På vei igjen <3 Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Jeg trenger tips, barna mine spiser nesten ikke lengre... I dag har jeg hjemmelaget tomatsuppe på termos, og focaccia med salat, skinke, ost og agurk... Hva lager dere?
murmelmamma Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Her er det skiver, stort sett...men legger små poser med agurk, paprika, gulrot, rosiner, mårpølse, fårepølse, skinke, fiskekaker, pølser, rugkjeks, kornmo eller annet "småsnacks" i..da blir det litt mer fristende...prøver også å variere pålegget.... Har en stund prøvd å sende med små bokser med leverpostei og makrell i tomat... da blir det "ferskt" pålegg på..og det smaker barna bedre....
selfangerkjerringa Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Mannen min skjærer av og til små figurer av agurk og putter i matboksene til jentene
På vei igjen <3 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2008 Det er helst eldste som er problemet her i huset. Skjønner han godt da! Han liker ikke smør, eller majones, så skivene blir kjempetørre.. Æsj... Han vil bare ha sjokoladepålegg, men det får ikke barna her i huset.. Han er så kresen på pålegg, så det er ikke mye å velge mellom...
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Smøreoster da, liker han det? -Pitabrød med ost, skinke, noe grønt og paprika\tomat eller agurk er jo godt. -Pizzasnurrer -Pastasalat - Omelett
murmelmamma Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 sånn rett i koppen suppe da? rester fra gårsdagens middag? eks pasta og lignende? havregrøt? er ikke lett det der... youghurt?....
På vei igjen <3 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2008 Han liker ikke youghurt heller. Og det han kanskje likte i forrige uke, går ikke ned denne uken. Han har ikke vært sånn før, men nå er det helt ekstremt. Jeg vil ikke oppfordre ham til å være kresen, men bare gjøre matpakka litt mer spennende.. I det siste har han spist max en skive iløpet av en hel dag på skole og sfo.. (Fra 8.30-15.30) Da er det ikke bare fakter, men reellt tenker jeg...
Gjest Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er da, men min gutt har fra han var 4 år vært med på å bestemme litt selv. I tillegg til brød med leverpostei, kaviar og makrell - i - tomat, får han spyd ( små grillpinner i tre) med kjøttboller/pøsebiter, agurk, cherrytomat, gulrot, agurk etc. Druer, nøtteposer, kyllingvinger/lår, mårpølse. Oliven, laksebiter, reker og blåskjell. Pleier ofte å tre dette på spyd også, så blir det ikke så mye "søl" i matboksen. Han er også glad for hardkokte egg, og babygalass med sviskemos eller youghurt. Kjøper i ferskvaredisken lunsjkaker/karbonaderfiskekaker ol. også.
På vei igjen <3 Skrevet 9. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. april 2008 Går jo kanskje med fiskekaker og hjemmelagde kjøttboller innimellom da.. Han er 8, og spiser ikke leverpostei eller kaviar. Lite kjøttpålegg, og syltetøy bare av og til. Ikke peanøttsmør heller. Han får være med å bestemme, men han har aldri NOEN idèer.. Det eneste han vil ha er sjokoladepålegg.. Åhhhh! Blir gal..
Sjokoladekaka Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 Mi bestemmer sjølv, og ho vil ha skiver med leverpostei og majones. Så har ho ei gulrot og ein liten pakke rosiner:)
Gjest Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 noen ganger så får hun middagsrester, eller jeg lager et par fiskepinner å sender med.evt litt grøt. Pizzasnurer, pølser,eggerøre, ellers er det brødskiver med masse pålegg på, smaker mye bedre med masse pålegg. så legger jeg alltid med noe ekstra, noen appelsinbåter eller druer ( selv om de får frukt ibhg), fire rosiner, en sånn liten mini-ost ( sånn i rød voks:) ) eller liknende. yoghurt/frutti har du prøvd å sende med sånne små posjonspakker med pålegg, så han kan smøre på i bhg? det må vi gjøre med en av jenteni bhg jeg jobber, vi smører alt i bhg, ellers nekter hun å spise noe som ikke har sjokopålegg på, Har du prøvd å trykke ut små firgurer av brødet med pepperkakeformer? lage tortillaer? rundstykker/baguetter? hjemmelagdbrød? havregrøt?
Gjest Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 Her bestemmer pia hva hun vil ha selv på kvelden. Ganske grei ordning! Nå har hun en periode hvor hun nesten ikke spiser noe. Er matlei selv også - så jeg vet hvordan det føles, og kjennes på kroppen. Sulten er der, men det er ikke noe som frister å putte i munnen. Grusomt! Ender med Vi har en liten boks vi pleier å sende med henne småfrukt i. Det går alltid ned. Gulrot, eplebiter etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå