Gå til innhold

Har noen peil på kake?


Anbefalte innlegg

Skrevet

skal prøve å lage en kalaskake a la kakemonsen (på nettet)- og så står det at man skal blande pisket kremfløte med cocktailbær, ha dette oppå toppen- OG så skal man ha glasur oppå det igjen....mitt spørsmål er: vil ikke fløten smelte når man tar på denne glasuren, eller går det an å lage flytende, men ikke smeltende glasur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvilken glasur er det da?

 

Skrevet

kan jo lage melis glasur ? det smelter jo ikke kremen for det er jo laget av melis og vann.

 

tips er å ha oppi litt eggehvite-. da blir ikke glasuren gulaktig.. også skinner den mer :)

Skrevet

Glasuren er av smeltet smør, sjokolade, kaffe og melis.

Skrevet

enn å avkjøle smøret og kaffen før du lager glasuren da ?

 

Skrevet

tror ikke fløten vil smelte nei. du får bare putte den i kjøleskapet med en gang etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...