Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Dere som akkurat har født. Kan dere svare på noen spørsmål? Hvordan så egentlig denne berømte slimproppen ut? I dag kom det fossende en tykk hvit/gul slimgreie ut kjeden min. Kan vel ikke være noe annet? Hvor lang tid tok det fra slimproppen gikk, til fødsel var i gang? Hvilke tegn hadde dere på at fødselen nærmet seg, og hvor tidlig kom disse tegnene? Dere som startet fødselen med sex, hvor lenge hadde dere igjen til termin? Modningssmerter/stikninger i underlivet? Gikk dere med disse lenge? Hvor lenge gikk det til fødselen startet? Hvordan startet fødselen? Rier, vannavgang, tegning? Håper dere kan hjelpe litt, dere o vise, som har vært gjennom dette, og ikke de som tror de vet....
petite fleur Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Hei! Kan ikke svare på så mye av det du spurte om, for den berømte slimproppen så jeg ingenting til ;-) Hadde ingen tegn på at fødselen nærmet seg. Hadde ikke stikninger i underlivet. Fødselen startet med rier, 3 uker før termin. Lykke til ;-)
Gjest Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Er 10 mnder siden jeg fødte, men husker nå dette godt enda;) Slimproppen gikk ikke på meg som jeg kan huske.. Kan hende det er mye utflod som kom, men siden jeg ikke har sett noen slimpropp så vet jeg ikke Aner ikke, siden den aldri gikk. Hos meg gikk vannet først. Jeg hadde mensmurringer (akkurat som menssmerter i ryggen) hele helga, før fødselen satte i gang 2.pinsedag i fjor. Dette var 15-12 dager før terminen. Jeg tror sex satte i gang fødselen min, vi hadde mye sex på slutten av svangerskapet, og det satte i gang bare noen timer etterpå. Hadde ikke modningssmerter i underlivet, kun menssmerter. Fødselen startet med vannavgang, så rier. Hadde ikke tegningsblødning i det hele tatt. Mini ble født 12 dager før terminen.Selve fødselen tok 2t 46 minutter fra riene startet. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Min fødsel startet med maserier ca. 2,5 uke før termin. Men uten effekt. Så en natt etter at legen hadde strippet, så kom slimproppen. Å jeg kjente at det kom noe ut. Så når jeg tørket meg så kunne jeg liksom bare dra ut mer..=S Den var vel gjennomsiktig/gulaktig ja, med bittelitt blod.. Den gikk på natta, å jeg ble lagt inn dagen etter for å ta vannet. Var så sliten etter mange dager med maserier. Men den natta så hadde de gjort nok til at de kunne ta vannet mitt. Fødte da 12 dager før termin. Jeg hadde stikkinger i underlivet, men det hadde jeg i lange tider. Fikk det vel i 3 tri. Føltes ut som at babyen stakk foten ut eller noe..=P Men det hadde nok ikke noe med fødselen å gjøre. Lykke til!
