Gå til innhold

Hvorfor er ikke bursdager som før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var liten holdt det for oss å gå i selskap hjemme hos hverandre samme hvor små eller store husene var. Vi fikk en liten kake, en liten godtepose og pølse i brød. Vi hadde flasketuten, slå på ringen... bro bro brille osv... Idag skal den ene bursdagen overgå den andre, alt i fra kinobesøk, bowling, bursdager på svømmehall med kafebesøk, arrangering i gymsaler og jeg vet ikke hva. Det er selvfølgelig kjempekjekt for ungene å komme, ikke misforstå. Det er bare det at det blir sånn forventingspress blant ungene. Jeg har desverre vanvittig dårlig fantasi til å finne på det lille ekstra uten at det skal koste mye. Nå er det heldigvis også lenge til poden igjen har bursdag....jeg tenkte bare på det siden han nettop fikk en ny invitasjon. Denne gang i stor gymsal. Noen andre som har synspunkter på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så enig, så enig.

Vi leverte ut invitasjoner til bursdag i dag faktisk. Skal ha det hjemme, men det er laaangt fra normalen her. Snuppa blir fire, og hun er ganske så sur for at vi ikke skal på "hoppeland", for det gjør jo alle de andre barna!?. Nei, vi blir hjemme så lenge det lar seg gjøre.

Skrevet

Vi har det fortsatt slik :) Hadde fireårsdag i helga, ungene sprang etter hverandre både ute og inne, lekte og styra på, fikk sjokoladekake formet som en diger sommerfugl, en boks juice med sugerør hver, og dro lykkelige hjem til sitt etter to slitsomme, men morsomme timer :)

- deilig å bo i Ytre Langtvekkistan :)

Skrevet

Helt unødvendig. Men jeg tror mange kjøper seg fri fra dårlig samvittighet og stress. Det tar jo litt mer tid å gjøre alt selv og ha det hjemme. Skjønner at det sikkert er gøy for barna å dra på bursdag i svømmehallen feks. men jeg syns altså det er unødvendig.

Skrevet

Jeg har aldri vært vant til borte-bursdager :-)

Skrevet

eg sjønner det ikke eg.. at de gidder. at de har råd!! hehe. vi skal feire 1 årsdagen i hagen til svigerforeldra til søsteren min. sammen med hennes baby;) håper vi kan gjøre det en del år fremover.. men selskap på en bowling, kino ol. ikke aktuelt for vår..

Skrevet

Vi har det fortsatt som før. Eneste ekstra vi gjorde var å grave ned godteposene i en boks i en sandhaug utenfor huset og lage skattekart slik at de måtte på skattejakt, det falt i smak for gutter på 5 år ;-)

Skrevet

Her er det helt texas på sånt.. Om å gjøre å ha de feteste lokalene og den beste maten...

Sååå jeg feiga ut og hadde seksårsdag på Lekedilla i november.. Ga etter for massivt press fra en viljesterk unge :P

Men blir IKKE å bruke så mye penger neste gang,,

Meeeen innmari kjekt, bare å komme, servere kake, resten ordna de der.. Ikke no matlaging, rydding, vasking etc.. Og de var aktivisert i lekeapparatene der leeeeeeeeenge....

Så.. I`m a sinner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Det er kanskje en fase, føler det har vært mye av det nå rundt omkring så gir det seg kanskje etterhvert. Sant det er mye arbeid rundt et barneselskap og hvis man har en travel jobb og mange unger så forstår jeg jo at folk vil kjøpe seg fra det. Bare synd for oss andre som ikke har råd til det etterhvert...

Skrevet

Nå er guttene mine fortsatt små (snart 3 og 4), men eldstemann var på sin første "lekeland" bursdag for godt over et år siden. Syns det er helt latterlig (beklager for de som måtte føle seg truffet her) at ikke foreldre har ork/fantasi/tid til å ha "hjemmebursdag". Unger trenger ikke flere hundre kvm, masse leker eller fancy mat for å ha det gøy!!

Heldigvis går guttene nå i en bhg der det ikke konkurreres om "best" og "dyrest" bursdag. Har bare vært hjemmebursdager, i store og små hus og leiligheter, med kake, pølser og leker. Vært en utebursdag, noe som er helt genialt om det er mange barn og været tillater det!

Her kommer det ikke til å bli noe annet enn hjemmebursdag frem til guttene evt er så store at de heller vil ha med seg ETT PAR kompiser på kino.

Skrevet

Er så enig med deg, HI!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...