Gå til innhold

Hvilken barnevogn skal jeg velge???? :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo drøssevis å velge mellom og jeg er helt blank :o/ Vil gjøre et godt kjøp.... Noen anbefalinger/ råd å gi meg :o) (setter stor pris på hvis dere skriver ned merket, evt. en link hvor jeg kan se bilde og lese litt om vognen pluss pris å sånn :o)

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig spørsmål,men jeg valgte brio happy da jeg føler at 4hjulsvogn er stødigere, og at den er romslig,lett,og tar liten plass når den legges sammen. Pluss at det er duovogn så den kan brukes til barnet er 3-4 år.

Skrevet

hei hei. sliter med det samme selv og har fått mage gode tips her fra. (du finer innlegget jeg skrev lenger nede på siden)

du kan gå inn på www.barnevognguiden.no der finner du myyyye..kan gjlre det verre å finne en men men :) det skal ik vere lett har jeg sjønnt

Skrevet

Føst kan du bestemme deg for hvor lenge du kommer til å bruke vognen, noen er veldig romslige og lange inni, andre mye mindre. Kommer du til å trille mye når ungen er to år? Og helst vil løpe selv?

Eks TFK har plass til kjempestore unger, Quinny er ganske små.

Skal du mye på kjøpesenter er trehjuling tingen.

google på vogndilla, tror det fins en nettside som heter nettopp det, hvor de har bilder og brukeranmeldelser på alt som kan trilles. Der har de alt du trenger å vite om de fleste merker.

Skrevet

simo duo.. aaah. i love it! den vil jeg ha vertfall. driiiit fin, å romslig bag. =)

Skrevet

vi har kjøpt brio kombi og er kjempe fornøyd med den:)

Skrevet

Vi skal ha emmaljunga twin city cross:)

Skrevet

Kommer an på hvilke behov du har, hvor kommer du til å trille mest og hvor lenge? Har du behov for en liten vogn (mht liten bil) eller vil du ha en stor vogn som kan brukes lenge? Er det viktig for deg at vogna er lett? Er du plaget med rygg el.l. kan det være lurt med en lett vogn å løfte inn og ut av bil.

Tenk igjennom disse tingene først så er det mye lettere å finne en vogn.

Jeg hadde Simo kombi til de to første og var for såvidt fornøyd med den, men syns den ble veldig myk i demperne og litt for "slarkete" når den ble mye brukt.

Denne gangen har jeg gått for Emmaljunga duo edge combi. Større bag, solid og god vogn å trille, og mange praktiske detaljer. Lun og god hvis man bor litt værutsatt til. Ikke en shoppingvogn mao :-) Men jeg triller myye ute og på litt ulendt terreng, grusveier og på sne. Så jeg vil ha en vogn som er stødig og lett å trille. Ulempen er at den er litt stor og tung, og veldig dyr. Men man får mange fine på finn.no.

Har også hatt Quinny Freestyle. Den er lettere og lettsvingt pga svingbart forhjul, men ellers en vogn jeg ikke synes er tilpasset klimaet her. Ustødig på ulendt underlag, tipper lett, åpen og trang. Funker bra til å trille i butikker men har ingenting til overs for den vogna ellers.

Skrevet

Emmaljunga duo edge combi koster ca 7900 ny nå, pluss 500 for stelleveske. Da er myggnett, vindtrekk, regntrekk o.l. inkl.

Jeg syns det er kjekt å kunne snu trilleretningen bare med å vippe over håndtaket. Hvis det er mye sol eller vind :-)

Den kan du se på emmaljunga.no

Skrevet

Jeg hadde emmaljunga smart duo combi til førstemann. Den vil jeg IKKE anbefale.. Den er stygg og se på med sportsdelen på, stor når du legger den sammen, fotstøtta er nesten umulig og få både opp og ned, hjula punkterer ganske lett....

:)

Skrevet

Samme her, men for meg betyr det ALT å få anbefalinger fra andre. Det er gjerne mødre som er ekspertbrukerne og vet hva man snakker om :)

Svigerinnen min sa at hun aldri i sitt liv kommer til å bruke noe annet enn Tautonia vogn. Den er utrolig lett, og blir liten når du skal ha den med i bilen, noen av dem har håndbrems, du kan velge hjul basert på hva slags terreng du mest kommer til å trille i (by asfalt, my is/snø.. osv), den har utrolig god kvalitet og fins i ørten farger og blir kjempefin som sportsvogn.

Ofte blir kombivogner digre når de skal brukes som sportsvogn, men det gjør ikke denne.

Så jeg har bare valgt denne vognen. Jeg har ikke bestemt meg hvilken av Tautonia vognene jeg skal ha, men nå er det mange her inne som skryter av Tautonia Spirit s3... så kanskje den?

http://www.lilleprinsen.no/product/0/11628/453891/Teutonia_Spirit_S3_08_m_h%E5ndbrems_%26_Fashionbag.html

Skrevet

Tusen takk for svar jenter, men nå er jeg mer i tvil en noensinne.... hehe :o)

Lurer litt på emmaljunga mondial??? Noen med erfaring???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...