jubaloooo med to stk Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 hei, grattis med slimproppen. min gikk etter at jeg ble strippen av legen, slimet da mye hele denne dagen og kvelden dagen eterpå kom riene. så hvis du slimer mye i tillegg er dette et lovende tegn:) hvil ut! snart er du der:-D
alvis Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Hei! Jeg har to fødsler bak meg. - Jeg så aldri noen slimpropp. Ikke med nr1 og ikke med nr2 - Med nr1 hadde mye kynnare og følte meg kvalm og uggen. Litt sånn følelse at jeg hadde drukket for mye alkohol dagen før. Riene begynte seint samme kveld Med nr2 hadde jeg ingen følelse av at jeg snart skulle føde. Jeg hadde bare en følelse av at jeg aldri kommer til å føde ut denne ungen. Samme kveld gikk vannet. - Orket ikke sex!!!!! - Jeg gikk med stikninger og modningsmerter i flere uker (ca 3-4 uker) før fødselen - Med nr 1 begynte riene søndag kveld/natt 10 dager før termin og jeg fødte neste dag. Med nr2 gikk vannet søndag kveld, riene begynte natt til mandag og mandag morgen var han ute. 3 dager før termin. Mitt tips er å spise mat fra McDonald`s. Med nr1 spiste jeg mat fra McDonalds samme dag riene begynte og med nr2 hadde mannen min akkurat vært å kjøpt mat fra McDonalds (fordi jeg MÅTTE få ungen ut) og i det jeg strekte meg etter maten gikk vannet:)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 1 dag etter termin begynte riene. Veldig sjeldne først da, 1 i timen! Men skjønte det kunne være en rie da den kom, så jeg skrev opp alle, og oppdaget et mønster! Klokken 4 på natten gikk slimproppen, det var MYE slim og med blod i, så da skjønte jeg det var den! Og etter det kom riene skikkelig igang. Veldig ofte, og veldig vonde..hehe! Det var vondt, men du vet du får en premie etterpå, og det inspirerte meg igjennom hele fødselen! Og tro meg, ALT er glemt med en gang!!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Slimproppen har i mine to svangerskap blitt observert i følgende farger og konsistens ;D : Blank, blodtilblandet. Og hvitaktig, slimete (herlige opplysninger?) Det kan være slimproppen som har gått hos deg, ja. Men husk at det kan gå lenge enda til du føder, og det kan dannes en ny slimpropp. Hos meg har fødselen startet at slimproppen gikk, og slimproppen har også gått flere dager før fødsel. Hadde ikke andre tegn enn at jeg var veldig lei og klar for fødsel psykisk og fysisk, samt at jeg kjente sterkt nedpress. Så du trenger ikke vente deg noen spesielle tegn. Noen merker jo tegn som økt trang etter søtt, redebygging, noen er i toppform, noen får behov for å sove masse. Veldig individuelt det der. Siste fødsel starta med vannavgang etter rikshospitalets sexoppskrift. Hadde sex om kvelden, vannet gikk på morgenen i 4 tiden. Men husk at sex bare hjelper pga. prostaglandinene i sæden, som modner mormunnen. Ergo, man må ha endel sex. Gikk LENGE med modningssmerter, stikninger og vondter. Men gikk allikevel til termin. (Sikkert fra uke 32 eller noe). Første fødsel startet med slimpropp/tegning. Så rier. Andre fødsel startet med vannavgang med lite rier, ble igangsatt to døgn etterpå. Vil legge til følgende for den som måtte lure: Den igangsatte fødselen var lettere enn den første fødselen, som starta av seg selv. Årsaken til det er nok at nr.1 tok 27 timer. Nr.2 tok bare 3 timer. Lykke til med svangerskap og fødsel!
Nusse_83 Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Hei 8 mnd siden fødselen her men kan jo svare litt for deg Hos meg merket jeg mest disse stikingene og modningsriene før fødselen. Jeg hadde kynnere fra uke 18 i svangerskapet, men selve modningsriene kom ca en uke og en halv uke før fødselen startet. Hos meg gikk slimproppen en morgen, så tydelig hva det var. Etter den var gått begynte jeg å blø litt, og hadde mye kynnere. Dette var en fredag. Selve fødselsriene kom ikke ordentlig i gang før kl 0200 natt til lørdag. Og hvis dere lurer, ja man kjenner forskjell på kynnere og ordentlige rier ( visste ikke selv hvordan det skulle føles og var mer opptatt av varighet på kynnerene og hvor ofte de kom. Var inne