Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i dag med tulla på 8 mnd og når det ble snakk om hva hun fikk til mat hun får svarte jeg:

Hun får grøt morgen og kveld og middag på dagen. Ellers får hun pupp ca 7 ganger i løpet av døgnet.

Hun kommenterte da at jeg fullammet enda, noe jeg ikke trodde jeg gjore.

Så det jeg lurer på er:

Hva er må til for at det skal kalles fullamming?

Er det hvor mye du ammer i løpet av døgnet??

Eller om ungen bare får pupp son næring???

Takker og bukker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du fullammer gir du KUN morsmelk (ikke mme) og ingen annen fast føde. Det har ikke noe å si hvor ofte du ammer i løpet av døgnet. Fullamming er når barnet får kun morsmelk som eneste føde.

Der er det nok et stk. helsepersonell som ikke har lest leksa si ;)

Skrevet

Er ikke spesielt imponert over helsesøster nei. Fortalte henne i dag at jenta mi har blitt behandlet for KISS siden vi var der sist. Dette visste hun ikke hva var, ikke rart vi ikke fikk hjelp før..

Skrevet

Såpass :) Da er det godt at du selv vet, og er oppdatert!

Skrevet

hvis hun ikke vet hva KISS er så har hun eldre da og ikke gidder å oppdatere seg. Jeg blir oppgitt over noen HS'ere....jeg spurte noen spesifikke råd ang. fast føde ved 6 mnd kontrollen og fikk bare med meg en brosjyre som jeg kunne lese selv (og som ikke besvarte spm. mitt) - selvfølgelige mange gode HS'ere også - men hun ene av dem sluttet der hvor jeg går.

Ang. amming. Jeg ammer også så mye som du gjør, men har trappet ned litt nå i det siste. Fullamme er vel når det er eneste næringstilførsel

Skrevet

Skal bli greit å kutte ned på natt amminga hvertfall.

Må inrømme at jeg ikke visste hva KISS var selv før, men ei venninne av meg så det og anbefalte kiropraktor, noe som virkelig kan anbefales.

Jeg er bare så irritert på at jeg ikke fikk vite hva det var før. Jenta mi ble først behandlet når hun nærmet seg 7 mnd. Hun har hatt tegnene fra hun ble født, med favorittside, ikke like å ligge på magen også videre.

Jeg har også måtte ha med meg mammaen min i bilen på lengre kjøreturer da hun har illskreket hele veien.

Det er jo tydelig at hun har hatt vondt, hun er jo en helt annen jente nå.

Bytta til et annet bilsete, og nå babler hun og koser seg i bilen. er jo en drøm i forhold til før.

Synes bare det er så vondt at ikke HS vår er kompetent nok og ikke villig til å holde seg oppdatert. Hadde hun blitt behandlet tidligere, så hadde hun jo sluppet å gå med smerter så lenge.

Skrevet

vil bare si at KISS KID er velkjent i helsesektoren, men ikke rart at du ikke viste noe om det. Ikke jeg heller før jeg fikk barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...