Gå til innhold

noen i samme situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg er hjemme med min 5 mnd gamle baby, som kom etter ICSI-forsøk. vi har alt begynt å tenke på å prøve igjen om ikke altfor lenge, både pga av min alder og fordi vi ikke kan få barn ved naturmetoden må regne litt lenger tid. jeg finnere meg ikke helt til rette i "vanlige" barselgrupper. kanskje fordi det er så krevende å gå gjennom en sånn prosess som assistert befruktning er, og kanskje også fordi jeg vet at det blir tøft å sette i gang igjen. er det noen som kjenner seg igjen? hadde vært fint å dele noen erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg er i samme situasjon som deg. Vi fikk gullet vårt ved ivf-forsøk for 6 måneder siden. Jeg er 38, og føler at vi har ingen tid å miste for å prøve søskenforsøk. Men jeg ammer, og må være ferdig med ammingen før neste forsøk. Så er det den avveiningen, da - skal jeg slutte med amming nå for å komme raskt igang med ny prøveperiode, eller skal jeg la gullet kose seg med puppen? Du har sikkert tenkt det samme - hvis du ammer. Vi kan jo ikke akkurat regne med å lykkes på første forsøk...

Skrevet

hei igjen. jeg har sluttet å amme. Ikke fordi jeg ville, men jeg har hatt lite melk hele tiden. Så det er heller andre problemstillinger jeg forholder meg til. Jeg føler nok på at jeg burde slappe av å nyte denne tiden, og for all del - jeg gjør det, men tankene om nytt forsøk ligger jo der. Og vi fikk dårlige odds for å lykkes sist. Jeg er 36 år, så jeg har jo ennå litt tid, men. Hvordan stiller mannen din seg til dette? Er han klar?

Skrevet

Jada, han er klar. Vi er enige om å prøve å få to barn på kort tid. Vi slet lenge for å bli gravide på naturmåten og jeg måtte igjennom div. inngrep, vi hadde en SA før vi fikk det til på ivf. Vi er forsiktig optimister med hensyn til å gå igang igjen. Vil ikke mannen din mer?

Skrevet

Jo, han er også klar, men har nok ikke like hastverk som meg. Hvor var det dere gjennomførte ivf? Kommer dere til å velge samme sted nå? Vi brukte Volvat i Oslo. Dyrt, men veldig fornøyd med alt der. Vi har to egg på frys. Har nok ikke altfor store forhåpninger på at de skal overleve opptining og at det skal gå bra, men det er jo en mulighet...Uansett vet vi at vi ikke kan få barn på naturmetoden, så det er bare å gå i gang. Håper jeg får mulighet til å følge med på hvordan det går med deg/dere. Jeg ønsker dere masse lykke til med prosessen!

Kan du ikke legge inn en liten melding etter hvert? :)

Skrevet

Hei igjen!

Vi var på Ullevål, og får søskenforsøket der også. Vi var veldig fornøyde. Raskt og effektivt, følelser og tanker måtte vi lufte andre steder. Men proffe leger. Vi har ingenting på frys, og må gjennom full prosess. Men det bekymrer meg ikke - min bekymring er å ikke få det til. Jeg orker ikke tanken på å eventuelt måtte gjennom forsøk på forsøk uten å lykkes...Vi var heldige forrige gang og fikk det til på første (!), kan ikke regne med slik flaks en gang til. Håper vi ikke må gjennom mer enn 3 forsøk, iallefall. Følger du med på ass.bef.-forumet her på bim? Fy søren så mange tøffe damer. Mine graviditetsproblemer blir peanuts i forhold til mange der.

Jeg legger inn når vi starter opp - kan ikke du gjøre det samme! Lykke til!

Skrevet

Hei! Da har vi det ganske likt, tror jeg. Vi fikk det også til på første forsøk! (etter en mislykket refertiliseringsoperasjon hos mannen min ++). Tenker at så heldig går det vel ikke an å være en gang til, og at det å skulle gå gjennom forsøk på forsøk er så fysisk og psykisk belastende at jeg knapt orker tanken. Men jeg gjør vel det også hvis det skulle bli slik. Det er jo ikke det som er den største bekymringen. Skrekken er jo å ikke få det til, og - som deg - håper jeg å ikke måtte gjennom mer enn tre forsøk...

Jeg er ofte på ass.bef.-forumet, og er helt enig at der er det mange tøffe damer. Blir ganske ydmyk i forhold til egen situasjon.

Jeg legger også inn når vi starter opp! Igjen - lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg personlig var ikke i "tenke-på-nr-2" modus før i vinter...da var junor 9-10 mnd.(ICSI-gutt etter 3.forsøk) For å være helt ærlig så følte jeg meg ikke delikat -- forfalt kropp, sliten etter nattamminga, osv...Men så begynte j å trene, begynte å arbeide noen timer i uka, dro mer ut på kino,middag osv m venninner.Mao startet å leve livet igjen.Deilig!

Ble gravid raskt (1.pp)

(Endte i MA uke 10, men d r en annen historie, vi klarte jo d på egen hånd! :-)

Det j ville frem til er : det er nå er det lettere for dere å bli gravid på egen hånd (de sier de første 18 mnd), og så j synes dere ikke trenger å bekymre dere mht å få 2 tette.Og som du skriver; man vet jo ikke hvor lang tid det tar før man blir gravid neste gang.

I barselsgruppa mi så hadde vi en så fin tone og kjemi at j tenkte aldri på at junior var en ICSI-baby.Dessuten fant j ut etterhvert at ei av jentene hadde vært gjennom d samme.D fortalte hun meg etter at vi sluttet i b.gruppa.

Hvem vet...kanskje d r flere i samme situasjon som deg i gruppa di??

D ble litt surrete skrevet, men middagen står i ovnen,straks ferdig og junior har våkna!Men ønsker dere lykke til! Bare stå på - har dere lyst på nr 2 så ikke nøl med å prøve.Hvert barn er en glede og en gave.

Klem fra

Skrevet

Nå stiller jeg sikkert en dumt spørsmål....

Men kan noen si meg hva IVF og ICSI er?

Skrevet

Hei Sagamor.

Ivf og Icsi er 2 forskjellige prøverørsmetoder.

(Assistert befruktning).

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei du anonym! Jeg vet jo ikke hvem du er, men lurer så veldig på hvordan det går med deg og dine/deres planer om å starte på søskenforsøk. Er dere kanskje i gang? Og hvordan går det med lille gullet ditt? Vi har bestemt oss for å vente til etter jul. Jeg skal jobbe et halvt år først i hvertfall. Men vil veldig gjerne starte tidlig i 2009. Er så spent. Begynner å få inderlige ønsker om søsken til leille jenta mi.

hører gjerne fra deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...