på sykehuset på sjekk både kl 1600 og 2200 men fikk bare beskjed at det var et par cm åpning men ingen fødsel i gang. De forklarte det med at jeg var for anspent og at fødselen ikke ville starte før jeg slappet av og lot kroppen ta over. Og som sagt som gjort, hjemme ved midnatt og la meg og to timer etter var det i gang Som sagt begynte fødselen med rier og jenta var født på lørdagen kl 12.48. Synes fødselen gikk kjempefint og fikk et godt tips mot riene: Det viktigste er å slappe av og la kroppen jobbe. Når rien starter, trekk pusten dypt og bruk laaaang tid på å puste ut. Jeg fødte på termindagen og koset meg masse med verdens kjønneste jente. Er heller ikke redd for å gjøre det igjen, hadde en veldig fin opplevelse PS. lystgass er supert lykke til dere som venter
Legekjærringa Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 høres ut som slimpropp ja... alt det du spør om er veldig individuelt, slik gikk det for meg. Slimproppen gikk i dusjen, 5 dager før termindato. Det kjentes ut som om jeg skulle miste babyen for det var så tungt, ca. 1-2 uker før. 3 timer etterpå, hørte og kjente jeg et knepp i ryggen som om noe knakk og løsnet og så falt ungen lengre ned i bekkenet. Stod opp og gikk på do, følte jeg ikke hadde kontroll på blære og vann rant ut. Reiste meg opp og mer vann kom (ikke ekstremt mye). Menslignende murringer startet, så uregelmessige rier som eskalerte. 24 timer etterpå måtte jeg inn på sykehuset og settes i gang selv om jeg hadde en del rier, men de kom ikke regelmessig og hyppig nok. Dette kan skje, men er ikke typisk, derfor veldig vanskelig å svare på spm. dine. Lykke til. Du går nok ikke glipp av din egen fødsel, og en liten trøst er at det ikke varer evig så du er nærmere mot målet. MEN jeg VET hvor kjedelig det er de siste ukene.
Psyche Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Jeg svarer selv om det er over ni måneder siden jeg fødde. Jeg har født to ganger, skriver om begge :-D "Hvordan så egentlig denne berømte slimproppen ut?" --> Nr 1 - Såg ikke noe til den. --> Nr 2 - Brunaktig, klissete gele-aktig klump. "Hvor lang tid tok det fra slimproppen gikk, til fødsel var i gang?" --> Nr 1 - Sjå over --> Nr2 - Den gikk etter at fødselen hadde vært igang et døgn, og stoppet opp. Etter at slimproppen gikk tok det ca to døgn før fødselen var igang igjen. "Hvilke tegn hadde dere på at fødselen nærmet seg, og hvor tidlig kom disse tegnene?" --> Nr 1 - Økende kynnere + menssmerter. Ca. en mnd før fødsel. --> Nr 2 - "Maserier"/vonde kynnere, press nedover. To - tre mnd før fødsel. "Dere som startet fødselen med sex, hvor lenge hadde dere igjen til termin?" --> Nr 1 - Hadde ikke sex nær termin(mannen min gikk nattevakter og mammaen min var på besøk). --> Nr 2 - Hadde sex et par dager før fødselen startet første gang(den stoppet opp, som nevnt over). Vet ikke om det førte til at fødselen startet...var uansett over UL-termindatoen med en dag eller to. "Modningssmerter/stikninger i underlivet? Gikk dere med disse lenge? Hvor lenge gikk det til fødselen startet?" --> Nr 1 - Tror ikke jeg hadde slike modningssmerter/stikninger i underlivet. --> Nr 2 - Aner ikke. "Hvordan startet fødselen? Rier, vannavgang, tegning?" --> Nr 1 - Rier --> Nr 2 - Rier -- stoppet opp -- slimpropp -- tegning -- rier
Sunshine med småtroll:) Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 - Slimproppen gikk da vi kom på føden..bare blod og slim til meg..Om det var slimproppen er jeg usikker på,men... - Hadde ingen tegn. Hadde en del kynnere og nedpress, men det var "stille før stormen" i et par dager. Riene kom da vi satt på Peppes og spiste salsa.trodde det var den som kødda m magen min først.hehehe - Hadde sex samme dag som riene startet. Rett etter hyrdestunden fikk jeg skikkelig nedpress (tenkte ikke noe mer over det). Det var vel rundt 17tiden. Riene kom rundt 19tiden. (dette var 12 dager siden så jeg husker det godt:D) - Tror jeg lakk litt vann først, men trodde det bare var utflod. Regner med at det var vannet for da de tok vannet på føden var det lite igjen. Riene kom på 1-2-3 til meg.
