede i bekkenet nå.

Er det lenge til du skal på kontroll, da?

Skrevet

Jeg kan jo si når han hikker her så dunker det rett ned du vet hvor, og kjenner det har begynt å presse midt opp i mellomgulvet/ribbeina. Jeg vet ikke leie på han nå, men di to gangene jeg har vært på UL har legen sagt han ligger med hode ned. Og faktisk så føles det slikt enda, for di aller fleste kraftige sparka kommer oppe på høyre side. Ellers er det ikke fult så kraftige slag på v.side Men det kommer mange -mange fotdytt på høyre siden ca 10-15 cm fra navlen or rett øst lixom...

Dette ble sikkert litt rotete :P

Skrevet

Ja, er vel 3 uker til... er bare en litt nyskjerrig sjel:-D

Skrevet

Tuttamor!!!

Vi har termin samme dag!! Så gøy da :o)

Skrevet

Huff, ja er ikke så godt å si kanskje før en er blitt sjekka det der... hehe...

Ja, jammen er du også en 24 juni;) Så moro:-D

Skrevet

Jeg har bare gledet meg til neste besøk hos JM så jeg kunne spørre om dette. Har lurt fælt på det samme :) Ingen erfaringer fra før på dette, så det er jo greit å vite litt da. Det ver her om dagen jeg fant ut at det var normalt at bebien hikket..... hadde trodd det var jeg som påførte minien det ved å drikke for fort eller noe sånt tull *ler*

Skrevet

Det er vanlig å kjenne hikkingen til siden nedover mot underlivet slik du beskriver, da hikkingen kommer fra mellomgulvet. Altså hvis hodet ligger ned så vil overkroppen og da mellomgulvet ligge rett over skambeinet og til en av sidene..

Skrevet

hehehe.... ja men ikke alle ting er lett å vite når en er førstegangs,.... syntes mange ting er litt vrine jeg.... en har ganske så liten kontroll over egen kropp...

Vil helst føde normalt, så det hadde roa meg litt ned hvis jeg visste åssen han lå inni der... men det er jo LITT tidlig ennå, så han kan jo ennå snu seg da hvis han ligger feil vei... men likevel.... hehe;)

Skrevet

babyen kan uansett snu seg mange ganger før termin enda. Legen/jordmor vil jo etterhvert sjekke leie på hver kontroll så du skal ikke engste deg for det.

Skrevet

dette hørtes jo fint ut... da krysser jeg fingrene, hehe:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...