Gå til innhold

Spark:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å kjenne liv i magen for første gang?

Er i uke 16, og lurer på når det er vanlig?

Gleder meg sinnsykt!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på :-) har kjent en sånn bobling i det siste, men usikker på om det er bevegelser( for kan ikke si at det er spark), eller om det bare er muskler som strekker seg... Er 16+6 i dag. Det er jo så mye rart som skjer i mageregionen, og jeg aner ikke hva som er hva, men registrerer at det er noe.

Skrevet

Hei!

Jeg er førstegangs og kjente bevegelse i magen første gang i uke 17, tydelige spark i uke 19. Nå er jeg 21+6 og har de siste to morgenene blitt vekket kl 5 med spark fra lillepia. Det er bare hærlig selv så tidlig på dagen :) Jeg skjønner godt at du gleder deg!

Lykke til videre, sparkene kommer nok i løpet av de nærmeste ukene :)

Skrevet

jeg kjente en gang spar i uke 14

så en gang i uke 15

så to ganger i uke 17

og nå i uke 21 (21+4), så kjenner jeg det hver dag

Skrevet

Jeg er 15+6 og har kjent spark daglig mrg og kveld i noen dager. Tipper det er rett rundt hjørnet, men kommer ann på morkakens plassering. Hvis den ligger foran, demper den på sparkene og det tar litt tid før man kjenner noe. Også kommer det ann på din anatomi, hvor tynne "veggene" i magen er, muskler osv.

Skrevet

jeg kjente små bevegelser fra uke 14-16

kjente spark innimellom fra uke 16-18

siden uke 19 har jg kjent noe hver dag

er nå 21+2 og for et par dager siden sparket hun fra morgen til kveld.

det var slitsomt,haha,men veldig hyggelig...

trodde nesten dt var et forballlag i magen;)

jeg er førstegangsfødende

Skrevet

det tror jeg er litt forskjellig fra person til person, for leger å jordmødre å bøker osv sier jo at man kjenner spark i uke 20 å oppover. men det er mange som kjenner spark å bevegelser lenge før det. jeg begynte å kjenne det når jeg var i uke 14, jeg trodde ikke noe på at det var det siden det var så tidlig en legen min så det var babyen jeg kjente selv om det kanskje ikke var spark så var det noe bevegelse der...

nå kjenner jeg han HELE døgnet, sover nesten ikke om natta for han har begynt å sparke ganske hardt så det er mer ubehagelig for tia. men men det er jo fint å vite at det er liv det nede da;)

Skrevet

er forresten i uke 22+2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...