~\/ero~ Skrevet 9. april 2008 #13 Skrevet 9. april 2008 Slimproppen min var mye tykkere enn vanlig utflod og mer slimete og blank. Ikke noe blod e.l. Den gikk ca ei uke før fødselen. Hadde ingen spesielle tegn på at fødselen nærmet seg. Ble overrasket av vannet gikk. Vet ikke om det var tilfeldig, men hadde sex ca 1t før vannet gikk. Vannet gikk i uke 33. Men man må nok være moden for at sex skal funke. Hadde ingen stikkninger i underlivet. Som du sikkert har skjønt over så startet fødselen med vannavgang, og rier 1t etter det
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #14 Skrevet 9. april 2008 Slimproppen min fikk i badekaret på føden. Det var en stoooor klump med slim og blod, ikke til å ta feil av. Den var et par cm i diameter. Hadde masse tykt slim mens jeg var høygravid. Er nok bare utflod... Våknet en morgen med mensmurringer, skjønte da at fødselen snart var i gang. Kom med jevne mellomrom, og ble sterkere og sterkere utover dagen. Fødte 2 dager etter. Hadde ingen tegn før det... Lykke til alle sammen:) Er en fantastisk opplevelse!
The most famous Ludder Skrevet 9. april 2008 #15 Skrevet 9. april 2008 Så ingen slimpropp Hadde ingen tegn. hodet festet seg aldri, magen sank ikke, eneste var kynnere som normalt. Har lest at man skal ha sex 3 ganger for dagen i 5 dager for at det skal kunne starte fødselen, så det gadd vi ikke. Fikk stikninger i underlivet kvelden før (fra ca. 20.00) sammen med kynnere, og kl 04.00 gikk de over i rier. Startet med svake rier og tegning.
Sannali Skrevet 9. april 2008 #16 Skrevet 9. april 2008 Morsomt å mimre litt, føles som om det var i går jeg satt på 3. trimester og stilte samme spørsmål:) Vet ikke om jeg hadde noen slimpropp eller om det bare var litt tykkere utflod noen dager. I såfall kom og gikk den i ca fjorten dager eller så før fødsel. 5 timer før jenta mi så dagens lys kom det noe blod og slim, mulig det var den berømte proppen?=) Våknet av det jeg trodde var kraftige kynnere, viste seg kjapt å være rier. Dette var kl tre på natten, fødte kl 12. Spiste kanel og hadde sex på kvelden jeg hadde menstermin, ultralydtermin var to dager senere. Fødte på morgenen, altså midt mellom de to terminene. Modningssmerter? Rier og tegning var nok starten på min fødsel, jordmor tok vannet. Lykke lykke til, dere har så mye fantastisk foran dere, gled dere jenter!!
Rebekka og tre vidundere Skrevet 9. april 2008 #17 Skrevet 9. april 2008 Slimproppen bestod av mye slim, blankt og litt blodig. (ikke gult) Hadde ingen tegn før fødsel. Ingen stikninger osv. Det startet med småmensmurringer hver halve time fra kl 6 om morgenen. kl 9 begynte proppen å løsne. Riene tok seg opp i 16 tiden. Kom på klinikken 20.30. Vannet fosset ca kl 2145 og gutten kom kl 2305.
