Gå til innhold

dagmamma VS barnehage

♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er best....???? trenger litt råd og erfaringer.....:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagen har utdannet personale og en pedagogisk plan. Barnehagen har flere voksne, og dermed en slags internkontroll med hvordan de oppfører seg. Barnehagen har godkjente lokaler og lekeareale.

Dagmammaen har ikke nødvendigvis noen av delene.

Gjett, 'a.

Skrevet

jeg har en sønn i bhg :) hadde selvsagt vurdert dagmamma hadde jeg ikke fått plass, men det gjorde jeg jo!

man vet liksom aldri med dagmammaer med mindre man kjenner dem, eller kjenner noen som kjenner osv... hadde vært litt skeptisk jeg da. men det finnes garantert tusenvis av flotte dagmammaer rundt om! var hos dagmamma selv da jeg var liten, gikk aldri i bhg (eller jo, noen mnd) og har den dag i dag fortsatt kontakt med henne :) var en i nabolaget som hadde barn på min alder som ble vennene mine..

Skrevet

Enig med pila. Så lenge du ikke kjenner dagmammaen veldig veldig godt ville jeg heller valgt barnehage, så sant mulgiheten er der.

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt barnehageplass ville jeg kun vurdert dagmamma hvis jeg visste om en som er flink. Enten ved at jeg kjenner henne fra før eller har fått anbefaling fra andre som har vært veldig fornøyd. I en barnehage kan det være en som ikke er flink, men det vil alltid være mange som er flinke også og det er alltid flere der sånn at de vil oppdage hvis det er noen som ikke gjør jobben sini. Hos en dagmamma er det kun henne og hvis hun ikke gjør jobben sin bra nok er det ingen som oppdager det.

Skrevet

Kommer ann på hvor gammelt barnet er syns jeg da. Datteren min gikk hos dagmamma fra hun var 1,5 år til hun var 2,5 år. Så begynte hun i barnehage. For henne var det fint å gå hos dagmamma med en litt mer rolig tilværelse(hun hadde 3 barn med datteren min)

Men merket på henne nå mot slutten at hun var klar for litt mer action.

Men hun har kost seg masse hos dagmammaen, uten mas og kjas fra 15 unger. Så for oss har det vært en fin løsning å hatt henne hos dagmamma når hun var litt mindre, å heller barnehage når hun blir så stor at hun kan greie seg litt selv.

15-20 barn på 3 personer sier seg jo selv at et barn får ikke like mye oppmerksomhet som en dagmamma som har 3 barn f.eks.

Mine erfaringer :)

Skrevet

vi har ikke fått barnehage plass, men fått tilbud om en dagmamma som svigerinna mi kjenner litt...hun har bare gode referanser da....

men det jeg liksom lurer på er hvis jeg får barnehage plass likevel om vi da skal si opp plassen hos dagmamma....???

er det ikke kanskje litt greit med en myk overgang fra hjemmet...??? er jo færre barn hos dagmamman....??? hmmmmm...

Skrevet

Kommer også ann på alderen til barnet og evt størrelsen på barnehagen. Et lite barn har det kansje bedre i en liten barnehage/dagmamma. Eg ville gått for barnehage av samme grunner som nevt ovenfor, men dagmamma dersom eg fant en eg kjenner/som har gode referanser fra noen eg kjenner dersom snuppa skulle begynt nå. Antakligvis kommer hun til å vere ca 2 år når hun begynner og da velger eg barnehage, for da synes eg ikke det gjør så mye at det er mange barn.

Skrevet

Hadde valgt barnehageplass.. Flere barn å leke med, utdannet personale, pedagogisk opplegg med mer:o)

Skrevet

hun kommer til å være 1,5 år....

Skrevet

Så lenge hun er 1,5 år hadde jeg helt klart valgt barnehage.

Skrevet

får håpe jeg får plass da....:o) men på den barnehagen vi har søkt på er det ikke 0-3 års avdeling da....har det noe å si....???

Skrevet

Vi hadde storesøster til dagmamma i 1 1/2 år,kjempefornøyd med det,tre barn i samme aldersgruppe og en flott dagmamma! Men på slutten syntes storesøster d var litt kjedelig der og var klar for barnehagen,dagmammaen vil ikke ha barna der når de er eldre enn tre år,hun mener at da har de behov for mere utfordringer enn hva hun kan gi dem. Jeg følte det var en rolig og myk overgang for jenta og snart skal lillesøster til samme dagmammaen,vet ikke om hun blir der i ett eller to år enda da. Lykke til med valget;)

Skrevet

Tulla går hos dagmamma som vi kjenner til fra før. Har venninner som har barn der også. Jeg har ikke engang søkt barnehageplass til henne, kommer nok til å ha neste ungen der også fra 1 - 3 år. Om man ikke får barnehageplass og kjenner til dagmamman har man vel ikke noe valg?

Jeg mottar jo kontantstøtte når jeg har ungen der, ikke at jeg kan forstå hvorfor he he :-) da jeg jobber 100%, morsomt system.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...