Gå til innhold

Hvor mye stiger blodtrykket når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel helt individuellt. Jeg er nå i uke 38 og blodtrykket mitt var litt lavere i starten av svangerskapet , men har siden uke 16 ca ligget på normalen , som for meg er 110/ 75.

Skrevet

Jeg har akkurat lest at det er normalt jeg også.

wtf? Mitt er mye høyere nå. Jeg husker bare undertrykket, men det har vært sykt lavt, rundt 40-50. Nå er det mye høyere, men fortsatt helt ok i følge skalaen, dvs 79. Dette blir jo betraktet som optimalt i følge papirene som vi har (Vi har en sånn dings som vi måler hjemme med fordi mannen har høyt blodtrykk).

Men jeg tror det kan være store svigninger i blodtrykket til en person helt naturlig, og dessuten er jeg ikke helsepersonell. :D

Nei, nå må jeg gjøre noe fornuftig, nå bare poster jeg om fjas =P

Skrevet

Det må ikke stige, jeg har lavere blodtrykk i svangerskapene enn til vanlig...

Skrevet

Det er mer normalt at blodtrykket synker..

Dette pga blodmengden i kroppen øker..

Skrevet

Blodtrykket bør helst ikke stige. Faren med for høyt BT er at det kan bidra til utvikling av svangerskapsforgiftning. Høyt BT er også ofte det eneste tidlige tegnet på alvorlig sykdom.

Skrevet

jeg har ligget på det samme hele veien jeg.. ingen økning, litt nedgang i starten, og økt til normalen igjen..

Skrevet

når jeg var hos legen, i uke 9, lå blodtrykket på over 120, og pulsen var på 110 =S

hmm hu sa jo det var veldi høyt, siden jeg var i hvilemodus.....ehe..

Skrevet

120/75 er mitt, og det er helt normalt :) Overtrykket i BT ditt var jo fint i hvertfall, husker du undertrykket? Pulsen kan stige hvis du var litt stresset, så det er også normalt sånn sett =)

Skrevet

Blodtrykket mitt er jo innenfor det som regnes som normalt, men det har jo økt veldig til å være meg. Jeg husker bare undertrykket, med det har gått fra hmm....max 54 til 79. Og jeg har målt trykket mange ganger siden vi har en slik leke hjemme, under like forhold.

Jeg er jo bare 6 uker på vei, så da skulle jo det kanskje stått stille eller gått litt ned. :/

Vel, jeg kan jo spørre legen om det i morgen. Jeg skulle snakke med han fordi jeg er så sjukt slapp og sliten. (Men jeg antar at han sier det er helt greit).

Skrevet

Det er veldig forskjellig,trenger ikke øke,hos noen stiger det også.Jeg har slitt med blodtrykket under begge mine svangerskap,så vet litt om det.Under mitt første svangerskap begynte blodtrykket å stige fra uke 31,endte med tre uker for tidlig fødsel og svangerskapsforg,men min kjære prinsesse har vært frisk som en fisk av den:)

I mitt svangerskapet mitt nå startet blodtrykket å tulle i uke 12,da besvimte jeg pga blodtrykksfall,vært uvel og svimmel.

Men blodtrykket har stabilisert seg nå heldigvis og forrmen har vært bedre,men blir fulgt godt opp av legen min.Håper å unngå sv.forg denne gangen da men..stress er iallefall det verste som finnes!!

Men ellers er IKKE høyt blodtrykk noe tegn på at noe er alvorlig galt!!

Mine barn er friske som bare det:)

Skrevet

hos noen synker det også skulle det stå...;)

Skrevet

Jeg har slitt med veldig lavt blodtrykk i begge mine tidligere svangerskap. Det er bedre enn høyt ja, og er ikke farlig men fører til mye ubehag. Sinnsykt svimmel, kan ikke stå rett opp og ned lenge, i kø f.eks...bare svimer av...sist svima jeg til og med av når jeg satt ned, bare plutselig...kjempeflaut, og skikkelig ekkelt. Hadde jo ei lita hjemme alene og sist, det torde jeg ikke til slutt, hun var jo bare 1-1.5 år når jeg ventet andre mann..

Skrevet

110 I HVILEPULS? = Du er ikke i topp form for å si d sånn!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...