Gjest Skrevet 9. april 2008 #18 Skrevet 9. april 2008 Slimproppen så ut som det det heter; en slimpropp (slimklump) En kom 14 dager før fødsel, restene kom 7 dager før fødsel. Jeg hadde visst kraftige kynnere dagen før fødselen, men dette kan jeg ikke huske selv. hadde ikke sex i svangerskapet. Nei Fødselen startet med at vannet gikk om natta. Så kom 3 rier pr 10 min rett etterpå. Men sannsynligheten for at jeg hadde rier i søvne er stor, for jeg sov ekstremt dårlig den natta.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 9. april 2008 #19 Skrevet 9. april 2008 Så aldri noen slimpropp, starta ikke fødslene med sex og hadde ingen smerter i underlivet på forhånd. Med snulla hadde jeg muligens sånn fødeansikt i 2 dager før jeg fødte, men vesla ingenting...vannet gikk med snulla, og hun var ute 7 timer etter det, og med vesla begynte det mer rier og varte i nesten 6 timer. Lykke til med alt sammen!:-)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #20 Skrevet 10. april 2008 1. Slimproppen var helt gjennomsiktig hos meg. Ikke til å ta feil av når jeg først så den. 2. Slimproppen gikk rett etter at vannet gikk. Riene startet 2 timer seinere, men stoppet etter 8 timer. Ble da satt igang dagen etter. 3. Hadde ingen spesifikke tegn, men følte meg generelt i elendig form den dagen vannet gikk. Litt som å brygge på en influensa e.l. 4. Hadde sex jevnt igjennom svangerskapet og kun to dager før vannet gikk, så jeg vet ikke om det har spilt noen rolle. Fødte en dag etter termindatoen. 5. Modningssmerter? Mener du kynnere? Det hadde jeg en del av på slutten, og det varte i noen uker. 6. Fødsel startet ved vannavgang.
yret Skrevet 10. april 2008 #21 Skrevet 10. april 2008 Slimproppen gikk i flere omganger. Blodblandet slim. Begynte å komme 1,5 døgn før fødselen. (Var da en uke på overtid.) Hadde masse kynnere, stikkinger mm. i flere uker fødselen. Var hele tiden sikker på at nå skjer det, men nei. ;-) Fødselen startet med forholdsvis kraftig blødning og tette rier. Ingen vannavgang før pressriene satte inn. Hadde en veldig rask fødsel.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #22 Skrevet 10. april 2008 Slimproppen var rødbrun hos meg. Ikke til å ta feil av. Kom om morgenen, og første rien kom på kvelden, samme dag som proppen gikk. Vannet gikk helt på slutten av fødselen, to timer før gullet kom ut. Det gikk seksten timer fra første rie til han var ute. Fikk badekar og steriltvannspopler som smertelindring. Hjalp veldig!! Var full av energi dagen det begynte (før riene kom), hadde en veldig travel dag med mye å gjøre (rett før jul), mulig det var det som startet det. Hadde ikke tid til å tenke på graviditeten et sekund - glemte til og med at slimproppen var gått, hadde hørt det kunne ta lang tid selv om den kom. Hadde ikke sex siste to månedene. Klarte ikke. Begynte bare å le. Endte alltid med kos i stedet. Har tatt igjen det tapte nå. ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #23 Skrevet 10. april 2008 mye nyttig. gøy å lese. dytter, vil gjerne høre flere, ta gjerne med ting vi ikke har spurt om
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #24 Skrevet 10. april 2008 Så aldri noe til den berømte slimproppen. Hadde ingen tegn på at fødselen skulle starte. Hverken blødninger, stikkinger eller noe annet. Men jeg visste at babyen kom til å bli født den datoen han ble, og jeg fikk helt rett. Kan ikke forklare hvorfor eller hvordan. Fødselen startet med rier. Det gikk rett på med 5 minutter mellom med én gang, og var nede i 2-3 minutter mellom iløpet av 45 min.
FanteGuri Skrevet 10. april 2008 #25 Skrevet 10. april 2008 Det er drøye 10 mnd siden fødselen, men jeg husker det som det skulle vært i går.. Jeg så ikke noe til slimproppen, tror ikke den kom ut før under fødselen. Cirka 1 uke før fødselen begynte jeg å få stikninger i underlivet eller kynnere noen ganger hver kveld, som jeg ikke hadde hatt før, jeg skjønte da at det ikke var lenge til. Fødselen startet med svake rier, som minnet om menssmerter 1 dag over termin, cirka 1 døgn etter at de første riene kjentes var babyen født. Hadde sex kvelden før natta da riene startet, vet ikke om det hadde en sammenheng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå