Gå til innhold

Amazon.com hvordan????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen av dere som kan fortelle meg hvordan det fungerer med å handle på amazon.com. Mye billig som jeg kunne tenke meg til min lille jente der... Skjønner ikke det med shipping, toll, og avgifter. Greit ¨å vite der før man handler så man ikke får en kjempe dyr regning man ikke hadde regnet med . eventuell annen grei amerikansk nettside, fint med dollarkursen nå.Takk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ang amazon.com

ja, der er mye billig og bra...

MEN frakt og toll gjør at det kan bli DRIT dyrt!!

vi kjøpte to varer som ikke veide så mye, men emballasjen var stor, ergo volumet var stort. Pris 1000 kr i frakt:(

og det ble dyrere totalt enn det hadde vært i Norge!

så vær obs!

Skrevet

Takk for godt svar. Da tror jeg vi dropper det. Ha en fin kveld.

Skrevet

Det kommer jo veldig an på da hva du kjøper osv hvordan frakt etc faller ut. Er det en stor ting kan du sende en mail til kundeservice og spørre hva frakt for den aktuelle tingen vil komme på. Amazon er kjempefint, så hvorfor avfeie det totalt pga 1 person her??

Du kan også se på www.amazon.co.uk - det er den engelske filialen; noe raskere frakt, men pundet er dyrere.

Uansett er reglene slik at alt over 200 kr skal man betale mva for + et tollgebyr. De 200 kr er IKKE inkludert frakt; dvs er varens verdi 199 kr og porto 20 kr i tillegg, så skal det være mva-fritt. Men dersom varens totale verdi overstiger 200 kr, så regnes det 25% mva av varens verdi + porto. Ex: vare 250 kr, porto 20 kr - tilsammen 270 kr - mvagrunnlaget er da 270 kr. Du betaler også et forenklet tollgebyr når du henter pakken, tror det er i underkant av 100 kr for alt mellom 200 og 1000 kr, noe høyere dersom det er over 1000 kr.

Tollvesenet bruker egne kurser for omregning; du kan se de aktuelle her: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO

Skrevet

Jeg har kjøpt endel bøker derfra. Det har tilsammen blitt billigere enn å handle i Norge. Men har stort sett holdt meg under 200 kroners grensa, da...

Større ting har jeg ikke kjøpt der, så det kan jeg ikke si noe på.

Husk at endel forhandlere sender ikke ut av USA, det står gjerne på bestillingssiden når du skal velge shipment.

amazon.co.uk har en del av de samme tingene. Litt dyrere, men sparer litt på frakt, og det aller meste sendes til Norge.

På www.dinside.no er det en valutakalkulator der du kan regne om dollar til kroner.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=104522

Skrevet

Man betaler ikke mva på bøker, så dermed trenger du ikke tenke på den grensa.

Og som sagt toll/posten bruker egne satser når de beregner verdien, så dermed må du bruke den som står på deres sider; www.toll.no - omregningskurser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...