Gå til innhold

Hvor reise på ferie i USA?

Anbefalte innlegg

Gjest fjælosgrøt er fløyelsgrøt
Skrevet

Med et barn på litt over året :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overalt! USA er fantastisk, og superbarnevennlig.

Men siden lang flytur er slitsomt, og Continental flyr direkte til New York, så hadde jeg kanskje begrenset meg til området rundt der. Dra i sommerhalvåret, ta noen dager i NY, leie bil og kjøre oppover til New England og tilbake.

Skrevet

Okei, ja, vil helst ta direktefly, har rett og slett pissnoiers for fly. Er livredd flere uker i forveien og må stappe meg full av valium, særlig om jeg skal mellomlande, og kan ikke holde på sånn med datteren min med så da vil jeg helst ha en behagelig flytur. Hvor finner jeg billetter osv? O-store pila med usa-kunnskapene

Skrevet

Det er bare Continental som flyr direkte Norge-USA, og de billigste billettene der kommer sjelden under 6000 - så antagelig kan du bare bestille på continental.com. Sjekk evt billettsøkemotorene på kilroytravels.com (om du er ung eller studerende) og travelmarket.no, og hør kanskje med spesialiserte reisebyråer som USA Spesialisten (ja, det er de som insisterer på særskrivinga) om du vil ha leiebil i pakka. Ellers er Hertz' europeiske webside ofte billigst på bil.

Skrevet

Okei, hvor lang tid tar det å fly med continental?

Jeg sjekket finn.no og der var det 10t og noe med mellomlanding i keflavik..

Jeg er ung men min mann er "gammel" ;-), så kilroy går nok ikke..

Men ingen av oss har foreløpig lappen, hva kan man gjøre uten lappen i NY o.l ?

Holder på å ta den nååå da:)

Skrevet

Kilroy finner gjerne billetter uten ungdomsrestriksjon også, sjekk dem du. Søkefunksjonaliteten der er ganske bra.

8,5 time bort, litt kortere hjem.

Keflavik er IcelandAir - de har ofte greie deals på et par dager stopover på Island om det er av interesse, ofte billigst til Boston med dem.

NY er helt ok uten bil, men store deler av USA er ganske bilpreget - dårlig kollektivtilbud etc. Boston er også ok uten bil, forresten - og det går billige bussruter mellom de to.

Skrevet

Ja, stemmer det er icelandair ;-) Var veldig billig 13254 ellernoe for to voksne + barnet.

Men jeg regner jo med å ha lappen til august (er det bra i usa i august?) så da ordner vel det seg..

Er det stor forskjell for datteren vår på litt over året om hun er 8t i et fly eller 10t med mellomlanding? Bare lurer altså, høres absolutt deilig ut å slippe å mellomlande.

Hvis man har bil, hvor er det kjekt å dra? Boston må jeg til.. har en agena med boston.. heehe;)

Også vil jeg gjerne besøke en venn i Des Moines.. Hvis det ikke er veldig langt å kjøre+

Skrevet

Da ville jeg venta til du hadde lappen. Det blir så mye bedre med bil. Ja, august og helt ut til midten av oktober er ok nordpå, sånn værmessig. Mye som Norge i grunn, bare litt mindre regn.

Ungen vil vel neppe plages så veldig av mellomlanding med mindre hun er ørebarn ellerno', men turen blir jo ofte mye lenger med mellomlandinger og stress og flybytte og slikt.

DesMoines er vel... langt. Vil tro 15-20 timer kjøretid fra østkysten. Sånn sett kunne det lønne seg å fly inn til Chicago om dere likevel er villige til å mellomlande. Chicago er også en fantastisk by - jeg liker den hakket bedre enn New York, men omgivelsene er kjedeligere. Bortsett fra at Madison er litt ok, er det mye kornenger og flatland i hele strøket rundt der - Iowa er dørgende kjedelig.

Skrevet

Nå prata jeg litt med mannen her..

Så det du egentlig sier er at man bør helst ta seg et par uker i usa, kjøre rundt, gjøre det meste etc? Det h øres jo egentlig mye bedre ut. Jeg har masse venner og familie i usa så da sparerjeg jo litt på reiseutgifter og.

Hvis man skal kjøre en del og dra et par steder så anbefaler du Chicago og NY?

Eller hvsi jeg skal formulere bedre:

Hvis man vil gjøre en del i usa, og har 3 uker på seg. Hvor bør man dra, kjøre, oppleve, fly til etc?

Skrevet

Heisann!

For det første ville jeg personlig ALDRI tatt med meg en baby til New York! Jeg elsker den byen og har vært der ca 10 ganger, men det er en masete by med masse trafikk, masse bråk, lyd etc. Jeg hadde ihvertfall ikke tatt med meg et så lite barn dit (og fått glede av det).

Hvor du skal reise er avhengig av hva du skal gjøre. Jeg elsker Florida og da spesielt vestkysten av Florida. Veldig barnevennlig og masse fine leiligheter med fullt utstyrt kjøkken, vaskemaskin, tørketrommel etc. Reiste dit da jenta vår var drøye 3 mnd og hadde det supert! Fine, langgrunne strender.

Men leiebil er nødvendig! Det gjelder i og for seg hele USA med unntak av et par storbyer som New York.

Raskeste flyløsningen til Orlando f.eks er med Icelandair via Island. Drøye 7 timer fra Island til Reykjavik. Ellers er det en masse andre flyselskaper.

Du kan lese masse om USA på www.flyaway.no

Skrevet

Må man ikke være over 25 år for å leie bil i USA?

Skrevet

Mannen min blir 32 da LizzyG..

