Gå til innhold

Forovervendt bilstol til jente på 15 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta har vokst ut av babystolen.

Bilen vi har har ikke plass til en bakovervendt.

Er det skikkelig ille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hatt forovervendt til gutten min helt siden han var 11 mnd. synes ikke det er ille.

Skrevet

Kan noen legge dette ut på skravlesiden for meg?

Skrevet

Det er noen barn som blir forferdelig bilsyke av å sitte bakovervendt, og da kan jeg til dels forstå hvorfor folk velger forovervendt sete. Men liten plass i bilen syns jeg er et dårlig argument for ikke å velge den desidert beste og sikreste løsningen for barnet. Dersom du likevel vil fortsette å bruke forovervendt sete, bør du gjøre det fordi du selv føler det, og ikke fordi du har fått medhold fra 6-7 stk på Skravle. Man skriver ikke for å få medhold, men for å få svar. Håper det er det du gjør nå. Her er en link alle foreldre burde ta en titt på:

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926

Skrevet

Det er ikke snakk om liten plasss i bilen, men det er ikke plass i heletatt til det.

Var på en utstyrsbutikk i dag å fikk prøve.

Skrevet

jeg mått snu jenta mi da hu var 10 mns. å det har gått helt fint det altså. så lenge du har et sikkert sete så ser jeg ikke problemet. ikke alle barna klarer å sitte bakovervendt så lenge de er våkne i bilen. å har du ikke plass så har du ikke plass. da hadde jeg kjøppt et bra sete forovervendt.

Skrevet

Hva slags bil har dere og hvilke seter prøvde dere da?

Disse setene tar ikke så store plassen bakovervendt.

* Britax Two Way Elite 9 - 25 kg

* Brio Zento 0 - 25 kg

* Britax Hi-Way 0 - 25 kg

* Britax Secura 0 - 25 kg

* Britax Multitech 9-25 kg

Skrevet

Elsker du barnet ditt,lar du det ikke sitte forovevendt. Vet det er lovlig men trygg trafikk fraråder dette på det sterkeste,gå inn på sidene deres og se hva som skjer hvis du kræsjer med forovevent sete. Kan en ikke ha bakovervendt bilsete må en kjøpe seg ny bil. En kan jo ha sete i forsete også da,koble ut airbagen hvis en har det,så går det greit.

Elsker enn barnet sitt lar enn det sitte bakovervendt til det er rundt 4 år,bryr enn seg ikke om barnet,nei vel,så burde enn vel ikke hatt barn heller.At barn blir bilsyke,ja da må en bare ta hyppige stopp slik at barnet kan få litt luft.

Skrevet

Er faktisk ikke alle som har råd til ny bil skjønner du.

Og som jeg sier, det er ikke plass i hele tatt til en bakovervendt.

Skrevet

Er du glad i barnet ditt og ikke har råd til ny bil,så får du la være å kjøre bil med jenta di da,ikke verre enn det.Mange som ikke har bil i det hele tatt.

Skrevet

Uff for noen svar...om du elsker barnet ditt...hjelpes!!

Men jeg har alltid ment at folk må bestemme selv hva de mener er best, det er mange meninger og i jungelen må man ta egne avgjørelser..ganske vanskelig, men slik er det nå en gang.

Trygg trafikk anbefaler til 4 år..setene lages forovervendt lenge før det..så må man bestemme selv.

Jeg har tenkt at plassen blir for liten når de blir så store, hadde en niese som ikke fikk plass.

Men nå har jeg nettopp opplevd et lite barn som døde etter å ha sittet den veien. Når man sover og frontkolliderer er det et enorm trykk som de ganske sikkert knekker nakken av. Så jeg har jo overbevist meg selv hva som er riktig å gjøre så er det opp til deg å komme frem til hva du synes er riktig.

klem og lykke til med avgjørelsen.

• 5 år senere...
Skrevet

jeg mått snu jenta mi da hu var 10 mns. å det har gått helt fint det altså. så lenge du har et sikkert sete så ser jeg ikke problemet. ikke alle barna klarer å sitte bakovervendt så lenge de er våkne i bilen. å har du ikke plass så har du ikke plass. da hadde jeg kjøppt et bra sete forovervendt.

Anonym poster: e008955455bb43d34f2c8db821b2d9e6

Skrevet

Selvfølgelig går det greit så lenge du ikke kræsjer. Dersom man ikkke kræsjer går det som regel greit å sitte helt usikret også. Kræsjer du derimot......

Anonym poster: e008955455bb43d34f2c8db821b2d9e6

Skrevet

Hvilken bil har dere? Har dere flere barneseter i bilen fra før?

Skrevet

Denne tråden er fra 2008 :D

Anonym poster: 036300df23089adfacece5835f63ebde

Skrevet

Da satser vi på at det har gått bra :)

Skrevet

HAHAHA,jaggu er den fra 2008!

Hvordan kom den seg hit??

Lurte litt på hvorfor så mange syntes det var greit å snu ungen... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...