Skrevet

Nei, man kan leie bil fra 21 år, men man må betale et tillegg på ca USD 10 + tax per dag når man er under 25.

Skrevet

Okei, ja, jeg tar til meg alle tips altså. Beklager om jeg skriver ltie utfyllende svar, men jeg prøver bre å tenke her, hehe-

Liker storbyer jeg da:)

Skrevet

Ja. Men du får slett ikke gjort "det meste" på to-tre uker. =) Vi gjør dette stort sett en gang i året, og det gjenstår plenty å se fremdeles. Det er laaaange avstander det er snakk om; mapquest.com har forresten en fin søkemotor for å beregne kjøreruter og tider.

Hvis du vil ha kortest mulig flytur, anbefaler jeg som sagt Continental direkte til New York, og dermed er New England/Boston/NY/Cape Cod etc. naturlige reisemål. Vil tro du får Continental for to voksne og en unge under to i omtrent den prisklassen du nevnte.

Om du er villig til å fly lenger, bytte fly etc. har jeg veldig sansen både for Florida (området rundt Orlando + en svipp til Savannah og the Florida pandhandle) som hun andre anbefaler her, eller området fra Phoenix og nordover - Grand Canyon, Bryce Canyon... bortover mot Sedona, Santa Fe etc. ... og San Francisco og områder rundt der og nordover mot Portland. Nok å ta av i grunn. Men kort flytur var gjerne vår prioritet da podene var i den slitsomste alderen flymessig.

Skrevet

Så det blir mye flying innelands også ja?

Uff, høres ut som det er så mye å gjøre, jeg vil gjøre alt :-D

Skal sjekka siden du nevnte.. Oh så kult, kanskje jeg drar til usa til sensommeren med den lille familien min :)

Skrevet

Jeg liker også storbyer, men ikke med en liten en i vogn!

Klart man kan kose seg i Central Park etc. Men for min del synes jeg det blir for mye pes å være på storbyferie med et lite barn. Men smak og behag! Spesielt New York, men også Boston er flotte byer med masse spennende å finne på! Synes det er litt roligere i Boston sammenliknet med NYC.

Chicago er fint det også, spesielt om dere er heldig med været!!

Jeg liker Florida fordi det er en fin kombinasjon av sol, strand, storby og shopping. Hvis dere flyr med Continental kan dere stoppe i New York på vei til andre byer i USA uten tillegg i prisen. Dere kan også fly inn til en by og hjem fra en annen!

Med den lave dollarkursen er det bare å reise med tomme kofferter og shoppe! Jeg var over for noen uker siden og reiste ut med 12 kilo og kom hjem med 40kg...!

Skrevet

Ja vil gjerne ha med meg shoppingbiten i NY:-p

Det er jo flere storbyer da, men vil i alle fall SE NY! :-)

Hva ville du funnet på i usa med ei jente på halvannet år som går litt ?

Skrevet

Nei, nei, nei, med bare to-tre uker holder dere dere til ett område. Kjør i sirkel, så blir leiebilen billigere. =)

Én tur til NY og omegn, én tur til Florida + Savannah og kanskje Charleston, én tur til Grand Canyon/Phoenix/Vegas og omegn, én tur til San Francisco og omegn, én tur til Memphis, Nashville og New Orleans etc.

Men hvor gammel er du igjen? Det er den som har lappen som må være gammel nok til å leie bil. De fleste stater har minimumsalder på 21, men innen New York state kan du leie fra du er 18 - usikker på om du da kan ta bilen ut av staten.

Skrevet

jeg er 21 :) blir 22 i august når vi har tenkt å reise :)

HVa mener du med kjør i sirkel?

*dum* ;-)

Rekker jeg det du nevner nå i sommer?

Skrevet

Jeg ville holdt meg på østkysten. Flydd ned til Florida med stopp i New York for litt powershopping. Badeferie enten langs gulfkysten i Clearwater/St Pete. Her er det stille og rolig, men flotte strender. Med leiebil er det kort avstand til Tampa og Orlando.

Evnt bodd i Fort Lauderdale og slappet av der. Da er det kun en drøy halvtimes kjøring til Miami. Ved Fort Lauderdale ligger også Sawgrass Mills, et STORT outlet senter med masse billig shopping!

Bare å glede seg :-)

Skrevet

Dette blir bra. Best skattepengene mine kommer i juni, haha ;p

Skrevet

Du rekker jo en av rundene, ikke alle. Vi har tatt disse som separate ferieturer og brukt 2-5 uker på hvert område, med unntak av New York/Boston-strøket, der bor svigerfar så vi slenger rundt der til stadighet.

Kjør i sirkel som fly inn ett sted, lei bil der, kjør en runde og kom tilbake til samme sted. Det koster ganske mye ekstra å droppe leiebilen et annet sted enn man leier den. F.eks kan man fly inn til Orlando, leie bil og kjøre ned til Miami langst østkysten av Florida og oppigjen via Sarasota, Clearwater etc og tilbake til Orlando. Det er en bra tur, men jeg ville fått med Savannah også - fine Savannah.

Eller inn til New York, kjøre opp til Boston, en runde borti New England og en annen vei nedigjen til NY.

Skrevet

Ååååå elsker usa. Min mann og jeg skal snart på kjærligtsferie til New York. Gleder meg masse. Ellers elsker jeg Hawaii, Florida og Las Vegas. Alle stedene vi har vært kan man ta med unger =0) Boston også er kos men ikke så mye å finne på.

Skrevet

En annen mulighet er å ta toget (istedenfor å leie bil).

Tog går fra NYC, med forgreininger over "hele" USA.

amtrak.com

Der kan du sjekke litt rundt, og skulle du finne på å reise gjennom NC,må du bare stoppe innom meg.

=o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...